AndroidHealthClinic

Luchtbelletjes wel of niet erg?

PEOPLES_

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Ik krijg niet altijd die hele kleine luchtbelletjes weg als ik een spuit wil zetten. Maar nou vraag ik me af tot in welke mate dit niet erg is.

Een tijd geleden heb ik een ongeluk gehad en moest ik lange tijd op bed liggen. Ik kreeg toen elke morgen een injectie in me buik tegen trombose. Maar dat waren van die kleine voorgevulde spuitjes waar altijd lucht in zat!

De artsen (en later ik zelf) zetten de spuitjes gewoon zonder de lucht eruit te laten.....en nou komt het : IK LEEF NOG STEEDS!

??? ??? ???

Is het niet zo dat een luchtbel niet in je ADERS mag komen?

Ronny Dumbbell zei:
Is het niet zo dat een luchtbel niet in je ADERS mag komen?

Je kan een hele injectie spuit vol met lucht in je bil zetten zonder enkel probleem. Nou op een dikke hol na dan. Het gaat er inderdaad om dat er geen luchtbellen in je aders terechtkomen. Zodra een luchtbel in je hartkamer terechtkomt wil dat nog wel eens vervelende bijwerkingen hebben als doodgaan enzo.

idd, er mogen geen luchtbellen in bijv slagaders komen, is aardig dodelijk

Ik weet dat verpleegkundigen het in de opleiding leren er goed op te letten dat ze geen lucht zetten. Je houdt wel altijd van die miniscule belletjes in de olie, maar met lucht bedoelen we ook lucht.

Artsen laten altijd een stukje lucht erin, omdat in voorgevulde spuiten ook een stuk lucht in zit en die spuiten ze gewoon naar binnen bij de patient, dan heb ik het niet alleen over deca.

• Topic Starter Topic Starter
Dus eigenlijk boeit het niet wanneer je een spuit in je kont zet en er zit nog een beetje lucht in. Tenzij je met terugtrekken van de zuiger bloed in je spuit krijgt...

-PEOPLES- zei:
Dus eigenlijk boeit het niet wanneer je een spuit in je kont zet en er zit nog een beetje lucht in. Tenzij je met terugtrekken van de zuiger bloed in je spuit krijgt...

Juist, maar haal het lucht er maar zoveel mogelijk uit want van lucht groei je toch niet echt veel

Het is het lopen van een onnodig risico. Dus lucht er gewoon uithalen. Kost niks, is maar lucht hoor, is niet zo heel duur om aan te schaffen, een paar goede planten doen al een hoop :)

-PEOPLES- zei:
Ik krijg niet altijd die hele kleine luchtbelletjes weg als ik een spuit wil zetten. Maar nou vraag ik me af tot in welke mate dit niet erg is.

Een tijd geleden heb ik een ongeluk gehad en moest ik lange tijd op bed liggen. Ik kreeg toen elke morgen een injectie in me buik tegen trombose. Maar dat waren van die kleine voorgevulde spuitjes waar altijd lucht in zat!

De artsen (en later ik zelf) zetten de spuitjes gewoon zonder de lucht eruit te laten.....en nou komt het : IK LEEF NOG STEEDS!

??? ??? ???

peoples,

de spuitjes tegen tromose die je kreeg zijn FRAXIPARINE spuitjes en de luchtbel die erin zit HOORT erin!!
ja klinkt raar, maar de luchtbel zit erin om ervoor te zorgen dat alle vloeistof je lijf binnen komt ivm de antistolling daarbij is het van groot belang dat je alle i.u,s wel daadwerkelijk in je lijf krijgt de luchtbel drukt als het ware alle vloeistof vooruit en zorgt ervoor dat je de hele dosis krijgt..

• Topic Starter Topic Starter
pipo zei:
peoples,

de spuitjes tegen tromose die je kreeg zijn FRAXIPARINE spuitjes en de luchtbel die erin zit HOORT erin!!
ja klinkt raar, maar de luchtbel zit erin om ervoor te zorgen dat alle vloeistof je lijf binnen komt ivm de antistolling daarbij is het van groot belang dat je alle i.u,s wel daadwerkelijk in je lijf krijgt de luchtbel drukt als het ware alle vloeistof vooruit en zorgt ervoor dat je de hele dosis krijgt..

Hele complete info... je bent alleen vergeten te zeggen dat ze onwijs pijn doen :p

En bedankt jongens ik ben weer iets wijzer!

Heb gelezen dat je minstens 1 cc lucht moet injecteren wil je eraan kunnen overlijden....das in je ader wel te verstaan.

In je aders mag je heelmaal geen lucht spuiten!!! J emag zowieso nooit in je ader spuiten met olie dus wat dat betreft zou dr geen probleem moeten zijn. De luchtbelletjes zijn niet erg je mag HOOGUIT 5cc lucht inspuiten in 1 keer dan heeft het nog geen gevolgen spuit je meer dan treen er complicaties op (kzou zo ff niet weten welke als je ze wilt weten zoek ik ze wel ff op ;)

-PEOPLES- zei:
Hele complete info... je bent alleen vergeten te zeggen dat ze onwijs pijn doen :p

En bedankt jongens ik ben weer iets wijzer!

yep klopt :D :D :D
en je krijgt er vaak leuke bulten van!! onder de huid bedoel ik dan :)
het best kun je fraxiparine in je bovenbeen injecteren das veel minder gevoelig.
dat het pijn doet komt omdat het fabrieksspuitjes zijn en die verdompt stommpe naaldjes bezitten.
je kunt het over spuiten in een insuline spuit en dan een luchtbel erbij en klaar is PEOPLES :D :D :D

je kan beter AAS injecteren dan fraxi

In de aders spuiten is meer iets voor de mensen die erg op de sociale ladder zijn afgezakt.....dus n beetje lucht hoeft voor de bb geen probleem te zijn.
Heb t wel s gehad dat ik niet alle lucht eruit kon krijgen....was alleen wat pijnlijk, is sowieso lastig met olie.

Terug
Naar boven