XXL Nutrition

M1t kuurtje

Ik vind al die geadviseerde nakuren een beetje overdreven.

Ten eerste M1T converteerd niet naar oestrogeen, wat voor nut heeft een oestrogeen blovker dan in je nakuur kan iemand mij dat uitleggen??
Na 2 weken is het echt niet zo dat je HPTA zwaar onderdrukt is, al helemaal niet als het hormoon dat gebruikt is gewoon helemaal uit je bloed is. Er zijn dus geen metabolieten die je eigen tesosteron productie blijven ondedrukken.
Je lichaam zal snel merken dat de verhoudingen van je hormonen niet in orde is en zal dan dus meer test gaan aanmaken.

Milk thistle tijdens je kuur is ook gewoon nutteloos, je lever breekt alleen maar meer van de werkzame stoffen af tijdens je gebruik. 10 mg zal je lever echt niet overbelasten als je er voor zorgt dat je geen leverbelastende vitamines, alcohol of andere drugs neemt.
Neem maar eens een week milk thistle en probeer dan maar eens zat te worden, het zal heel wat meer moeite kosten dan normaal.

Verder kan tribulus wel degelijk helpen in je nakuur, zoiezo om ervoor te zorgen dat je coïtusdrive goed blijft. En nee dan moet je niet een of ander goedkoop k*t tribulus product nemen want dan zul je er niks van merken.

Hoe zijn je bevindingen met de tribosten?
Ik heb zelf ook nog voor 3 weken M1T liggen en wat tribosten ik wil het zelf nog combineren met Avena Sativa omdat dat er voor zorgt dat je minder SHBG aanmaakt met als gevolg meer vrije testosteron.

• Topic Starter Topic Starter
@ bb junkie

dus jij raad geen nolva of clomid aan?

Dat is toch wel duidelijk, helemaal niet met M1T want het converteerd niet naar oestrogeen. Geef me anders maar een goede reden waarom je het wel zou gebruiken?

B.B.Junkie zei:
Dat is toch wel duidelijk, helemaal niet met M1T want het converteerd niet naar oestrogeen. Geef me anders maar een goede reden waarom je het wel zou gebruiken?

dus ook geen clomid omdat het niet converteerd naar oestrogeen.?? ;)

clomid is wat mij betreft zeker wel aan te raken . ik KEN meerdere (lees: minimaal 10) mensen die gekuurd hebben met M1T en deze mensen "klagen" bijna allemaal over gekrompen testikels. Dit geeft wel aan dat M1T je eigen test prod. zeer nadelig beinvloed.

Dat na je kuur het meteen uit je bloed is, maakt toch niet uit? dan zou je met tren en test prop dus ook geennakuur hoeven te doen?? lijkt me niet logisch.

ik blijf er ook bij dat je gewoon een klein nakuurtje moet doen met clomid.
maar dat is mijn mening.

Pumpin' zei:
dus ook geen clomid omdat het niet converteerd naar oestrogeen.?? ;)

clomid is wat mij betreft zeker wel aan te raken . ik KEN meerdere (lees: minimaal 10) mensen die gekuurd hebben met M1T en deze mensen "klagen" bijna allemaal over gekrompen testikels. Dit geeft wel aan dat M1T je eigen test prod. zeer nadelig beinvloed.

Dat na je kuur het meteen uit je bloed is, maakt toch niet uit? dan zou je met tren en test prop dus ook geennakuur hoeven te doen?? lijkt me niet logisch.

Een kuur met test prop of tren duurt wel wat langer dan een paar weken.
Wat denk je dat clomid tegen je gekrompen testikels gaat doen? NIKS.
tuurlijk wordt je test productie beinvloed er zijn immers genoeg hormonen in je boed dus waarom zou je lichaam er meer aanmaken?
Vertel met dan eens hoe clomid je zal helpen na een M1T kuur?
Ik kan ook wel zeggen ik zou een nakuur nemen van clomid nolva en hcg, wat een onzin, zoiets gebruik je na een zwaardere of langere kuur niet na een paar weken.

