XXL Nutrition

Magere Kwark

squache

Novice
Waardering
1
Lengte
1m77
Massa
74kg
Vetpercentage
18%
Ik hoor steeds vaker van mede sporters dat na het eten van 500gr magere kwark, het verstandig is om water te drinken, zodat de eiwitten beter worden opgenomen.
klopt dit...of is dit zo n fabeltje net als dat 500gr kwark teveel is:D

Geen idee, ik drink de hele dag door water ??? Dus het kan me niet echt boeien :o

Hoe vloeibaarder iets is, hoe beter het word opgenomen.. dus in die zin klopt het. Aan de andere kant, hoe meer vloeibaar je eten is, hoe meer dat je maagzuur verdunt wat de opname weer vertraagd. Al met al zal het echt niet uit maken ;)

Het maakt niks uit..het zijn trage eiwitten...door meer water en het te verdunnen kan het zijn dat je er misschien wat langer op teert, maar zoveel zal het wel niet uit maken. (denk ik)

En aan de andere kant is het heel simpel, van dikke kwark voor het slapen moet je minder pissen als van een shake en zit je bovendien qua gevoel vol. De trek in eten is minder en je kan met een volle kwarkbuik naar bed.

Wel even je tanden poetsen :D

Het maakt niks uit..het zijn trage eiwitten...door meer water en het te verdunnen kan het zijn dat je er misschien wat langer op teert, maar zoveel zal het wel niet uit maken. (denk ik)

Inderdaad, misschien word je kwark sneller verwerkt maar het afbraakproces van de eiwitten blijft onbeïnvloed.. dat heeft gewoon met de structuur van de eiwitten te maken.

Wordt het sneller je maag uitgespoeld.. ik zie niet in waarom dit goed zou zijn. Als je nu droog eiwit-poeder zou eten...

Ik verwacht dat je het eerder sneller doet opnemen dan dat je er langer over gaat doen.

Terug
Naar boven