MuscleMeat

Lunges: Wie doet ze en wie niet?

Brutez

Huge Freak
Waardering
54
Ben voortaan lunges aan het doen. In het begin is het ff moeilijk met evenwicht enz bewaren en de juiste houding zoeken maar na een tijdje gaat het steeds beter. Tegenwoordig neem ik al wat zwaardere gewichten en moet zeggen dat het toch wel een goede zware beenoefening is.

Alleen in mijn sportschool doet eigenlijk niemand ze. Af en toe wat dames met 4 kg dumbeltjes. Hier kom ik ze ook niet al te vaak tegen als ik wat schematjes bekijk. Vraag me af waarom ze zo weinig gedaan worden (of denk ik dat maar??).

De vraag is dus: Wie doet er lunges? En voor degene die ze niet doen, waarom niet?

Ik doe heb ze altijd gedaan. Zieke spierpijn in je Arie! :)

Heb ze nu even niet in mijn schema, maar heb ze er regelmatig inzitten. Prima oefening. Goed voor de balans en zo hebben je stabiliserende spieren ook meer werk te doen. Komt je squat ook weer ten goede. Ik doe de stilstaande variant (split squat).

doe ze niet

ik heb ze net gedaan. Met dumbels, eerder deed ik het met stang. Voel mijn benen goed.

Heb ze nog nooit gedaan, zijn ze zo goed dan? Houd het wel bij mijn squats!

De oefening kan heel erg effectief zijn als je ze juist doet. Heb ze een hele tijd fout gedaan, maar nu hou ik vast op het uitgangspunt voor ca. 2 seconden. Na een paar reps beginnen je quads en glutes flink te branden.

doe ze momenteel weer wel....

maar niet zoals ronnie over de parkeerplaats voor de gym

Ik wissel deze steeds af met sqautten. vind persoonlijk wel dat je met lunges meer het achterbovenbeen + billen pakt als met squat. Sqaut vind ik meer een wat allround bovenbeen oefening.

Ik doe ze af en toe voor de afwisseling, wel met tegenzin want erg leuk vind ik het niet.
De volgende dag wel altijd goed spierpijn, vooral aan mijn reet!

~ik heb ze tegenwoordig in mn lb dag erbij. lunges of bulgarian squats.

Goede derde oefening na leggpress, hacksquat breed, daarna lunges.
Staan je benen echt in den fik:D

Absoluut zeker in combi met fullsquat is het een killer bv 2 x 88/88/88.

Nog nooit gedaan, wat is het nut daarvan als je gewone squats doet?
Bij ons in de gym doen vooral veel vrouwen en paar breezerboys lunges.

doe ik ook heel vaak met eigen stang en gewichten
dan loop ik wel eens door het dorp heen
iedereen me aankijken :D

ik doe ze twee keer per maand..

Ik doe ze geregeld op het einde van mijn beentraining. Ik vind ze best zwaar en ze zorgen ook voor goede spierpijn. Met zware gewichten en op het einde van je training kan je het ook een beetje zien als griptraining zien als je er aardig wat reps op maakt.

ja ik doe ze voornamelijk met DB's goeie oefening hoor:)
Ik stap btw niet te ver uit om toch meer mij quads te pakken.

Terug
Naar boven