B.B.Junkie zei:
Een kuur met test prop of tren duurt wel wat langer dan een paar weken.
Wat denk je dat clomid tegen je gekrompen testikels gaat doen? NIKS.
tuurlijk wordt je test productie beinvloed er zijn immers genoeg hormonen in je boed dus waarom zou je lichaam er meer aanmaken?
Vertel met dan eens hoe clomid je zal helpen na een M1T kuur?
Ik kan ook wel zeggen ik zou een nakuur nemen van clomid nolva en hcg, wat een onzin, zoiets gebruik je na een zwaardere of langere kuur niet na een paar weken.

zeg ik dat je een nakuur met hcg clomid en nolva moet nemen? NEE. Je kan beter een doosje clomid nemen dan HELEMAAL niks. Tribulus werkt amper voor je TEST PROD. dat weet jij ook wel. dus waarom niet voor zekerheid gaan?

een klein nakuurtje van 2 weekjes met clomid helpt je test weer snel op gang te brengen WANT M1T SHUT JE DOWN IN EEN PAAR DAGEN...lees de info erop na, bro. Waarom denk je dat er mensen zijn die die 2 weken niet eens volhouden omdat ze te veel last hebben van sides..? juist omdat M1T er meteen inhakt.

de dikgedrukt zin ....uhm...wat wil je nou zegen?

Pumpin' zei:
zeg ik dat je een nakuur met hcg clomid en nolva moet nemen? NEE. Je kan beter een doosje clomid nemen dan HELEMAAL niks. Tribulus werkt amper voor je TEST PROD. dat weet jij ook wel. dus waarom niet voor zekerheid gaan?

een klein nakuurtje van 2 weekjes met clomid helpt je test weer snel op gang te brengen WANT M1T SHUT JE DOWN IN EEN PAAR DAGEN...lees de info erop na, bro. Waarom denk je dat er mensen zijn die die 2 weken niet eens volhouden omdat ze te veel last hebben van sides..? juist omdat M1T er meteen inhakt.

de dikgedrukt zin ....uhm...wat wil je nou zegen?

Vertel me dan wat clomid voor je doet om je testosteron productie weer opgang te brengen na een M1T kuurtje van 2 weken? Als je dat kunt heb je een punt.

Wat ik met dat dikgedrukte wil zeggen is dat ik weet dat M1T wel degelijk je HPTA plat legt (ook uit eigen ervaring), maar dit is van zo'n korte duur (2-3 weken) dat het dan een stuk sneller hersteld dan wanneer dit 10 weken of meer is, zoals bij een echte kuur.
Je L.H. productie herstelt na een kuur vrij snel, het probleem is dat je na een langere kuur je testikels zo lang niks meer gedaan hebben zodat het weer een aantal weken duurt voordat ze weer optimaal test gaan aanmaken, dit valt na 2 weken dus wel mee. Ook al zou M1T je HPTA na 1 dag al helemaal plat leggen.

Ik heb al van meerder mensen vernomen dat tribulus wel degelijk wat kan doen tegen je testikel atrofie. Er zit ook heel erg veel verschil in tribulus producten. De laatste tijd zijn er steeds betere producten op de markt gekomen.
Een kleine dosering HCG zou in mijn ogen meer nut hebben vooral wanneer je erg last hebt van testikel atrofie.

Tribulus behoort NIET tot nakuur!!! Dus deze beredenering zeker NIET volgen;( sorry BBjunkie ;) ).

Bij M1T ligt na 3 dagen alles plat in je lichaam.

Tribulus kan samen met zink genomen worden bij of na na-kuur.
Je kan er wat potenter van worden en wat meer honger krijgen maar een opstarter?? NO WAY...zou zelfs zeggen dat ik 6-oxo al te licht vind om na te kuren na m1T....

grtz wimpy ;)

Ok jongens genoeg tijd verspild hier.
Maak je eigen keuze maar.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor je info ieder geval bb junkie

B.B.Junkie zei:
Vertel me dan wat clomid voor je doet om je testosteron productie weer opgang te brengen na een M1T kuurtje van 2 weken? Als je dat kunt heb je een punt.

Wat ik met dat dikgedrukte wil zeggen is dat ik weet dat M1T wel degelijk je HPTA plat legt (ook uit eigen ervaring), maar dit is van zo'n korte duur (2-3 weken) dat het dan een stuk sneller hersteld dan wanneer dit 10 weken of meer is, zoals bij een echte kuur.
Je L.H. productie herstelt na een kuur vrij snel, het probleem is dat je na een langere kuur je testikels zo lang niks meer gedaan hebben zodat het weer een aantal weken duurt voordat ze weer optimaal test gaan aanmaken, dit valt na 2 weken dus wel mee. Ook al zou M1T je HPTA na 1 dag al helemaal plat leggen.

Ik heb al van meerder mensen vernomen dat tribulus wel degelijk wat kan doen tegen je testikel atrofie. Er zit ook heel erg veel verschil in tribulus producten. De laatste tijd zijn er steeds betere producten op de markt gekomen.
Een kleine dosering HCG zou in mijn ogen meer nut hebben vooral wanneer je erg last hebt van testikel atrofie.

jij zou toch moeten weten wat de werking van Clomid is. Dat hoeft ik je toch niet uit te leggen hopelijk???

