XXL Nutrition

Maak jij je zorgen om de kredietcrisis?

Peiling Peiling Denk jij dat er een economische ramp gaat gebeuren?

• Nee hoor, waait snel weer over

Stemmen: 42 33,6%
  • Misschien

Stemmen: 26 20,8%
  • Ik denk dat we een stevige dip gaan krijgen

Stemmen: 42 33,6%
  • We gaan failliet!

Stemmen: 15 12,0%

• Totaal stemmers
    125
Zou wel mooi zijn als dit zeg maar de inleiding is voor een ècht Grote Depressie en economische lamlendigheid waarvoor de bevolking krachtig gezag eist en dat gezag ook zonder morren erkent. We moeten gewoon investeren in sterke infrastructuur, vooral veel spoorlijnen en aardgas oppompen, stimuleert onze geld circulatie.

1 mei 2040 zal de dag worden dat wij als lof zingend volk, een leider aanschouwen die ons emotioneert, en de treinen op volle touren richting het Oosten vertrekken. Deze keer niet met Joden, maar met Moslims. ...

"waarom pas in 2040?

laten we NU alle allochtonen hun uitkering afpakken en uit het land zetten........daar is de economie veel meer bij gebaat!"

..........althans, zoiets zou Arnoldfan hebben gezegd........denk ik.
:D

Laatst bewerkt:
Ik maak mezelf geen zorgen maar ik hoop niet dat het zo'n crisis gaat worden als de jaren 80.

Wat dacht je van een crisis zoals in de jaren 20? :D

maak me ook geen zorgen meer. leven gaat toch door:)

De Europese staten / landen zijn wat betreft de banken trouwens wel erg aan het nationaliseren geslagen zeg, straks wordt Europa nog een communistisch werelddeel :eek:

@ big t...dat werd het al;)

De Europese staten / landen zijn wat betreft de banken trouwens wel erg aan het nationaliseren geslagen zeg, straks wordt Europa nog een communistisch werelddeel :eek:

Je zegt het alsof het een slecht iets is ?

Zoals de banken nu (niet) functioneren lijkt me toch ook niet optimaal ?

Tja als de banken er een puinhoop van maken is het tijd voor een ander bewind. Dit financiele systeem van 'leveraged products' was gedoemd te mislukken. Een kaartenpakhuis stort op een gegeven moment ook in.

Welke debiel bedacht heeft dat je 1 euro dertig tot veertig keer kan uitlenen, beleggen of op een andere manier wegzetten mag ook gelijk tegen de muur. Europa staat er wat dat betreft nog slechter voor dan de USA waar banken gemiddeld maar twintig keer de tegoeden kunnen wegzetten in de markt.

Het liberalisme heeft gewoon gefaald in dit opzicht. Vrije markt en trickle down economics zijn loze kreten gebleken. Vooral dat laatste is een aanfluiting.

• Topic Starter Topic Starter
jeeh! nou voel ik serieus mee met de mensen in ijsland.. Het laatste nieuws wat ik mee kreeg is dat engeland " de oorlog" heeft verklaard tegen ijsland ghehe, wat waarschijnlijk in praktijk inhoud dat ze alles boycotten wat maar met ijsland te maken heeft

Ik denk dat alles wat zich in Engeland bevindt dat IJslands bezit is, wordt geconfisceerd. Dat zal in NL denk ik ook gebeuren. Die IJslanders zijn echt berooid, ze schijnen zelf hoofdzakelijk vis en huiden te produceren, en daar zullen ze het voorlopig mee moeten doen, want niemand verkoopt ze meer wat.

• Topic Starter Topic Starter
Tja als de banken er een puinhoop van maken is het tijd voor een ander bewind. Dit financiele systeem van 'leveraged products' was gedoemd te mislukken. Een kaartenpakhuis stort op een gegeven moment ook in.

