Fitness Seller

magnesium

dennis999 zei:
hmm, een dubieus standpunt. want wat is natuurlijk? is het eten van 37 sinaasappels (ongeveer 1 gr vit c), of het consumeren van enkele grammen creatine (waar je met rood vlees nooit aan zo'n hoeveelheid zult komen) wel natuurlijk?

Ik heb het woord "natuurlijk" niet in de mond genomen. natuurlijk is inderdaad een heel vaag begrip. Testosteron is een natuurlijk hormoon, maar toch zou ik een gebruiker niet snel een naturel atleet noemen (duh)

welk standpunt hanteer je? wat in de winkel te koop is? wat niet verboden is? dan geldt voor elk land of zelfs staat(denk bv aan de VS) een andere norm.
dus ik ben benieuwd.............

Ik vind dat je als sporter bepaalde grenzen stelt aan wat je wel en niet toe staat. Een dopinglijst is bijvoorbeeld zo'n grens. Mensen die bewust middelen nemen die op die lijst staan zijn per definitie schuldig aan onsportief gedrag.

Het gebruik van prohormonen (laat staan AS) is in Nederland niet toegestaan. Ik vind het gebruik van dergelijke middelen dan ook vanuit een sportief oogpunt niet kunnen. Zels ephidrine vind ik niet kunnen, al vind ik zelf het verbod op ephi zelf ook belachelijk.

Dat er in andere landen / staten andere normen zijn is voor mij alleen relevant als het gaat om competities in die landen. (of als je mij met mensen die die middelen gebruiken gaat vergelijken wat in wezen ook een soort competitie is)

Als het nemen van magnesiuminjecties is toegestaan is het iedereen toegestaan om dat te doen. Dan is er geen sprake van onsportief gedrag. Wat niet weg neemt dat ik het vreemd vind. Een BB wedstrijd gaat er voor mij om dat je laat zien hoe je je lichaam hebt gevormd door jarenlange combinatie van training en voeding. Een beetje olie en wat verf om er beter uit te zien maakt het speelveld voor iedereen gelijk. Andere middelen zoals synthol, implantaten en magnesium injecties vind ik dubieuze aanvullingen op de wedstrijd. Het gaat er om je lichaam te laten zien, wat je daar mee bereikt hebt en middelen die spieren doen zwellen zonder dat je er voor hoeft te werken vind ik persoonlijk niet kunnen.

Ik vind niet-naturel wedstrijden al erg twijfelachtig, omdat de deelnemers vrijwel zeker illegale middellen gebruikt hebben. (zwaar respect voor de naturel in die wedstrijden, al ben ik bang dat het een bijzondere uitzondering is). Wat niet weg neemt dat er best wel respect is voor de moeite die de deelnemers hebben moeten nemen om in die conditie te komen, maar ergens knaagt het toch dat we naar een hoop illegaliteit zitten te kijken die schijnheilig ontkend wordt. Kom er dan tenminste gewoon voor uit, dat waardeer ik meer (al blijf ik het dubieus vinden).

gebrek aan discipline? je weet duidelijk niet waar je over praat.

Misschien ook wel... wie weet.. ik zie hier zat mensen voorbij komen die snel voor de zomer nog even wat kilo'tjes willen hebben om op het strand te kunnen flaneren... Mensen die na 2 jaar trainen en 4 kuurtjes nog niet boven de 70 kilo zitten... Mijn excuses als ik bij dergelijke mensen twijfel aan hun inzet en discipline (maar bovenal aan hun kennis). Maar schuif me niet in de mond dat ik twijfel aan de discipline van Big-G. Ik heb alleen gezegd dat ik persoonlijk AS niets vind (zeker in een wedstrijd), en gevraagd waarom het plaatsen van implantaten verwerperlijker was dan het gebruik van magnesium-injecties om lokale ontstekingen te veroorzaken .

gebrek aan geduld? misschien maar wie ben jij?

Ik ben in ieder geval niet iemand die koste wat het kost zo snel mogelijk resultaat wil hebben. Ik meen geduld te hebben en bezit voorlopig nog de discipline om (binnen de door mij gestelde grenzen) bezig te zijn me mijn doel. Maar let niet op mij, ik doe dit spelletje nog geen 2 jaar. Het echte bewijs van mijn geduld en toewijding moet nog komen. 2 jaar is niks.

veroordeel andere niet meteen. mensen als big-g en vele andere die wedstrijden draaien (want big-g draait die toch?) daar moeten we alleen maar respect voor hebben. het blijven atleten.

En ik veroordeel nog niemand (niet in deze thread althans), ook Big-G niet. Ik heb respect voor de moeite die hij moet nemen om op het podium te staan, dat is een enorme prestatie (ongeacht de klassering). Ik zei dat ik twijfelde bij het lezen van de verhalen in deze sectie... bij de een zal er waardering zijn, voor de ander twijfel... verschilt per geval / verhaal

zo een heel verhaal.
gr d

Ik hoop alleen maar dat je mij ook niet veroordeelt omdat ik besloten heb om NIET te gaan gebruiken. Er werden al vraagtekens gezet bij mijn doelen, mening, instelling, geduld en discipline. Geen twijfel dat er ook een bevooroordeelde mening zal ontstaan bij het zien van mijn lichaam of de in de afgelopen 18 maanden behaalde resultaten. Een mening is prima, als je die maar vormt in het licht van mijn niet-gebruiken en niet in vergelijking met de resultaten van mensen die wel "gebruiken".

Gr.W. (over lang verhaal gesproken)

Nu on topic, waarom worden magnesium injecties wel als acceptabel gezien en synthol en implantaten niet ?

Hier trouwens een link met wat informatie over medische toepassingen van magnesium: http://www.diagnose-me.com/treat/T29226.html

(enne wees voorzichtig met experimenteren met dingen waar je geen verstand/ervaring van/mee hebt)

wazzup en dennis999 zijn nog steeds even goede vrienden ;)
take care

Terug
Naar boven