Fitness Seller

massa schema?

fastmuscle

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
67kg
Vetpercentage
8%
Hallo,

ik wil graag massa maken, maar weet niet precies welk schema ik moet doen. ik doe een militaire opleiding dus is best intensief maar ik doe ook nog fitness en sauna er bij.

ik doe nu:

ma: borst triceps buik sauna

di: schouders biceps buik sauna

woe: terreinwerk + hardlopen op school sauna

do: rug benen +buik

vr: hanibal training.

is dit goed voor massa te kweken of is dit maar om een beetje sterker te worden?

alvast bedankt!!:D:D

wil je massa kweken moet je veel compound oefeningen doen, zoals sqauds en bankdrukken. bereken je caloriebehoefte en ga daar 300-500 calorieen boven zitten.

Welke oefeningen doe je?

En wat is in hemelsnaam hannibal training?!

dat is die straat fitniss met eigen gewicht jwt;)

ik weet niet.

• Topic Starter Topic Starter
wat word bedoelt met compound oefeningen?
en hoeveel reps en sets moet ik doen met deatlift en squat?

Compound exercises / multi-joint movements, in het Nederlands noemt men dat samengestelde oefeningen, ook wel multi-gewrichtsoefeningen en zijn oefeningen die één of meer spiergroepen en meerdere gewrichten aan het werk zetten. Een goed voorbeeld van een samengestelde oefening, is de barbell squat: Deze oefening richt zich voornamelijk op de beenspieren (quadriceps), maar ook op de, hamstrings, kuiten, billen,de ‘core’, onderrug en buigt de enkels, knieën, taille, heupen en tot zekere hoogte zelfs de schouders. De barbell squat mag gerust de “koning” van alle samengestelde oefeningen worden genoemd.

Isolation exercises / single-joint movements. In het Nederlands noemt men dat Geïsoleerde oefeningen, ook wel enkele-gewrichtsoefeningen en trainen vaak de kleinere spiergroepen zoals de biceps, triceps, enz… Tijdens deze oefeningen is er maar 1 gewricht aan het werk. Een goed voorbeeld van een isolatieoefening, is de leg extensions, dat de bovenbeenspieren traint. Het lichaam beweegt alleen door het buigen van een gewricht, de knie.

---------- Post toegevoegd Wed 9 Jan 2013 om 14:09 ----------

google is je grootste vriend

Terug
Naar boven