XXL Nutrition

maak geen ruzie met een BJJ/mma gast.

Wat een onzin ben je uit aan het kramen WSOP.

In 4 jaar tijd kun je je prima bekwamen in BJJ en dus verdomd goed worden. Maar net zoals als met alles in het leven is het zeer afhankelijk van het talent van de beoefenaar. Ben je niet in de war met aikido?

En so what als iemand dan maximaal paars heeft??? Goed knokken heeft niets te maken met de ceintuur die iemand om zijn middel heeft.
1) bij MT heb je niet eens een bandensysteem. Dus zijn allemaal lutsers?
2) Ook al is er een minimale trainingstijd alvorens je opmag, je traint wel met alle standen en rangen. Daarnaast kun je er ook voor kiezen om je alleen maar te bekwamen en dus niet eens op examen te gaan.

Kolder dus!

En nee, ik geloof je dus absoluut niet als je zegt 4 jaar MT tegen 4 jaar BJJ is loser BJJ.

bij bjj mag je dus echt niet met iedereen trainen. Jij met je blauwe bandje mag niet met een bruine bandje trainen. Ik ben ook weleens naar zo'n bjj clubje gegaan. Een sateliet van een club in Belgie, dus ik weet hoe het daar aan toe gaat. Dus voordat je gaat zeggen wat voor kul ik allemaal uit m'n strot duw zou ik maar eerst eens eerste hand ervaring opdoen voordat je je expertise mij wilt doen laten geloven.
Een vriend van me is Nederlands kampioen thai boksen geweest en een buurman van mij is wedstrijd vechter en die schoppen zo'n gastje toch echt wel grof ineen als het moet...

Een vriend van me is Nederlands kampioen thai boksen geweest en een buurman van mij is wedstrijd vechter en die schoppen zo'n gastje toch echt wel grof ineen als het moet...
Zolang ze er niet tegen hebben gevochten kan je zoiets niet zeggen. Ik denk dat ze het moeilijk gaan krijgen.
Voorbeeldje is Kimbo, die was voor de tuf geen grondvechter en verloor zoiets heel makkelijk.

Laatst bewerkt:
Jij eet waarschijnlijk ook bitterballen met koninginnedag, maar verder weet je niks van het hele gebeuren heb ik het idee.

Gerard Gordeau uit Den Haag heeft toen de finale van Gracie verloren bij de ufc 1. Hij heeft dat gevecht gevochten met een meervoudig gebroken hand die zo dik was gaan opzwellen als een meloen. Gerard is door die UFC avond gevlogen met allemaal knockouts in de eerste ronde.
Gerard Depardieu is overigens ook de allereerste winnaar van het K1 toernooi ooit. Dat was dus lang voor Peter Aerts, Ernesto Hoost en alle andere...

Laatst bewerkt:
Vanwaar die agressie jegens BJJ?
Over het algemeen gaat het toch wel op dat een goede BJJ vechter het wint van een Muay Thai vechter bij een gevecht als in de UFC?

ja dat bjj is echt goed spul. Jammer dat je alleen daar heel geoefend in moet zijn om zulke resultaten te krijgen :( Een zwarte band halen duurt minimaal 8 jaar, omdat je niet eerder mag opgaan voor die band en zelfs dan nog is het niet zeker of je het dan wel haalt of niet. Bruin is ook goed :p
Volgens mij zou Sambo veel beter passen in Nederland. De meeste sambuka's hebben een achtergrond in judo. En nederland heeft een rijk judo historie met veel gouden medailles. Verder is het goed te combineren met thaiboksen in het combat sambo. En volgens mij zijn de nederlanders nog altijd het beste in Thaiboksen :D
Neem als voorbeeld Fedor, voormalig russisch kampioen judo en heeft nu les van Ernesto Hoost...
Ik geloof dat je een sambo instructeur kunt worden als je een judo trainer bent met een spoed cursus van 3 tot 6 maanden, met als examen een proef in Rusland zelf.