Maarja...iedereen moet het zelf maar weten. Mijn inziens zou ik het zekere voor het onzekere nemen en IK heb het liefst mijn test weer ZO SNEL MOGELIJK op peil.

Pumpin' zei:
jij zou toch moeten weten wat de werking van Clomid is. Dat hoeft ik je toch niet uit te leggen hopelijk???

Maarja...iedereen moet het zelf maar weten. Mijn inziens zou ik het zekere voor het onzekere nemen en IK heb het liefst mijn test weer ZO SNEL MOGELIJK op peil.

Idd ik weet wel wat de werking is, maar ik vraag al een aantal keer aan jou op welke manier het dan zou helpen in het herstellen van je testosteron waardes na een 2-3 weekse M1T kuur. iMO zou nolva zoiezo een betere en veiligere keuzen zijn.

hmm...en net zat je nog het volgende te vertellen:

"Ten eerste M1T converteerd niet naar oestrogeen, wat voor nut heeft een oestrogeen blovker dan in je nakuur kan iemand mij dat uitleggen??"

nu spreek je je eigen tegen???

(waar ik het dus wel mee eens ben, hoewel er ook mensen zijn die oestrogeen-achtige bijwerkingen krijgen als vocht vasthouden)

nu vraag je mij de werking van clomid uit te leggen ("op welke manier het dan zou helpen in het herstellen van je testosteron waardes") terwijl je die al weet...lijkt me beetje onzinnig... jij weet toch ook dat clmid je test weer helpt opstartan...moet k er dan de moliculaire werking van op gaan sommen?

ja, misschien hoeft er niet veel opgestart te worden omdat je niet lang gekuurd heb, maar IK neem liever geen risico. Misschien herstelt bij de een de test wel minder snel dan bij de ander.

Maar goed...ik ga hier niet meer verder op in....iedereen moet het zelf maar weten.

Laatst bewerkt:
Pumpin' zei:
hmm...en net zat je nog het volgende te vertellen:

"Ten eerste M1T converteerd niet naar oestrogeen, wat voor nut heeft een oestrogeen blovker dan in je nakuur kan iemand mij dat uitleggen??"

nu spreek je je eigen tegen???

(waar ik het dus wel mee eens ben, hoewel er ook mensen zijn die oestrogeen-achtige bijwerkingen krijgen als vocht vasthouden)

nu vraag je mij de werking van clomid uit te leggen ("op welke manier het dan zou helpen in het herstellen van je testosteron waardes") terwijl je die al weet...lijkt me beetje onzinnig... jij weet toch ook dat clmid je test weer helpt opstartan...moet k er dan de moliculaire werking van op gaan sommen?

ja, misschien hoeft er niet veel opgestart te worden omdat je niet lang gekuurd heb, maar IK neem liever geen risico. Misschien herstelt bij de een de test wel minder snel dan bij de ander.

Maar goed...ik ga hier niet meer verder op in....iedereen moet het zelf maar weten.

t*ring leer lezen!!!

M1T converteerd niet naar oestrogeen.
Clomid is een oestrogeen blocker.
Wat valt er te blocken als M1T niet naar oestrogeen vonverteerd?
Het enige waar clomid en nolva voor zorgen is dat ze de receptoren bezet houden waardoor er geen oestrogeen aan kan hechten. Zo krijgt het lichaam get signaal dat er weinig tot geen oestrogeen in het lichaam zit waardoor hij meer L.H. gaat produceren.
Ik spreek mijn eigen helemaal niet tegen, ik zeg dat als je dan toch voor een anti-oestrogeen gaat ga dan voor nolva omdat dit beter en veiliger is dan clomid.

Jij weet waarschijnlijk helemaal niet waar je over praat want je hebt nog geen een keer antwoord gegeven op mijn vraag. Probeer dan ook niet de wijsneus uit te hangen

VOcht vasthouden tijdens M1T heeft niks te maken met oestrogeen, en alles met je nieren.

Maar als de nieren niet meer werken, kan dit het lichaam op vele manieren beïnvloeden. Sommige symptomen kunnen het gevolg zijn van de ziekte die de nierfunctiestoornis heeft veroorzaakt en andere zijn het gevolg van de nierfunctiestoornis zelf.

Als de nieren niet meer functioneren, stapelen afvalstoffen zich op in het bloed. Dit kan leiden tot een onprettig gevoel met symptomen als misselijkheid, braken, verminderde eetlust en slaapstoornissen.
De nieren gaan minder urine produceren en overmatig vocht zal achterblijven in het lichaam. Dit kan resulteren in de volgende symptomen: gezwollen handen en enkels, kortademigheid en gewichtstoename.
Het lichaam gaat minder rode bloedcellen produceren. Dit heeft bloedarmoede tot gevolg en kan leiden tot vermoeidheid en lusteloosheid.
Het ophopen van giftige afvalstoffen in het lichaam kan jeuk tot gevolg hebben.

