Fitness Seller

Mammoth

• Topic Starter Topic Starter
oke thnx rene ;) zal er rekening mee houden

Wat Rene hier zegt en ik zoveel mogelijk ook altijd probeer aan te geven is hetvolgende:

Om een product goed te kunnen vergelijken reken eerst altijd de voedingswaarden uit per 100 gram. In Nederland is het verplicht om voedingswaarden per 100gram aan te geven, in het buitenland vaak niet.
Dan krijg je vaak prachtige claims als 50 gram eiwit per serving. Blijkt een serving 160 gram te zijn!

Nadat je de voedingswaarden per 100 gram hebt teruggerekend kun je al beter vergelijken, maar dan ben je er nog niet. Stel dat een product 30 gram eiiwt per 100gram heeft, om wat voor een soort eiwit gaat het dan? Is het het juiste eiwit voor je doel en kan je lichaam er wat mee?
Hetzelfde met kcal; 400kcal per 100 gram is leuk, maar komt dat voornamelijk uit suiker, waar je lichaam weinig mee kan (de goedkopere gainers) of komt het uit hoogwaardige koolhydraat bronnen met echte voedingswaarden?

Allemaal belangrijk om in de gaten te houden. Geef liever €10 meer uit aan een goed product dan €40 aan een product waar je niks aan hebt.

Met dit alles in gedachten is de RAW IRON Profssional weightgainer in elkaar gezet. Kijk en vergelijk gerust.;)

/Kort na mijn aanmelding hier op DBB heb ik Mammoth gekocht. De pot staat er nog altijd 9/10 vol.
Maar dat was gewoon omdat ik het niet te drinken vond. Mixt moeilijk + chemisch nasmaakje.
Vorig jaar eens CCG en nog een whey gekocht van XXL. Samenstelling is veel beter (de eiwitten die je lichaam nodig heeft + koolhydraten ipv. suikers). Maar ook die potten staan nog 3/4 vol. Ik gebruik het zeer weinig, omdat ik het niet echt lekker vind (al zijn die van XXL uitstekend te drinken, het ligt gewoon aan mij).
Ik heb het meer voor 'gewone' voeding. Al is het wel handig dat ik hier wat potten staan heb, voor de periodes wanneer ik eens serieus wil gaan gainen ;)

/Kort na mijn aanmelding hier op DBB heb ik Mammoth gekocht. De pot staat er nog altijd 9/10 vol.
Maar dat was gewoon omdat ik het niet te drinken vond. Mixt moeilijk + chemisch nasmaakje.
Vorig jaar eens CCG en nog een whey gekocht van XXL. Samenstelling is veel beter (de eiwitten die je lichaam nodig heeft + koolhydraten ipv. suikers). Maar ook die potten staan nog 3/4 vol. Ik gebruik het zeer weinig, omdat ik het niet echt lekker vind (al zijn die van XXL uitstekend te drinken, het ligt gewoon aan mij).
Ik heb het meer voor 'gewone' voeding. Al is het wel handig dat ik hier wat potten staan heb, voor de periodes wanneer ik eens serieus wil gaan gainen ;)

Das gesproken kerel, ik ook, maar in noodzaak of als ik ergens naartoe moet en kan door omstandigheden geen vlees meenemen, neem ik mn beker met weightgainer in mee:D
of in uiterst noodgeval dat alle vlees in huis op is, wat zelden voorkomt...

haha zo te zien ben ik de eerste die mammoth 2500 goed vind.

zonder blender is het inderdaad lastig maar de resultaten van de gainer zijn prima

Ik vind hem goed te doen alleen oppassen dat je er niet vet van word.

haha zo te zien ben ik de eerste die mammoth 2500 goed vind.

zonder blender is het inderdaad lastig maar de resultaten van de gainer zijn prima

vind je? weeg hem is na die 4 schepjes kom je niet aan het gewicht wat er op die pot staat of emmer

100 nog wat

Dit is wel iets wat ik heel raar vond inderdaad bij die mammoth.
Ik heb CCG en mammoth, mammoth had ik eerst. En toen had je met 2 schepjes ofzo (neem nu maar een voorbeeld, weet het niet exact) 100 gram, en met CCG of whey dacht ik ja, wordt makkelijk, 2 schepjes nemen = 100 gram (net zoals bij mammoth) en dan heb ik 90 gram eiwitten ofzo binnen. Maar uiteindelijk blijkt dit totaal niet overeen te komen... Qua hoeveelheid poeder heb ik bij whey en CCG meer nodig voor aan hetzelfde gewicht te komen dan hoeveelheid poeder bij mammoth.

