AndroidHealthClinic

Marokkaanse Belg steekt Nederlander neer in Gent

Omdat autochtone Belgen anders gehaat gaan worden door Nederlanders;) Maar ff serieus: waarom niet? Dat is nou net de fout van links: jarenlang alles
knuffelen en de waarheid wegsteken. We zien de resultaten...

Weet niet hoe het er in Belgie aan toe gaat maar dit soort problemen werden al benoemd in de jaren 80. Op vele gebieden en ook op het gebied van criminaliteit. Het enige wat fashionable partijen nu doen is er een monopolie op nemen en doen alsof zij het bespreekbaar hebben gemaakt.

De krantenberichten en rapporten uit de jaren 80 en begin jaren 90 spreken ze echter tegen. Probleem van nu is alleen dat 'we' zijn doorgeslagen in het vaststellen van problematiek. Incidenten worden als trend gezien en bevolkingsgroepen worden verantwoordelijk gehouden voor zaken waar ze zelf weinig aan bijdragen.

Het is geen spelletje van links tegen rechts, zeker in Nederland niet waar rechts meer dan genoeg de scepter heeft gezwaaid en dus deze situatie mede heeft gecreerd. Als er al iets mis is dan is het de schuld van ons allen.

Je kan er niet omheen dat Nederland (en Belgie zeker ook) jarenlang zeer links was zowel onder de bevolking als in de politiek en deels nog steeds. De problemen met integratie werden gewoon in de doofpot gestoken tot ze compleet verrot waren (huidige situatie). Men heeft gewoon steeds gedacht dat het allemaal wel vanzelf goed zou komen. Maar nu moeten zelfs de meest linkse politici toegeven (en dat hebben ze reeds gedaan) dat er in het verleden te zacht is opgetreden, dat de problemen niet voldoende erkent zijn geweest.

De oplossing is NIET Wilders of andere extreme partijen. Maar het is nu wel hoog tijd dat men die rode bril eindelijk eens afneemt en de problemen aanpakt. Als je dan nog steeds probeert om die problemen via media weg te moffelen (door opzettelijk afkomst weg te laten in berichtgeving) dan doe je niets anders dan de zaak verder laten rotten tot op een dag de boel openbarst en je pas echt met grote ellende te maken krijgt (toestanden Parijs die hier ook al hier en daar opduiken).

Jarenlang nog wel? Vreemd dat er dan zoveel rechtse invloed was in de diverse regeringen.

Er zijn zeker fracties geweest die steken hebben laten vallen, o.a. de PVDA begin jaren 90. Maar de rechtse partijen en dan vooral de VVD stond er met zijn neus boven op.

Een gedeelte van die 'linkse' rakkers waren meestal bezig met werk in de wijken en wisten echt wel waar het om ging. Maar dan moet er wel een structurele aanpak zijn van de problemen en niet door diverse regeringen maar doekjes voor het bloeden worden toegeworpen.

Nogmaals het is geen spel tussen links en rechts. Bijvoorbeeld een Verdonk plukt ook alleen maar de vruchten van een beleid dat de linkse theedrinker Cohen al had ingezet.

Gut gut, het is bekend dat allochtonen gemiddeld fors vaker crimineel zijn, maar moeten we voor elke misdaad begaan door een allochtoon nou echt een apart topic openen? :rolleyes:

Naar mijn mening is de media hier ook heel erg schuldig aan.. tegenwoordig wordt elke 'wissewasje' breed uitgemeten op i-net en op sensatiezoekende zenders als sbs6 en dergelijke..
Vroeger gebeurden deze dingen ook en mischien nog meer dan tegenwoordig alléén hoorde niemand er wat van.. ja mischien in een lokale krant of zender maar verder werden deze berichten niet uitgebuit... in mijn ogen heeft het meer te maken met het feit dat nieuws steeds meer een sensatie moet zijn en er steeds minder echt journalistiek werk wordt gedaan.. het moet verkopen dus het moet de grijze massa aanspreken.. verder niks mis mee.. maar dan krijg je dit soort discussies.. meningen wordne steeds meer opgelegd en zekers aan de generatie die al niet anders gewend is..

