AndroidHealthClinic

Mag de sportschool dit doen?

is dat ook in belgie zo? zit ook nog een jaar vast terwijl ik weg wou

Heb ook jaarcontract, ga ik nu wel even hoe of wat checken :O

Zullen weer veel kleine bedrijfjes failliet gaan door deze nieuwe (terechte) regel. Ben weleens benieuwd hoeveel % van de leden bestaan uit klanten die niet meer komen maa nog wel een contract hebben.

Als ze moeilijk doen zeg je gewoon dat je aan een kuurtje AS gaat beginnen. De meeste scholen hebben in de regelementen staan dat het contract wordt beeindigd na gebruik hiervan.

Zijn niet de kleine sportscholen die hiermee problemen krijgen, het zijn de giganten zoals dat nep fitness centrum Sportcity die de klappen gaan krijgen, deze draaien immers grotendeels op "sponsors" ( oftewel de gewone man/vrouw die met goede voornemens richting sportschool gaat en na een week toch liever op de bank blijft liggen )

Niet zeuren over de grote centra's!! Ik werk bij basic fit :mad:

als je nou gewoon je rekening leeghaald kunnen ze er ook niets vanaf halen en anders verniel je gewoon al hun apparatuur en machines en zeggen ze vanzelf wel dat je op moet donderen.

Abonnementen na 01-01-2012 gesloten mogen niet meer stilzwijgend worden verlengd. In jou geval is dit niet het geval, dus mogen ze inderdaad nog stilzwijgend verlengen. In de voorwaarden staat de termijn wanneer je uiterlijk op moet zeggen. Een volgende verlenging kan niet meer stilzwijgend gebeuren. Dit is volgens mij hoe het op dit moment in elkaar steekt :)

Deels waar.
Echter de eerste contract periode, bij Jou dus een jaar mag wel doorgerekend worden door de sportschool.

Gelukkig doen ze bij ons niet zo moeijlijk als je wilt opzeggen. Voor mijn vriendin had ik opgezegd door even langs de balie te lopen en de eigenaar aan te spreken. Binnen 2 min. was ze uit het systeem gehaald.

Hangt af wat er in het contract staat he. Bij mij tekende ik ook in per jaar maar als die termijn was verstreken moest ik juist zorgen dat de domiciliering stop wordt gezet anders blijven ze (stilzwijgend) geld van mijn rekening halen elke maand!

Sindsdien betaal ik liever een jaar cash uit bij tekenen van een nieuw jaar! Dan kunnen ze mij niets maken na dat jaar :p

bij ons moet je gewoon maar betalen op de datum dat het vervalt, en betaal je niet meer om elders te gaan, is dat geen probleem

Ja die grote onzin center's zullen het wel merken ja.

gewoon naar een dokter gaan. leg daar uit wat de bedoeling is en hij schrijft je een doktersattest.
met dat attestje kan je je contract beindigen en je geld terug krijgen om dat je niet "mag trainen wegens medische omstandigheden"

k*t man:S de nieuwe regel is wel goed, vlogens mij verdient een sportschool in januari gewoon 4 keer zo veel als in mei XD, meeste stoppe gewoon na 2 weken lol.

Terug
Naar boven