Welke debiel bedacht heeft dat je 1 euro dertig tot veertig keer kan uitlenen, beleggen of op een andere manier wegzetten mag ook gelijk tegen de muur. Europa staat er wat dat betreft nog slechter voor dan de USA waar banken gemiddeld maar twintig keer de tegoeden kunnen wegzetten in de markt.

Het liberalisme heeft gewoon gefaald in dit opzicht. Vrije markt en trickle down economics zijn loze kreten gebleken. Vooral dat laatste is een aanfluiting.

Ik dacht dat in Europa de financiën juist beter waren geregeld dan in de VS, en dat het toezicht hier beter was?

ik voorspel dat we over een jaar met een kruiwagen vol geld een brood gaan halen

Nee man, wat een gezeik. Verkoop de koningin dat scheelt al een boel geld.

in amerika waren vandaag de supermarkten al dicht was op het nieuws

reden ombekend

ook heeft amerika alle conserven vooraden opgekocht (toevallig laatst )

Je zegt het alsof het een slecht iets is ?

Zoals de banken nu (niet) functioneren lijkt me toch ook niet optimaal ?

Haha two bites in a row :D

Was puur sarcastisch natuurlijk. En ja communisme is slecht, maar (tijdelijke) nationalisering van de banken is nodig als de banken dreigen failliet te gaan, dat spreekt voor zich.

Ik denk niet dat we alles zomaar in de schoenen van de Amerikanen moeten schuiven. De kredietcrisis is idd bij hun begonnen en Europa volgt nu. Maar enkel omdat men hier ook onnodige risico's hebben genomen. Het is niet omdat Amerika iets doet, dat wij persé moeten volgen. Maar velen denken daar blijkbaar anders over...
De beurzen zijn afhankelijk van elkaar dus wat er in de VS gebeurd zal altijd eefect hebben op de wereldeconomie.
Interesseert me eerlijk gezegd geen reet. Heel die beurs mag failliet gaan voor m'n part.
Wanneer de beurzen kelderen zal dat ook een direct effect hebben op jouw portomonnee gezien de prijzen zullen stijgen.
ach hoor net weer dat de ijslandse regering failiet is op het nieuws.. Wat een paniekzaaierij ook altijd ik erger me dood
Bullshit, IJsland in niet failliet en het lijkt me ook sterk dat dat zal gebeuren ze kunnen nog steeds de troepen uit Washington inroepen al moet IJsland dan zelf het bestuur uit handen geven.
idd, bos zei net al dat iedereen met icesave zijn geld tot 100.000 euro hoe dan ook terug krijgt
En een ander claimt dat IJsland de eerste 20.000 hoe dan ook terug zal betalen.
jeeh! nou voel ik serieus mee met de mensen in ijsland.. Het laatste nieuws wat ik mee kreeg is dat engeland " de oorlog" heeft verklaard tegen ijsland ghehe, wat waarschijnlijk in praktijk inhoud dat ze alles boycotten wat maar met ijsland te maken heeft
Heb je een link van een persbericht aangaande een economische boycot of dergelijks want hier geloof ik dus niets van.
De banken worden slechts tijdelijk genationaliseerd zoals we al in Zweden hebben mogen ervaren een goede 20 jaar geleden.

Verder, ik ben verbaasd over hoe Wouter Bos handeld op het moment mijn complimenten want dit had ik niet van hem verwacht. Wat mij op het moment meer zorgen baart is de NIKEI index die met 10% daalt gezien Azië toch een van de meest vooruitstrrevende werelddelen is op het moment. Verscheidene beursgerelateerde bedrijven in Nederland schijnen nu weer stijgende te zijn maar ik vraag me af hoelang dit zal duren.

Voor de toekomst zie ik het op het moment wat somber in niet omdat deze crisis inflatie of wat dan ook tot gevolg zal hebben maar omdat de aangedragen oplossingen allemaal slechts tijdelijke oplossingen zijn.

Cirkel... lees mijn post nou eens net boven de jouwe voor je reageert ;)

Terug
Naar boven