Je moet een kat een kat noemen . Is het een allochtoon ? Dan mag dat ook gezegd worden. We moeten stoppen met positieve discriminatie .
Wel moet worden belicht dat -en dat wil de gemiddelde simpele Belg die sensatiekranten leest als de GvA en HLN niet snappen-procentueel gezien meer allochtonen criminele activiteiten uitoefenen . Laat ons daar vooral niet bij vergeten te melden dat dat ook logisch is want zij komen over het algemeen(ik hou niet van veralgemenen maar de deze is toch wel gerechtvaardigd denk ik) uit een lagere sociale klasse . En het is niet moeilijk om je in te beelden dat je makkelijker in de criminaliteit rolt als je een slechtere thuissituatie kent .

Je moet een kat een kat noemen . Is het een allochtoon ? Dan mag dat ook gezegd worden. We moeten stoppen met positieve discriminatie .
Wel moet worden belicht dat -en dat wil de gemiddelde simpele Belg die sensatiekranten leest als de GvA en HLN niet snappen-procentueel gezien meer allochtonen criminele activiteiten uitoefenen . Laat ons daar vooral niet bij vergeten te melden dat dat ook logisch is want zij komen over het algemeen(ik hou niet van veralgemenen maar de deze is toch wel gerechtvaardigd denk ik) uit een lagere sociale klasse . En het is niet moeilijk om je in te beelden dat je makkelijker in de criminaliteit rolt als je een slechtere thuissituatie kent .

Nee hoor ik noem de mijne gewoon Sjoebian :D

Maar alle gekheid op het spreekwoordelijke stokje.. daar had ik het niet eens over.. ik had niet eens over het feit dat het over een allochtoon ging maar dat het incident opzich zo wordt 'opgeblasen' en dat het een allochtoon is dat maakt het allemaal alléén nog maar interessanter om te 'verkopen' maar dat is een hele andere discussie.. ik had het eigenlijk over dit soort incidenten in het algemeen.. dat allochtonen-bash op dit forum een populaire bezigheid is onder de simpelen onder ons is weer een ander verhaal..

verder heb ik geen flauw idee over welke kranten je het hebt :D

Die 'allochtonen-bash' is niet zo zeer op dit forum hoor . Ik ben die verhaaltjes van 'het is weer ne Marokkaan' kotsbeu . Zelfs mijn vader met wie ik het goed kan vinden begint er steeds meer over te brabbelen en ik haat het .

Die 'allochtonen-bash' is niet zo zeer op dit forum hoor . Ik ben die verhaaltjes van 'het is weer ne Marokkaan' kotsbeu . Zelfs mijn vader met wie ik het goed kan vinden begint er steeds meer over te brabbelen en ik haat het .

Je bedoelt dat het niet alléén op dit forum is als ik je post goed begrijp.. nee klopt maar dat heeft o.a. idd te maken met de berichtgeving wat vanuit die sensatiemedia naar buiten komt..

Waarom? Bang voor de waarheid?

Omdat autochtone Belgen anders gehaat gaan worden door Nederlanders;) Maar ff serieus: waarom niet? Dat is nou net de fout van links: jarenlang alles knuffelen en de waarheid wegsteken. We zien de resultaten...

Waarom wel zijn afkomst, en niet zijn haardracht; kleur ogen; kleding or whatever.

Naar mijn mening is de media hier ook heel erg schuldig aan.. tegenwoordig wordt elke 'wissewasje' breed uitgemeten op i-net en op sensatiezoekende zenders als sbs6 en dergelijke..
Vroeger gebeurden deze dingen ook en mischien nog meer dan tegenwoordig alléén hoorde niemand er wat van.. ja mischien in een lokale krant of zender maar verder werden deze berichten niet uitgebuit... in mijn ogen heeft het meer te maken met het feit dat nieuws steeds meer een sensatie moet zijn en er steeds minder echt journalistiek werk wordt gedaan.. het moet verkopen dus het moet de grijze massa aanspreken.. verder niks mis mee.. maar dan krijg je dit soort discussies.. meningen wordne steeds meer opgelegd en zekers aan de generatie die al niet anders gewend is..

