AndroidHealthClinic

Marjolein46, op naar de 75kg

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Heb je al berekend wat je BMR en onderhoud is? Volgens mij eet je namelijk veel te weinig, en ook het aandeel eiwitten is me niet duidelijk (een boterham met rauwkost tussendoor?! waar zijn de eiwitten?). 30% van de kcals die je eet mogen echt wel uit eiwitten komen (dus neem lekker tonijn erbij op je brood ofzo).

Anyway: succes, hoop dat je nu goed op de weg blijft!

Wat is trouwens je trainingsschema?

Mijn BMR ligt rond de 1700.

Ik heb het advies gekregen om weer 3 keer per week fullbody te gaan doen, en dat bevalt me wel opzich. Voorheen is het me gelukt om daar (i.c.m cardio) bijna 17kg mee af te vallen.

Training deze ochtend is niet doorgegaan, werd met knallende koppijn wakker. Verschoven naar vanavond, lekker als de kids op bed liggen.

Dit voedingsschema is een schema wat voor mij werkt, dat ik hoger in eiwitten moet gaan zitten, daar zeg je idd iets. Ik denk dat ik dit dagelijks ga afwisselen met een extra portie zoutloze rauwe noten of tonijn.

Heb je al berekend wat je BMR en onderhoud is? Volgens mij eet je namelijk veel te weinig, en ook het aandeel eiwitten is me niet duidelijk (een boterham met rauwkost tussendoor?! waar zijn de eiwitten?). 30% van de kcals die je eet mogen echt wel uit eiwitten komen (dus neem lekker tonijn erbij op je brood ofzo).

Anyway: succes, hoop dat je nu goed op de weg blijft!

Wat is trouwens je trainingsschema?

Haar enige doel (als ik de eerste post goed lees) is afvallen. Dan doet het er niet toe hoeveel eiwitten etc ze eet afvallen is afvallen of dit nu vet/spiermassa of wat dan ook is.
Als je op je streefgewicht zit kan je altijd nog een doelstelling voor spiermassa bepalen.

Uiteraard is het makkelijker om direct alleen vet af te vallen maar afvallen in het algemeen is voor de meeste mensen al moeilijk genoeg.

• Topic Starter Topic Starter
Haar enige doel (als ik de eerste post goed lees) is afvallen. Dan doet het er niet toe hoeveel eiwitten etc ze eet afvallen is afvallen of dit nu vet/spiermassa of wat dan ook is.
Als je op je streefgewicht zit kan je altijd nog een doelstelling voor spiermassa bepalen.

Uiteraard is het makkelijker om direct alleen vet af te vallen maar afvallen in het algemeen is voor de meeste mensen al moeilijk genoeg.

Klopt wat je zegt, maar ik wil mn spiertjes die ik toch een beetje opbouw natuurlijk wel goed houden, dus te laag in eiwitten is dan ook weer niet goed. Ik denk dat als ik mijn voedingsschema zo hou en soms wat extra tonijn of noten erbij neem, gewoon erg goed zit:)

Goed bezig Marjolein, nou lekker door knallen! Volhouden en doorzetten :thumbs:

Veel succes:)

Mijn BMR ligt rond de 1700.

Ik heb het advies gekregen om weer 3 keer per week fullbody te gaan doen, en dat bevalt me wel opzich. Voorheen is het me gelukt om daar (i.c.m cardio) bijna 17kg mee af te vallen.

Training deze ochtend is niet doorgegaan, werd met knallende koppijn wakker. Verschoven naar vanavond, lekker als de kids op bed liggen.

Dit voedingsschema is een schema wat voor mij werkt, dat ik hoger in eiwitten moet gaan zitten, daar zeg je idd iets. Ik denk dat ik dit dagelijks ga afwisselen met een extra portie zoutloze rauwe noten of tonijn.
Wat ik oa bedoel is dat je OP onderhoud zou moeten eten (in mijn optiek hoor) 'ik voeg wat tonijn of nootjes toe' klinkt alsof je geen flauw idee hebt hoeveel je nou precies binnen krijgt op een dag - wat ik zelf geen goed idee vindt.
Ga eens rekenen, en waarschijnlijk minder honger hebben ;)

Goed dat je nu wel begonnen bent met kt :thumbs: Kan me nog wel herinneren dat je bij je vorige logje nog niet aan de kt wilde.

Good luck, volhouden hé ! ;)

Knallen. Succes met je doelen :thumb:

Heyuh, wordt er nog wat gedaan hierzo?

Succes met je doelen.

Dit gaat niks worden, je eet al weinig en wat je binnen krijgt zijn bijna alleen maar koolhydraten.

Nee, maar ik geloof niet dat er mensen zijn die pasta, rijst of aardappelen zonder zout koken, als dat wel zo is dan hebben ze geen smaak, letterlijk en figuurlijk :p. Daarnaast gebruik ik halvarine op brood, in brood zit zout. Ik denk dat ik voldoende binnen krijg.

Wtf, ik vind mijn pasta en rijst overheerlijk zonder zout...
Zit wel al iets van zout in volgens de verpakking, maar toevoegen? no way!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven