- Waardering
- 138
Wat een onzin ben je uit aan het kramen WSOP.
In 4 jaar tijd kun je je prima bekwamen in BJJ en dus verdomd goed worden. Maar net zoals als met alles in het leven is het zeer afhankelijk van het talent van de beoefenaar. Ben je niet in de war met aikido?
En so what als iemand dan maximaal paars heeftGoed knokken heeft niets te maken met de ceintuur die iemand om zijn middel heeft.
1) bij MT heb je niet eens een bandensysteem. Dus zijn allemaal lutsers?
2) Ook al is er een minimale trainingstijd alvorens je opmag, je traint wel met alle standen en rangen. Daarnaast kun je er ook voor kiezen om je alleen maar te bekwamen en dus niet eens op examen te gaan.
Kolder dus!
En nee, ik geloof je dus absoluut niet als je zegt 4 jaar MT tegen 4 jaar BJJ is loser BJJ.
bij bjj mag je dus echt niet met iedereen trainen. Jij met je blauwe bandje mag niet met een bruine bandje trainen. Ik ben ook weleens naar zo'n bjj clubje gegaan. Een sateliet van een club in Belgie, dus ik weet hoe het daar aan toe gaat. Dus voordat je gaat zeggen wat voor kul ik allemaal uit m'n strot duw zou ik maar eerst eens eerste hand ervaring opdoen voordat je je expertise mij wilt doen laten geloven.
Een vriend van me is Nederlands kampioen thai boksen geweest en een buurman van mij is wedstrijd vechter en die schoppen zo'n gastje toch echt wel grof ineen als het moet...

Goed knokken heeft niets te maken met de ceintuur die iemand om zijn middel heeft.
Een zwarte band halen duurt minimaal 8 jaar, omdat je niet eerder mag opgaan voor die band en zelfs dan nog is het niet zeker of je het dan wel haalt of niet. Bruin is ook goed 

en niet Depardieu, dat is een franse acteur...