Hier heb je ook helemaal gelijk in, maar als je naar een objectief misdaadprogramma kijkt als opsporing verzocht dan vraag je jezelf ook weleens af of we hier werkelijk in een van oorsprong blank land leven. Over het algemeen zijn getinte (allochtone) mensen de hoofdrolspelers in programma's als deze.
Hier is niets sensatiezoekends aan toch geeft dit logischerwijs een beeld dat getinte mensen vaker crimineel verdrag vertonen (wat ook zeer zeker waar is). Dat dit zorgt voor een bepaalde beeldvorming is dan ook helemaal niet zo vreemd. Ik heb vorige week opsporing verzocht gekeken en er kwam welgeteld een blank persoon aan het bod.

Marokkaanse Belgen bestaan niet.

Waarom wel zijn afkomst, en niet zijn haardracht; kleur ogen; kleding or whatever.

Omdat mensen met zijn afkomst een groot maatschappelijk probleem vormen. Het is relevant om dit in het bericht te vermelden om de mensen hiervan bewust te maken. Zijn haardracht, kleur, ogen en dergelijke zijn wel degelijk relevant maar dit is voor in het eventuele opsporingsbericht wat nu duidelijk niet nodig is aangezien de moordenaar al is opgepakt.

Omdat mensen met zijn afkomst een groot maatschappelijk probleem vormen. Het is relevant om dit in het bericht te vermelden om de mensen hiervan bewust te maken. Zijn haardracht, kleur, ogen en dergelijke zijn wel degelijk relevant maar dit is voor in het eventuele opsporingsbericht wat nu duidelijk niet nodig is aangezien de moordenaar al is opgepakt.

Vormen zij een groot maatschappelijk probleem, of wordt verondersteld dat zij een groot maatschappelijk probleem vormen. Ik denk het laatste. Doordat de media - ten gunste van haar oplage - bevolkingsgroepen blijft stigmatiseren en de deels domme bevolking dat gelooft - lees Wilders aanhangers - komt er staks nog een echt probleem ook.
Denk jij nu echt dat Marokkanen geboren worden als crimineel. Dat het in hun genen zit. Dat God hun zo gemaakt heeft. Natuurlijk niet. Je bent wie de wereld je gemaakt heeft, en als wij, als samenleving Marokkanen (en natuurlijk ook andere bevolkingsgroepen) gaan behandelen als criminelen, dan gaan zij zich zo gedragen. Iets dat nu al in gang gezet wordt.

Vormen zij een groot maatschappelijk probleem, of wordt verondersteld dat zij een groot maatschappelijk probleem vormen. Ik denk het laatste. Doordat de media - ten gunste van haar oplage - bevolkingsgroepen blijft stigmatiseren en de deels domme bevolking dat gelooft - lees Wilders aanhangers - komt er staks nog een echt probleem ook.
Denk jij nu echt dat Marokkanen geboren worden als crimineel. Dat het in hun genen zit. Dat God hun zo gemaakt heeft. Natuurlijk niet. Je bent wie de wereld je gemaakt heeft, en als wij, als samenleving Marokkanen (en natuurlijk ook andere bevolkingsgroepen) gaan behandelen als criminelen, dan gaan zij zich zo gedragen. Iets dat nu al in gang gezet wordt.