Kom met een nuttig antwoord of zich niks.

B.B.Junkie zei:
t*ring leer lezen!!!

M1T converteerd niet naar oestrogeen.
Clomid is een oestrogeen blocker.
Wat valt er te blocken als M1T niet naar oestrogeen vonverteerd?
Het enige waar clomid en nolva voor zorgen is dat ze de receptoren bezet houden waardoor er geen oestrogeen aan kan hechten. Zo krijgt het lichaam get signaal dat er weinig tot geen oestrogeen in het lichaam zit waardoor hij meer L.H. gaat produceren.
Ik spreek mijn eigen helemaal niet tegen, ik zeg dat als je dan toch voor een anti-oestrogeen gaat ga dan voor nolva omdat dit beter en veiliger is dan clomid.

Jij weet waarschijnlijk helemaal niet waar je over praat want je hebt nog geen een keer antwoord gegeven op mijn vraag. Probeer dan ook niet de wijsneus uit te hangen

VOcht vasthouden tijdens M1T heeft niks te maken met oestrogeen, en alles met je nieren.

Maar als de nieren niet meer werken, kan dit het lichaam op vele manieren beïnvloeden. Sommige symptomen kunnen het gevolg zijn van de ziekte die de nierfunctiestoornis heeft veroorzaakt en andere zijn het gevolg van de nierfunctiestoornis zelf.

Als de nieren niet meer functioneren, stapelen afvalstoffen zich op in het bloed. Dit kan leiden tot een onprettig gevoel met symptomen als misselijkheid, braken, verminderde eetlust en slaapstoornissen.
De nieren gaan minder urine produceren en overmatig vocht zal achterblijven in het lichaam. Dit kan resulteren in de volgende symptomen: gezwollen handen en enkels, kortademigheid en gewichtstoename.
Het lichaam gaat minder rode bloedcellen produceren. Dit heeft bloedarmoede tot gevolg en kan leiden tot vermoeidheid en lusteloosheid.
Het ophopen van giftige afvalstoffen in het lichaam kan jeuk tot gevolg hebben.

Kom met een nuttig antwoord of zich niks.

jezus...meneer maakt zich wel druk zeg. EN ZELF OOK LEZEN, wijsneus!! ik zeg "oestrogeen ACHTIGE bijwerkingen". ik zeg niet dat het door oestrogenen komt....leuk verhaal over die nieren....maar...als het niet converteerd naar oestrogeen (waar we het wel over eens zijn)...waarom dan WEL nolvadex IPV clomid?

maar clomid een oestogenblocker? ja DEELS waar.

Clomid is not an anabolic/androgenic steroid. Since it is a synthetic estrogen it belongs, however, to the group of coïtus hormones. In school medicine Clomid is normally used to trigger ovulation. Clomid also has a strong influence on the hypothalamohypophysial testicular axis. It stimulates the hypophysis to release more gonadotropin so that a faster and higher release of FSH (follicle stimulating hormone) and LH (luteinizing hormone) occurs. This results in an elevated endogenous (body's own) testosterone level. Clomid is especially effective when the body's own testosterone production, due to the intake of anabolic/androgenic steroids, is suppressed. In most cases Clomid can normalize the testosterone level and the spermatogenesis (sperm development) within 10- 14 days. For this reason Clomid is primarily taken after steroids are discontinued. At this time it is extremely important to bring the testosterone production to a normal level as quickly as possible so that the loss of strength and muscle mass is minimized.

Since the antiestrogenic effect of Clomid is lower than those found in Proviron, Nolvadex, and Teslac it is mainly taken as a testosterone stimulant. Clomid is a medication that promotes the production of the body's own stimulating hormone, gonadotropin, which in turn increases the testosterone level.

Over Nolva:

A rarely observed but welcome characteristic of Nolvadex is that it has a direct influence on the hypothalamus and thus, by an in-creased release of gonadotropine, it stimulates the testosterone pro-duction in the testes. This does not result in a tremendous but still a measurable increase of the body's own testosterone. This effect, however, is not sufficient to significantly increase the testosterone production reduced by anabolic/androgenic steroids.

zie dikgedrukt zin uit je quote -> nolva wordt toch ook gebruikt om oestrogeen tegen te gaan, net als clomid dus volgens jou ....