Maar blijkbaar is het dus BS, die maatschepjes bij mammoth?

ja je moet 4 schepjes pakken dan had je 235gram maar je moet blij zijn als je de 150 haald

BS?

Dit is wel iets wat ik heel raar vond inderdaad bij die mammoth.
Ik heb CCG en mammoth, mammoth had ik eerst. En toen had je met 2 schepjes ofzo (neem nu maar een voorbeeld, weet het niet exact) 100 gram, en met CCG of whey dacht ik ja, wordt makkelijk, 2 schepjes nemen = 100 gram (net zoals bij mammoth) en dan heb ik 90 gram eiwitten ofzo binnen. Maar uiteindelijk blijkt dit totaal niet overeen te komen... Qua hoeveelheid poeder heb ik bij whey en CCG meer nodig voor aan hetzelfde gewicht te komen dan hoeveelheid poeder bij mammoth.

Maar blijkbaar is het dus BS, die maatschepjes bij mammoth?

ja je moet 4 schepjes pakken dan had je 235gram maar je moet blij zijn als je de 150 haald

BS?

IK snap het niet helemaal, maar je moet geen maatschepjes van supplementen X voor Supplement Y gaan gebruiken die kunnen een heel ander volume hebben.

Beste is altijd afwegen.. Er is altijd een afwijking als je een maatschep gebruikt, je supplement kan wat inklinken waardoor je met een scoop ineens wel 25% meer gewicht scoopt. Een scoop is een volume en en dosering een gewicht dat blijft altijd lastig.

Beste maak je eerst met de scoop je product los en scoop je vanuit het losse product.

dit is wel het scoopje dat erbij zit dus zou met losse poeder moeten kloppen toch?

BS?
BS= bull shit.
Inderdaad ja dat bedoel ik...
IK snap het niet helemaal, maar je moet geen maatschepjes van supplementen X voor Supplement Y gaan gebruiken die kunnen een heel ander volume hebben.

Beste is altijd afwegen.. Er is altijd een afwijking als je een maatschep gebruikt, je supplement kan wat inklinken waardoor je met een scoop ineens wel 25% meer gewicht scoopt. Een scoop is een volume en en dosering een gewicht dat blijft altijd lastig.

Beste maak je eerst met de scoop je product los en scoop je vanuit het losse product.

Klinkt inderdaad ingewikkeld, maar kan het niet beter uitleggen... Maar het komt er op neer dat bv. mammoth beweert met twee maatscheppen aan 100 gram poeder te komen, en bij XXL is dat bv. met 4 maatscheppen (met hetzelfde schepje) dus heb je heel wat meer poeder, en dit zou zogezegd evenveel wegen.

Kortom: volgens de reclame op mammoth zou je moeten geloven dat mammoth 'beter' is dan bv. een product van XXL, terwijl het net omgekeerd is:)

Bij XXL staat alles gewoon op de pot beschreven zoals het hoort (komt waarschijnlijk ook door andere reglementeringen mbt. aangeven van de werkelijke inhoud van die producten in Nederland en euh... Canada?)

ik pak die mammoth nu met een schepje van true mass stukje groter... ben blij als die emmer leeg is dan zal ik is de CCG bestellen

Toen ik begon had ik ook mammoth.
halve liter melk, 5 scheppen+blender.
Smaakte prima, makkelijke manier voor calorien.
Alleen als je ondergewicht hebt, daarna gewoon whey shake.
Meeste moet je toch uit voeding halen!

Terug
Naar boven