Dit is net zoiets als wat was er eerder het kip of het ei. Ik geloof dat crimineel gedrag er eerder was dan dat dat zo naar buiten werd gebracht door de media. Jij denkt dus dat de media bewust is begonnen met het afschilderen van Marokkanen als criminelen en dat deze zich er vervolgens naar zijn gaan gedragen?
Ik zeg toch niet dat ze zo zijn geboren, feit is wel dat ze zich op latere leeftijd vaak op deze manier gaan gedragen. Dat het door de samenleving komt dat ze zich zo zijn gaan gedragen is te gemakkelijk. Ze plaatsen zich naast de samenleving en voelen zich vaak niet verbonden met deze. De overheid doet er zat aan om deze mensen een plaatsje te gunnen in deze samenleving, kijk maar eens om je heen. Echter ervoor openstaan moet van hun kant af komen.
Kijk eens op www.cbs.nl en vervolgens onder criminaliteit allochtonen.
Hier prijkt overal de Marokkaan bovenaan, nog boven Antillianen, Kaapverdianen en Joegoslaven.

De titel van een nieuwsbericht veranderen zodat Belgen niet gehaat worden door Nederlanders? Wat een bullshit.

Dit is net zoiets als wat was er eerder het kip of het ei. Ik geloof dat crimineel gedrag er eerder was dan dat dat zo naar buiten werd gebracht door de media. Jij denkt dus dat de media bewust is begonnen met het afschilderen van Marokkanen als criminelen en dat deze zich er vervolgens naar zijn gaan gedragen?
Ik zeg toch niet dat ze zo zijn geboren, feit is wel dat ze zich op latere leeftijd vaak op deze manier gaan gedragen. Dat het door de samenleving komt dat ze zich zo zijn gaan gedragen is te gemakkelijk. Ze plaatsen zich naast de samenleving en voelen zich vaak niet verbonden met deze. De overheid doet er zat aan om deze mensen een plaatsje te gunnen in deze samenleving, kijk maar eens om je heen. Echter ervoor openstaan moet van hun kant af komen.
Kijk eens op www.cbs.nl en vervolgens onder criminaliteit allochtonen.
Hier prijkt overal de Marokkaan bovenaan, nog boven Antillianen, Kaapverdianen en Joegoslaven.

Inderaad, die cijfers ken ik bijna uit mijn hoofd. En ik zie ook dat Marokkanen meer dan dubbel zo crimineel zijn als Nederlanders. Alleen ik zie ook dat verreweg (> 90%) van onze Marokkaanse vriendjes zich wél weet te gedragen . Ik ben geen statistisch of wiskundig wonder. Maar volgens mij kan je niet spreken over een verband tussen criminaliteit en afkomst bij dit percentage. En om Marokkanen te generaliseren tot crimineel gaat mij dus te ver. Wat niet wegneemt, dat er naar gekeken kan worden, waarom Marokkanen beter vertegenwoordigd zijn in de computerbestanden bij de politie.
Zelf vraag ik mij af, waarom wordt er nooit onderzocht of er een verband is tussen sociale klasse, criminaliteit en afkomst. Ik denk namelijk dat autochtonen en Marokkanen die zich in dezelfde sociale klasse bevinden, even vaak de fout ingaan. Alleen zullen meer Marokkanen zich in de lagere sociale klasse bevinden, waardoor ze in de cijfers crimineler overkomen. Dit laatste berust op pure intuïtie en eigen waarnemingen.

Mee eens, sterker nog, er is onderzoek naar gedaan door een hoogleraar van mijn opleiding en het blijkt dat voor omstreeks 1987 misdrijven zelden het nieuws haalden, behalve bijvoorbeeld een Heineken ontvoering oid. Nu wordt elke overval op een snackbar breed uitgemeten in de media, omdat het kennelijk goed verkoopt. Maar tegelijkertijd gaan mensen daardoor ook denken dat de samenleving crimineler is dan hij in werkelijkheid is. Ik heb trouwens niet de indruk dat criminele allochtonen sneller het nieuws halen dan blanke criminelen. Maar dat hoeft ook niet want het is nueenmaal een feit dat allochtonen worden oververtegenwoordigd in de criminaliteitsstatistieken. Alleen als je elke misdaad breed uit gaat meten lijkt het nog veel erger dan het is.

Terug
Naar boven