"clomid is een oestrogeenblocker" en "Ten eerste M1T converteerd niet naar oestrogeen, wat voor nut heeft een oestrogeen blovker dan in je nakuur kan iemand mij dat....." (ja nolva is een ANTI-E, maar dat heeft dezelfde werking als een oestrogeenblocker in feite, namelijk een te hoge waarde van oestrogeen tegen gaan.)

Mijn vraag aan jou: waarom zou nolva dan beter zijn dan clomid EN waarom is nolva VEILIGER.

Laatst bewerkt:
Nounou, wat is dit hier allemaal :D ...oververhitte discussies...

Van M1T wordt beweerd dat het niet kan omzetten naar oestrogeen...wel...niet waar dus want ken er een paar die na hun 3e week gevoelige tepels kregen en water ophielden, daarom heb ik proviron bij de hand..proviron werkt alleen anti oestrogeen en is geen opstarter.

Nu volgens mij ...clomid heeft betere eigenschappen dan nolvadex als opstarter (onderbouwing ergen aan het zweven op het net).

Dus oestrogenen...GEEn clomid of nolvadex alhoewel dit ook nuttig is maar ik verkies proviron daarvoor.

Als opstarter gebruik ik ALTIJD clomid zonder neveneffecten (wordt veel gezegd dat clomid zwaarder is dan nolvadex en meer neveneffecten heeft).

Dus geen depressie en geen puisten, wel goed herstel...komt daar nog bij dat de nolva van GS niet deugt...
Maar iedereen reageert anders erop.
Maar vaste regel; CLOMID is een PERFECTE (betere) ,opstarter dan nolvadex.

onderbouwing....ergens op verdwaalde site gelezen en uit ervaring.

Nu allen tevree??

grtz wimpy ;)

Hehe eindeijk een bruikbaar antwoord.

Ik bedoelde dus dat als je dan toch wilt nakuren doe dat dan met Nolva en niet met clomid. Het nadeel met deze producten is dat de een beter op het een reageerd dan het ander, daarbij hebben sommige mensen meer last van de bijwerkingen van clomid dan anderen Met Clomid heb je meer kans op bijwerkingen, acne, slechter zicht en deppresiviteit.
Aan de dossering kun je ook zien dat nolva een stuk sterker is.

Heel erg vervelend dat sommige onderzoeken en meningen elkaar tegenspreken over de werking van clomid en nolva. Ik zou ook altijd kiezen voor een combi samen met HCG, bij een zwaardere kuur dan. Ik blijf nog steeds van mening dat bij een lichte kuur (zoals M1T 2-3 weken) het niet nodig is.

So which one should you use? Well personally, I'd have to say Nolvadex. Both as an on-cycle anti-estrogen and a post-cycle therapy. As an anti-estrogen its simply much stronger, demonstrated by the fact that better results are obtained with 20-40 mg than with 100-150 mg of clomid. For post-cycle, this plays a key role as well. It deactivates rebound estrogen much faster and more effective. But most importantly, Nolvadex has a direct influence on bringing back natural testosterone, where as clomid may actually have a slight negative influence. The reason being that Tamoxifen (as in Nolvadex) seems to increase the responsiveness of LH (luteinizing hormone) to GnRH (gonadtropin releasing hormone), whereas clomid seems to decrease the responsiveness a bit1.

Another noteworthy fact about Nolvadex is that it acts more potently as an estrogen in the liver. As you remember, I mentioned that clomiphene and tamoxifen are basically weak estrogens. Well, tamoxifen is apparently still quite potent in the liver. This offers us the positive benefits of this hormone in the liver, while avoiding its negative effects elsewhere in the body. As such Nolvadex can have a very positive impact on negative cholesterol levels2 in the body, and therefore too should be considered a better choice than clomid. It will not solve the problem of bad cholesterol levels during Steroid use, but will help to contain the problem to a larger degree. `

http://www.bodybuilding.com/fun/catnolv.htm

wimmeke26 zei:
Als opstarter gebruik ik ALTIJD clomid zonder neveneffecten (wordt veel gezegd dat clomid zwaarder is dan nolvadex en meer neveneffecten heeft).
;)

Heb je aanleg voor acne of in puberteit gehad, of door andere hormoontjes ofzo een opstoot? Zonee lijkt het mij logisch dat je er door clomid ook niet veel last van hebt gehad. Ik heb wel erg aanleg daarentegen dus dan zou ik nolva gaan nemen.

@ hope: als je er aanleg voor hebt zal een hormoonspiegel schommeling er voor zorgen dat je weer onder kunt zitten! Heb net ff bij me zus gecheckt, is huidtherapeut :D

Terug
Naar boven