Asl je m'n eerste post zou hebben gelezen (die hierboven staat) kun je lezen dat ik helemaal geen agressie tegen bjj heb. Ik vind het zelfs wel tof. Ik ben dan ook bijna zelf de sport gaan beoefenen, maar de club was voor mij gewoon te ver weg van mijn huis en heb dat toen laten zitten. Iemand heeft mijn post gewoon opgepikt om daar een kleine rel van te maken ofzo. Iemand die goddelijke krachten toekend aan bjj beoefenaars heb ik zo het idee...
Trouwens op het UFC1 evenement droeg Gerard ook een t-shirt met Sambo Nederland daar op geprint...

Ja, dat is een knappe choke in dat eerste filmpje

Asl je m'n eerste post zou hebben gelezen (die hierboven staat) kun je lezen dat ik helemaal geen agressie tegen bjj heb. Ik vind het zelfs wel tof. Ik ben dan ook bijna zelf de sport gaan beoefenen, maar de club was voor mij gewoon te ver weg van mijn huis en heb dat toen laten zitten. Iemand heeft mijn post gewoon opgepikt om daar een kleine rel van te maken ofzo. Iemand die goddelijke krachten toekend aan bjj beoefenaars heb ik zo het idee...
Trouwens op het UFC1 evenement droeg Gerard ook een t-shirt met Sambo Nederland daar op geprint...

Ah oké, ik zat dan op een verkeerd punt van de discussie te hameren.

Imo wordt bjj een beetje overschat. Dit zijn 2 pro's die tegen elkaar vechten dus die hebben een goed incasseringsvermogen. Stel op straat jij ligt op de grond en er staat zo'n gozer op je hoofd in te beuken dan mag je blij zijn dat je na 1 zo'n klap nog bij bewustzijn bent.

Een straatgevecht is ook heel anders. Deze mannen trainen elke dag en zijn gewend om te vechten, dat is heel anders dan dat jij op een dag een keer een straatgevecht hebt. Als je echt los wil komen lukt het wel, gewoon zijn ballen omdraaien ofzo.

bij bjj mag je dus echt niet met iedereen trainen. Jij met je blauwe bandje mag niet met een bruine bandje trainen. Ik ben ook weleens naar zo'n bjj clubje gegaan. Een sateliet van een club in Belgie, dus ik weet hoe het daar aan toe gaat. Dus voordat je gaat zeggen wat voor kul ik allemaal uit m'n strot duw zou ik maar eerst eens eerste hand ervaring opdoen voordat je je expertise mij wilt doen laten geloven.

ugh, EXIT-bjj zeker? Aan dat elitair verhaaltje te horen wel...

too bad dat dat van een film is...

Als iemand jou aanvalt mag je jezelf toch wel verdedigen? Maw ook zijn arm breken. Handig is het wel als er getuigen bij staan.

neen.

Het overgrote deel van de mensen heeft geen flauw benul wat zelfverdiging inhoudt. En dan bedoel ik echt geen flauw benul.

Ik kan hier een paar verhaaltjes plaatsen over wat zaken die ik in het echt heb meegemaakt, maar daar gaat toch niemand een scheet om geven.

De meesten leven hier nog steeds in hun eigen droomwereldje op gebied van straatvechten. Ze komen er ooit zelf wel achter.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Guy's,

Ik ben van mening dat er geen beste vechtstyle is, maar dat het gaat om de vechter die de vechtstyle beoefend en deze begrijpt.

B.v. een Thai bokser zal in zijn gameplan veel al staande blijven, om zo zijn opponent te stricken met punches, ellebogen,knieen en trappen.

Een grappler zal zijn gameplan zo indelen dat hij naar de grond kan, om daar zijn spel af te maken, met b.v. submissions of groundpounding.

Zo heeft iedereen zijn eigen style en tactisch vermogen.

Zo MIX IT UP ;)

Nu het toch over UFC/MMA gaat, mag deze der ook wel bij..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven