AndroidHealthClinic

Materiaal om thuis te trainen

DannyZZZ

Cool Novice
Waardering
0
Heej, ik ben Danny 20 jaar en ben al een tijdje aan het meelezen op dit forum. Ik heb een paar keer in de sportschool getraind, maar dit is eigenlijk niet echt haalbaar met mijn tijd.
Nu was mijn planning om thuis te gaan trainen.

De planning is om te gaan trainen volgens het 3 split programma, dus trainen op maandag woensdag en vrijdag /of zaterdag. Het doel van mijn training is breder worden als dat ik nou ben. Ik ben nu 1,82m en weeg 61 kg. Hiervoor had ik het toestel wat hieronder staat op het oog. Kun je hier fatsoenlijke resultaten mee halen in combinatie met een setje dumbbells? Of laat ik dit apparaat liever staan en moet ik gaan trainen met alleen maar dumbbells.
115965guppyy_0_81_naamloos.jpg

Squatrek, een bench en een barbell zou ik als ik jou was als eerste aanschaffen.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je snelle reactie. Ik was sowieso al van plan om dumbbells te gaan kopen, omdat je hier toch eenvoudig veel verschillende oefeningen mee kunt doen.
De tips die je geeft zijn goed, alleen heb ik niet de ruimte(en geld) om deze apparaten te kunnen plaatsen in mijn kamertje. Daarom vroeg ik me af of er met dit apparaat in combinatie met dumbbells toch goede resultaten zijn te behalen? Snap je ;)

Ach, tweedehands is dat materiaal dat ik je aanraadt niet al te duur misschien goedkoper dan dat ding wat je van plan bent te kopen en dan kan je ook fatsoenlijk je benen trainen. En zoveel plaats neemt dat ook weer niet in beslag.

Oke bedankt :) Het bovenstaande apparaat wilde ik tweedehands gaan kopen, het is nog helemaal in nieuwstaat en gaat me maar 80 euro kosten. Een koopje dacht ik zo.

Goedkoop is vaak miskoop...

Als ie maar 80 euro is lijkt het mij dat de kwaliteit niet helemaal top is. Verder kun je er toch weinig mee al zou het een goed ding zijn. Zelfs met een bankie en wat dumbbells kom je verder.

Ik zou het toch maar in één keer goed doen als je zeker weet dat je hiermee door wil gaan. Als je wat geduld hebt en goed rond zoekt kun je toch heel goedkoop een bank + rack en flink wat gewicht kopen. Kun je toch beter die paar 100 extra betalen.

Heej bedankt weer!
In dit geval gaat het regeltje goedkoop=duurkoop (Waarschijnlijk) niet op, het is een apparaat dat ik kan kopen van een bekende van me, die hem eigenlijk nooit heeft gebruikt. Daarom kost het mij niet veel en is nog in nieuwstaat.

Maar je kunt er weinig mee zeg je, dat bedoel je dan in de zin van weinig oefeningen/spieren trainen?
Ik snap ook heel goed dat je beter een paar 100 euro extra kunt investeren om goede resultaten te halen. Maar al haal ik hier iets minder goede resultaten mee, dan ben ik ook nog tevreden.
Dan kan ik eventueel later nog een bench enz. kopen.

de oefening die je daarmee doet valt perfect te vervangen door dumbbell flyes..

anyway, ik raad je STERK aan een setje dumbbells (ben je al van plan) en een bank met barbell te kopen...ik heb (was wel een heel goede koop) een tweede hands bank met een barbell, 102 kg aan gewichten en een buikspiertoestel voor 70 euro kunnen kopen via kapaza...een koopje...en zelfs nieuw zal het niet ZO duur zijn...een squatrek is ook aan te raden, maar ik heb het zelf niet...ik train met barbell, dumbbell en bench, en alles gaat perfect, behalve het squaten en dippen.dippen doe ik tussen 2 stoelen, en squaten doe ik achterwaarts langs mijn bench, maar dat is niet optimaal.
frontsquat, hacksquat of dumbbellsquat zijn hiervoor de beste oplossing, maar ook dumbbell lunges.

je doet natuurlijk wat je zelf wil, maar benchpress en deadlift zijn toch dingen die in je schema MOETEN zijn als je echt groot wil worden.compound oefeningen zijn nu eenmaal belangrijker dan isolatie oefeningen.

succes ermee! en ik ben zeker dat als je lang genoeg zoekt je voor maximum 250 euro (met wat geluk 70 euro zoals ik) volledig gesteld zult zijn. ik heb wel 2 maanden bijna elke dag kapaza, ebay en tweedehands afgezocht. je moet er iets voor over hebben, natuurlijk.

