Fitness Seller

Mag de sportschool dit doen?

jumpertje

Novice
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
96kg
Vetpercentage
13%
Hallo,

ik heb een vraagje over mijn abbonement.
Ik heb vorig jaar een jaar abbonement afgesloten.
Nu kwam ik van de week bij mijn sportschool aan(een jaar later), om mijn abbonement op te zeggen om naar een andere gym te gaan.

Bij de sportschool zeggen hun dat ik dat 3 maanden voor het einde van het jaar op had moeten zeggen, en dat het abbonement nu automatisch STIL zwijgend met een jaar verlengd wordt.
Kan dit zomaar? heb al op google gekeken maar zie veel verschillende verhalen.

Groeten,

Laatst bewerkt:
Naar mijn weten mag dit niet meer sinds januari 2012. Doe wat research, bel ze op, en zeg dat je naar *insert instantie* stapt als ze je abonnement niet opzeggen en je geld voor januari niet terug storten

• Topic Starter Topic Starter
Naar mijn weten mag dit niet meer sinds januari 2012. Doe wat research, bel ze op, en zeg dat je naar *insert instantie* stapt als ze je abonnement niet opzeggen en je geld voor januari niet terug storten
ja ik dacht dit dus ook en zei dit daar ook en hun deden alsof het voor hun niet bestond.

Abonnementen na 01-01-2012 gesloten mogen niet meer stilzwijgend worden verlengd. In jou geval is dit niet het geval, dus mogen ze inderdaad nog stilzwijgend verlengen. In de voorwaarden staat de termijn wanneer je uiterlijk op moet zeggen. Een volgende verlenging kan niet meer stilzwijgend gebeuren. Dit is volgens mij hoe het op dit moment in elkaar steekt :)

• Topic Starter Topic Starter

Abonnementen na 01-01-2012 gesloten mogen niet meer stilzwijgend worden verlengd. In jou geval is dit niet het geval, dus mogen ze inderdaad nog stilzwijgend verlengen. In de voorwaarden staat de termijn wanneer je uiterlijk op moet zeggen. Een volgende verlenging kan niet meer stilzwijgend gebeuren. Dit is volgens mij hoe het op dit moment in elkaar steekt :)

Oke, duidelijk hier heb ik wat aan:)

En daar is de bevestiging :) Dankje Maniac

Datum is alleen 01-12-11 zie ik..

Als dat contract NA 1 december 2011 stilzwijgend is verlengd zonder jouw toestemming dan mag je het contract opzeggen wanneer je wilt. Vanaf 1 december 2011 mogen sportscholen wel het contract stilzwijgend verlengen, maar dan moet het wel een contract zijn voor onbepaalde tijd.

Dus je moet nu na gaan kijken wanneer hun dat contract stilzwijgend hebben verlengd en als dat na 1 december 2011 is gebeurd mag je het contract opzeggen wanneer jij wilt. Wel moet je rekening houden met een opzeg termijn van 1 maand, maar dat is nog altijd beter dan er nog een jaar aan vastzitten.

Als dat contract NA 1 december 2011 stilzwijgend is verlengd zonder jouw toestemming dan mag je het contract opzeggen wanneer je wilt. Vanaf 1 december 2011 mogen sportscholen wel het contract stilzwijgend verlengen, maar dan moet het wel een contract zijn voor onbepaalde tijd.

Dus je moet nu na gaan kijken wanneer hun dat contract stilzwijgend hebben verlengd en als dat na 1 december 2011 is gebeurd mag je het contract opzeggen wanneer jij wilt. Wel moet je rekening houden met een opzeg termijn van 1 maand, maar dat is nog altijd beter dan er nog een jaar aan vastzitten.

Dat is niet helemaal juist. Het gaat om de ingangsdatum van het abonnement, niet om de datum wanneer is verlengd. Abonnement is voor 01-12-11 getekend, dus mag wel stilzwijgend worden verlengd met één jaar.

De nieuwe regels gelden voor alle abonnementen en energiecontracten die vanaf 1 december 2011 worden afgesloten. De nieuwe regels gelden niet voor bestaande abonnementen en energiecontracten. Met bestaande bedoelen wij de abonnementen en contracten die vóór 1 december 2011 zijn afgesloten.

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Abonnement_of_contract_opzeggen_en_stilzwijgende_verlenging?WT.srch=1&WT.mc_id=Abonnementen%20en%20lidmaatschappen&Stilzwijgende%20verlenging&WT.seg_1=stilzwijgend%20verlengen%20abonnement&gclid=COCo_u7_na4CFVC93godUjNshA

Hmm rare regel. Dus beter gezegd kun je je beter eerst ergens afmelden zodra dat mogelijk is, en dan weer opnieuw lid worden, aangezien dan pas de nieuwe regels in gaan

Hmm rare regel. Dus beter gezegd kun je je beter eerst ergens afmelden zodra dat mogelijk is, en dan weer opnieuw lid worden, aangezien dan pas de nieuwe regels in gaan

Dat moet je altijd doen, krijg je vaak de eerste maand nog weer gratis.

offtopic.

Ook doen bij je internetleverancier en je energieleverancier.

Dat is zeker een juiste conclusie.

Vraag je geld terug en als ze dat niet geven ga trainen en laat een halter met veel gewicht per ongeluk van je rug in het squatrack op de spotters vallen. Dan leren ze hun lesje wel.

-

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven