AndroidHealthClinic

Machines of gewoon vrije gewichten

tonyjaa

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
87kg
Dag mensen,

Ik vroeg me af wat beter is om sterker te worden/massa inwinnen.
Ik train meer met machines omdat die je ondersteunen qua techniek enzo.
Train een beetje met vrije gewichten.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Topic nummer 683 over dit onderwerp.:)

1kg dumbbell pakken, 50 herhalingen doen met elke oefening tot je de pomp voelt. Bij 50 herhalingen heb je een prikkel wat zorgt voor meer spiermassa.
Je moet natuurlijk wel je biceps elke dag trainen en dat kan niet als je ze niet goed laat rusten. Daarom moet je biceps insmeren met pindakaas voor het slapen, zodat de spiereiwitten goed kunnen herstellen.

Zoveel mogelijk dumbbells/barbells proberen te gebruiken

zo min mogelijk machines :)

Dag mensen,

Ik vroeg me af wat beter is om sterker te worden/massa inwinnen.
Ik train meer met machines omdat die je ondersteunen qua techniek enzo.
Train een beetje met vrije gewichten.

Alvast bedankt

Machines ondersteunen niks, ze dwingen je een bepaalde route te volgen en als je niet precies goed in het apparaat zit dan zal het je dwingen de verkeerde techniek te hanteren.
Maar ik dacht dat antwoord op deze vraag ook al wordt gegeven in de stickies? Heb jij die soms niet gelezen Tony?

Machines of Dumbbells, soms wel even goed, ze hebben allebei hun voor- en nadelen.

Vrije gewichten, machine's zijn the plague voor beginners.

ik zou toch aanraden met machine, namelijk omdat hij net begint kan hij er aan wennen. en rustig opbouwen naar dumbels, barbels

1kg dumbbell pakken, 50 herhalingen doen met elke oefening tot je de pomp voelt. Bij 50 herhalingen heb je een prikkel wat zorgt voor meer spiermassa.
Je moet natuurlijk wel je biceps elke dag trainen en dat kan niet als je ze niet goed laat rusten. Daarom moet je biceps insmeren met pindakaas voor het slapen, zodat de spiereiwitten goed kunnen herstellen.

dit

Machines zijn ook goed voor het herstel na een blessure! Iets wat velen vergeten.
Maar over het algemeen zijn losse gewichten pakken beter dan apparaten.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt man

ik zou toch aanraden met machine, namelijk omdat hij net begint kan hij er aan wennen. en rustig opbouwen naar dumbels, barbels
Zzzzz, gelijk vanaf het begin lekker alles isoleren en je synergisten niet aan het werk zetten, niet goed je spieren kunnen aanspreken zoals je doet door het frequent uitvoeren van compounds, en de bewegingsbaan van de machine moeten volgen. :rolleyes:

Vrije gewichten dus.

Dit, en veel opdrukken. Zorg er wel voor dat je tijdens het opdrukken je hakken in de grond drukt en je moet naar een vast punt op het plafond kijkt. Doe je dit niet dan kun je ernstige blessures oplopen, zoals AIDS enzo.

Free weight 100%

m'n gebruikersnaam zegt voldoende geloof ik ;)
losse gewichten

Dit, en veel opdrukken. Zorg er wel voor dat je tijdens het opdrukken je hakken in de grond drukt en je moet naar een vast punt op het plafond kijkt. Doe je dit niet dan kun je ernstige blessures oplopen, zoals AIDS enzo.

+1

m'n gebruikersnaam zegt voldoende geloof ik ;)
losse gewichten

Je avatar geeft me niet echt een reden om aan te nemen dat free weights daadwerkelijk beter zijn:o

Als een IFBB Pro antwoord dat free weights beter zijn met een zeer aannemelijke uitleg, is het zo.

Je avatar geeft me niet echt een reden om aan te nemen dat free weights daadwerkelijk beter zijn:o

post dan zelf eens een foto
:trollface:

voor een half jaar goed te trainen en ervoor iets meer dan een jaar 1 à 2x per week te gaan trainen vind ik dat ik niet mag klagen met m'n fysiek
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt mensen voor de tips
Voor de mensen die grappig willen zijn, jullie zijn echt gaande man..

Terug
Naar boven