Oke bedankt :) Hier heb ik zeker wat aan! Deze oefening kun je inderdaad ook uitvoeren met dumbbell flyes, is precies dezelfde beweging. Was me nog niet eens opgevallen. (dit bovenstaande apparaat valt dus af).

Maar dumbbells kopen ben ik sowieso al van plan, want hier kun je erg veel oefeningen mee doen.
Het squaten zou ik dan zoals jij ook met dumbbells kunnen uitvoeren.

Ik kan ook nog een apparaat kopen waarmee je wel kunt schouder- en bankdrukken. Dat lijkt me dan een slimmer idee om deze aan te schaffen of niet ?

Gewoon gaan werken en een squat rack, barbell, bench en gewichten kopen.

Met 2 dumbbells van een paar kg en zo´n wazig apparaatje wordt je nooit sterk.

Bovenstaand apparaat is sowieso al afgevallen, maar als ik nou een apparaat koop waarmee ik kan schouder- en bankdrukken, want die kan ik ook nog krijgen. Dan is dat toch een goed apparaat om mee te beginnen in combinatie met dumbbells lijkt mij? En dan bedoel ik echt om mee te beginnen.
Dan kan ik eventueel later nog een barbell enz. bij kopen.

Probeer eens de gedachte van de dumbbells uit je hoofd te schrappen, kom je ook al een heel eind (natuurlijk raad ik het je verre van af om deze niet aan te schaffen, maar ik zie zo ongeveer in al jouw bovenstaande posts het woord: dumbbell).

Een barbell is niet eens zo duur; voor een bedrag rond de 25€ heb je er al één. Je zit met ruimtegebrek maar wilt toch fatsoenlijk kunnen trainen?
Dan lijkt dit mij een mooi begin voor jou:
http://www.helisports.nl/homegyms/Kroon-BS-230-Press-Rack.html

Het apparaat wat je aan wilt schaffen is niet geweldig. Je kunt er inderdaad wel wat oefeningen op doen maar je zult het snel zat zijn. De oefeningen die je erop kan doen zijn beperkt, net zoals je het gewicht snel ontgroeid zal zijn.

Losse gewichten zijn altijd aan te vullen en als je een beetje creatief bent kan je er veel meer oefeningen mee doen.

Denk er ook aan dat die vriend van je het apparaat nooit gebruikt heeft. Zal dat niet een reden hebben? Bovendien ga maar op marktplaats kijken... zo goedkoop is 80 euro voor dit ding niet.

volgens mij bedoel je met dat schouder en bankdrukapparaat een smith machine? of wat bedoel je?

ik ben volledig tegen machines, misschien met uitzondering van de leg press..losse gewichten zijn bijna altijd beter.

ook met wat mitche zegt ben ik volledig NIET akkoord...dumbbells zijn net zo belangrijk als barbells...70% van mijn split schema waren dumbbell oefeningen, nu doe ik wat meer met de barbell...maar dumbbell bench press is bv. beter dan barbell benchpress, en zo zijn er nog voorbeelden.

zo een freerack zoals in die link kun je idd kopen, maar volgens mij neem je dan beter de barbarians, ookal kosten die best wat:mad:

ook met wat mitche zegt ben ik volledig NIET akkoord...dumbbells zijn net zo belangrijk als barbells...70% van mijn split schema waren dumbbell oefeningen, nu doe ik wat meer met de barbell...maar dumbbell bench press is bv. beter dan barbell benchpress, en zo zijn er nog voorbeelden.
Lees eens wat er tussen de haakjes staat;)
natuurlijk raad ik het je verre van af om deze niet aan te schaffen
Soms moet je dingen 2 keer lezen voordat je het begrijpt.

Ik heb het de hele tijd over dumbbells, omdat ik die zeker ga aanschaffen ;) haha
Maar het apparaat wat ik bedoel is geen smith machine en om aan te geven welk apparaat ik bedoel zal ik weer even een foto plaatsen hieronder.
Hiermee kun je dus onder andere schouder- en bankdrukken. Mij lijkt dit wel een handig apparaat om aan te schaffen, omdat je er dus o.a. mee kunt schouder en bankdrukken. en zoals critmonster zegt, zal mijn schema ook grotendeels uit dumbbell oefeningen bestaan ;) Dus denken jullie dat het slim is om dit apparaat aan te schaffen?

757791guppyy_0_81_naamlooss.jpg

Wat in mijn eerste post staat is het slimste wat je kunt aanschaffen.

Bankdrukken en schouderdrukken kan ook met Dumbbells... Ik zou eerder voor een high-low pully gaan.
Support voor een ketler-achtig apparaat kan je hier wel vergeten...

Barbell, dumbbells, bench en powerrack is alles wat je nodig hebt, daar bouw je massa mee. Met al die machines bouw je bijna geen massa op of voor een korte periode.

Terug
Naar boven