XXL Nutrition

Martial arts top 10

hoe ken je nou mma op nr 9 zetten en daarboven sporten zoals boksen krav maga en bjj ?

mma is eigenlijk nr1 vind ik daar komen alle sporten in terug

mma nr1! Meest spectaculaire vechtsport als je het mij vraagt :D

Leuk filmpje met mooie beelden maar vage ranking.

Zijn de verschillende martial arts gerangschikt naar effectiviteit of zijn het gewoon "de 10 beste" in willekeurige volgorde?

Het zal altijd een persoonlijk iets blijven, maar ik mis Hapkido, Viet vo dao. Hoezo WT op 1? Waar is Pentjak Silat? Indiase vechtkunst ontbreekt ook.

Ach, lijstjes...

wtf

Dit filmpje slaat echt alles
Je kan boksen niet vergelijken met krav maga + welke krav maga is het? Army? Police of de basic ( normaal )
+ er zijn nooit wedstrijden in geweest dus je kan moeilijk zeggen wat beter is dan het ander als je als master krav maga tegen een proff mma figher in de ring gaat en daar met regels gaat vechten ja dhu dat mma fighter dan wint maar als je geen regels doet zoals het er in het echten leven in toe gaat wint krav maga altijd

Ik zou toch nog een onderscheid maken tussen martial arts en gevechtsporten.

Laatst bewerkt:
MMA boven alles

Top 10 van wat?

lol @ wing chun op nr 1. Op 09:00 lijken het wel twee katten die aan het boksen zijn. :roflol:

dit is als een top10 van beste balsporten maken

Dit filmpje slaat echt alles
Je kan boksen niet vergelijken met krav maga + welke krav maga is het? Army? Police of de basic ( normaal )
+ er zijn nooit wedstrijden in geweest dus je kan moeilijk zeggen wat beter is dan het ander als je als master krav maga tegen een proff mma figher in de ring gaat en daar met regels gaat vechten ja dhu dat mma fighter dan wint maar als je geen regels doet zoals het er in het echten leven in toe gaat wint krav maga altijd

krav maga wint altijd?? wat een onzin...
en krav is van origine het zelf verdegings systeem van de israelische veiligheids dienst.. en in nederland wordt daar les in gegeven...

Laatst bewerkt:
Krav Maga is wat basistechnieken uit andere gevechtskunsten gewoon. Nix speciaals aan. Zijn effectieve technieken, maar beperkt. Alle technieken die zijn doen zijn me dan ook bekend.

MMA is in principe het meest uitgebreide systeem van de 10. Maar het is een gevechtsport, dus ook weer beperkt in technieken. Het doel waarvoor iets ontwikkeld wordt bepaald de technieken dan ook.

Laatst bewerkt:
Krav Maga is wat basistechnieken uit andere gevechtskunsten gewoon. Nix speciaals aan. Zijn effectieve technieken, maar beperkt. Alle technieken die zijn doen zijn me dan ook bekend.

MMA is in principe het meest uitgebreide systeem van de 10. Maar het is een gevechtsport, dus ook weer beperkt in technieken. Het doel waarvoor iets ontwikkeld wordt bepaald de technieken dan ook.

Wat basis technieken? Heb je uberhaubt wel is 1 les mee gedaan? Als alle technieken je bekend zijn zul je wel een hoge gradatie hebben. Wel benieuwd waar je die behaald heb.

Wij hebben 850 technieken die we uiteindelijk moeten kennen. Een examen bij ons, vanaf geel duurt een 3 tot 4 uur. Examens zijn ook heel strikt. Dus ik herken vele techknieken van krav maga, moet ik geen les voor meedoen om te herkennen. Vele technieken ervan zijn in onze basis voor geel (licht anders, maar herkenbaar). Hier een paar simpele die wij op wit al leren. Zoals ik zei de technieken worden bepaald voor wat het dient. En krav maga is specifiek close combat (met specifieke reden), dus beperkt in technieken daarvoor. Dit is één aspect maar bij ons. Wel effectief, zoals het moet.

---------- Post toegevoegd Sat 16 Jul 2011 om 22:03 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=_f1aqSetMDU&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=OrbgE7ieUTU&feature=related

Laatst bewerkt:
Waar heb je t over? Met je geel en wit? Wat doe jezelf dan?

Daar gaat t toch helemaal niet om. Jij heb t er over dat krav wat basis technieken zijn uit andere vechtsporten. Krav is een systeem opzich en tuurlijk zullen er vast wel vergelijkbare technieken tussen zitten uit andere sporten. Maar dat iemand die dat beoefent altijd wint vind ik niet kloppen.

Terug
Naar boven