Blackadder
aka Silentio
- Waardering
- 2
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Omdat autochtone Belgen anders gehaat gaan worden door NederlandersMaar ff serieus: waarom niet? Dat is nou net de fout van links: jarenlang alles
knuffelen en de waarheid wegsteken. We zien de resultaten...
Gut gut, het is bekend dat allochtonen gemiddeld fors vaker crimineel zijn, maar moeten we voor elke misdaad begaan door een allochtoon nou echt een apart topic openen?![]()
Je moet een kat een kat noemen . Is het een allochtoon ? Dan mag dat ook gezegd worden. We moeten stoppen met positieve discriminatie .
Wel moet worden belicht dat -en dat wil de gemiddelde simpele Belg die sensatiekranten leest als de GvA en HLN niet snappen-procentueel gezien meer allochtonen criminele activiteiten uitoefenen . Laat ons daar vooral niet bij vergeten te melden dat dat ook logisch is want zij komen over het algemeen(ik hou niet van veralgemenen maar de deze is toch wel gerechtvaardigd denk ik) uit een lagere sociale klasse . En het is niet moeilijk om je in te beelden dat je makkelijker in de criminaliteit rolt als je een slechtere thuissituatie kent .

Die 'allochtonen-bash' is niet zo zeer op dit forum hoor . Ik ben die verhaaltjes van 'het is weer ne Marokkaan' kotsbeu . Zelfs mijn vader met wie ik het goed kan vinden begint er steeds meer over te brabbelen en ik haat het .
Waarom? Bang voor de waarheid?
Omdat autochtone Belgen anders gehaat gaan worden door NederlandersMaar ff serieus: waarom niet? Dat is nou net de fout van links: jarenlang alles knuffelen en de waarheid wegsteken. We zien de resultaten...
Naar mijn mening is de media hier ook heel erg schuldig aan.. tegenwoordig wordt elke 'wissewasje' breed uitgemeten op i-net en op sensatiezoekende zenders als sbs6 en dergelijke..
Vroeger gebeurden deze dingen ook en mischien nog meer dan tegenwoordig alléén hoorde niemand er wat van.. ja mischien in een lokale krant of zender maar verder werden deze berichten niet uitgebuit... in mijn ogen heeft het meer te maken met het feit dat nieuws steeds meer een sensatie moet zijn en er steeds minder echt journalistiek werk wordt gedaan.. het moet verkopen dus het moet de grijze massa aanspreken.. verder niks mis mee.. maar dan krijg je dit soort discussies.. meningen wordne steeds meer opgelegd en zekers aan de generatie die al niet anders gewend is..
Waarom wel zijn afkomst, en niet zijn haardracht; kleur ogen; kleding or whatever.
Omdat mensen met zijn afkomst een groot maatschappelijk probleem vormen. Het is relevant om dit in het bericht te vermelden om de mensen hiervan bewust te maken. Zijn haardracht, kleur, ogen en dergelijke zijn wel degelijk relevant maar dit is voor in het eventuele opsporingsbericht wat nu duidelijk niet nodig is aangezien de moordenaar al is opgepakt.
Vormen zij een groot maatschappelijk probleem, of wordt verondersteld dat zij een groot maatschappelijk probleem vormen. Ik denk het laatste. Doordat de media - ten gunste van haar oplage - bevolkingsgroepen blijft stigmatiseren en de deels domme bevolking dat gelooft - lees Wilders aanhangers - komt er staks nog een echt probleem ook.
Denk jij nu echt dat Marokkanen geboren worden als crimineel. Dat het in hun genen zit. Dat God hun zo gemaakt heeft. Natuurlijk niet. Je bent wie de wereld je gemaakt heeft, en als wij, als samenleving Marokkanen (en natuurlijk ook andere bevolkingsgroepen) gaan behandelen als criminelen, dan gaan zij zich zo gedragen. Iets dat nu al in gang gezet wordt.
Dit is net zoiets als wat was er eerder het kip of het ei. Ik geloof dat crimineel gedrag er eerder was dan dat dat zo naar buiten werd gebracht door de media. Jij denkt dus dat de media bewust is begonnen met het afschilderen van Marokkanen als criminelen en dat deze zich er vervolgens naar zijn gaan gedragen?
Ik zeg toch niet dat ze zo zijn geboren, feit is wel dat ze zich op latere leeftijd vaak op deze manier gaan gedragen. Dat het door de samenleving komt dat ze zich zo zijn gaan gedragen is te gemakkelijk. Ze plaatsen zich naast de samenleving en voelen zich vaak niet verbonden met deze. De overheid doet er zat aan om deze mensen een plaatsje te gunnen in deze samenleving, kijk maar eens om je heen. Echter ervoor openstaan moet van hun kant af komen.
Kijk eens op www.cbs.nl en vervolgens onder criminaliteit allochtonen.
Hier prijkt overal de Marokkaan bovenaan, nog boven Antillianen, Kaapverdianen en Joegoslaven.
Naar mijn mening is de media hier ook heel erg schuldig aan.. tegenwoordig wordt elke 'wissewasje' breed uitgemeten op i-net en op sensatiezoekende zenders als sbs6 en dergelijke..
Vroeger gebeurden deze dingen ook en mischien nog meer dan tegenwoordig alléén hoorde niemand er wat van.. ja mischien in een lokale krant of zender maar verder werden deze berichten niet uitgebuit... in mijn ogen heeft het meer te maken met het feit dat nieuws steeds meer een sensatie moet zijn en er steeds minder echt journalistiek werk wordt gedaan.. het moet verkopen dus het moet de grijze massa aanspreken.. verder niks mis mee.. maar dan krijg je dit soort discussies.. meningen wordne steeds meer opgelegd en zekers aan de generatie die al niet anders gewend is..