MuscleMeat

maak geen ruzie met een BJJ/mma gast.

wat knakt daar nou op 1;03? :P

Die eerste had langer door moeten gaan

ik heb trouwens een pipa clickclack bam, dus ook geen ruzie maken met mij, weet toch.

Die eerste is zelf geen boxer, dat is een vrij bekende mmavechter, Crazy Horse, die na een grote bek op de training lekker gaat slapen.

Zie ik daar nou Wanderlei Silva op de achtergrond

haha dat 1e filmpje is echt mooi , mooi verrassend eind :D

ja ik d8 fo sho dat die n**ga ze ass zou beaten jwz

Mooi he.

Ik ken er ook nog een van eentje van de Gracies op het strand in Brazilië, ook een hele mooie.

ja dat bjj is echt goed spul. Jammer dat je alleen daar heel geoefend in moet zijn om zulke resultaten te krijgen :( Een zwarte band halen duurt minimaal 8 jaar, omdat je niet eerder mag opgaan voor die band en zelfs dan nog is het niet zeker of je het dan wel haalt of niet. Bruin is ook goed :p
Volgens mij zou Sambo veel beter passen in Nederland. De meeste sambuka's hebben een achtergrond in judo. En nederland heeft een rijk judo historie met veel gouden medailles. Verder is het goed te combineren met thaiboksen in het combat sambo. En volgens mij zijn de nederlanders nog altijd het beste in Thaiboksen :D
Neem als voorbeeld Fedor, voormalig russisch kampioen judo en heeft nu les van Ernesto Hoost...
Ik geloof dat je een sambo instructeur kunt worden als je een judo trainer bent met een spoed cursus van 3 tot 6 maanden, met als examen een proef in Rusland zelf.

Laatst bewerkt:
alleen 9 van de 10 gevechten gaan naar de grond en dan heb je niks meer aan thai boksen.

Als je een worstelaar of JJU gast voor je hebt dan ga je gewoon, hij incasseert 1 keer een klap maar dan heeft ie wel meteen de take down. En dan is het zijn game.

Je hebt volgens mij nog nooit met een thai bokser gevochten... :rolleyes:

BJJ heeft aanpassing nodig voor de zelfverdediging(=/= straatvechten)
Klinkt raar van mij zeker?

"Position before submission" duurt te lang. Grondvechten is zeer situationeel.

Eye-opener voor mij= je hebt iemand in een armbar(vanuit de mount, niet guard) en hij tapt of niet maakt niet uit, hij geeft niet op, wat doe je? Als je lost begint hij terug. Zijn arm breken? Dag beroep op noodweer, jij betaalt zijn ziekenhuiskosten als hij klacht indient en opzettelijke slagen en verwondingen staat heel mooi op je strafblad.

BJJ-grepen staand uitvoeren is daarentegen zeer handig... R&C, guillotine, staande keylocks. De eerste 2 zijn moeilijk te bewijzen, de laatste als pain compliance.

En dat Gracie strandfilmje is pure propaganda. "Duelletjes" houden is niet straatvechten, zeker niet als de rest van je familie erop staat te kijken en kan ingrijpen. Je kan die ego-boosting shit gewoon vermijden met door te gaan. Staan zijn maatjes daar te kijken is je kop weg. Spijtig maar zo is het tegenwoordig.

En 90% van alle gevechten eindigt op de grond = 95% van alle statistieken zijn made-up.

Laatst bewerkt:
ben ik ook mee eens. Niet alles geloven wat je hoort en ziet (of denkt) 4 jaar bjj VS 4 jaar Muay Thai = billenkoek voor de bjj gast geloof me. Je moet daarbij bedenken dat die bjj gast dan maximaal paars heeft, weer omdat hij volgens het regelement geen hogere band mag dragen in 4 jaar.
Bjj is mischien op de lange duur een zeer effectieve sport maar als je sneller wilt leren vechten zou ik toch maar gaan thai boksen :rolleyes:

Wat een onzin ben je uit aan het kramen WSOP.

In 4 jaar tijd kun je je prima bekwamen in BJJ en dus verdomd goed worden. Maar net zoals als met alles in het leven is het zeer afhankelijk van het talent van de beoefenaar. Ben je niet in de war met aikido?

En so what als iemand dan maximaal paars heeft??? Goed knokken heeft niets te maken met de ceintuur die iemand om zijn middel heeft.
1) bij MT heb je niet eens een bandensysteem. Dus zijn allemaal lutsers?
2) Ook al is er een minimale trainingstijd alvorens je opmag, je traint wel met alle standen en rangen. Daarnaast kun je er ook voor kiezen om je alleen maar te bekwamen en dus niet eens op examen te gaan.

Kolder dus!

En nee, ik geloof je dus absoluut niet als je zegt 4 jaar MT tegen 4 jaar BJJ is loser BJJ.

Eye-opener voor mij= je hebt iemand in een armbar(vanuit de mount, niet guard) en hij tapt of niet maakt niet uit, hij geeft niet op, wat doe je? Als je lost begint hij terug. Zijn arm breken? Dag beroep op noodweer, jij betaalt zijn ziekenhuiskosten als hij klacht indient en opzettelijke slagen en verwondingen staat heel mooi op je strafblad.

Als iemand jou aanvalt mag je jezelf toch wel verdedigen? Maw ook zijn arm breken. Handig is het wel als er getuigen bij staan.

Ik sla iedereen neer, heb geen vechtsport nodig.

Terug
Naar boven