XXL Nutrition

Review Matrix 5.0 - Syntrax

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader

• Soort supplement: Eiwitten
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Matrix 5.0 is een spier-opbouwend product.
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Cutten en bulken
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? Ik gebruik het nu een half jaar elke dag.
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Cookies & Cream... Super! Simply Vanilla... WERELDS!
  • Welke dosis heb je gebruikt? 3 à 4 shakes per dag. +/- 120gr per shake.
  • Waar heb je het supplement gekocht? The Natural Health Company
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? Levering binnen 24 uur
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 65,- Bij TNHC 2de zak halve prijs!
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja. Omdat dit de eerste "lekkere" eiwit shake is met melk EN water!

Mijn review:

Als ik voor mijzelf spreek, vind ik persoonlijk dat de eiwitten met water die "geweldig" en "de beste smaak" zouden moeten hebben, naar oude kranten smaken. Je wordt wakker en je hebt snelle eiwitten nodig. Eiwitten met water... Ik krijg het niet door mijn strot om half 6 's ochtends! Na de training ben ik half misselijk van de prestaties en zit ik niet te wachten op een gore shake! Ik heb vaak horen zeggen dat alles wat vies is wel werkt, maar waarom vieze shakes nemen terwijl Matrix gewoon lekker is. Oké, hij is wat duurder dan de gemiddelde 5 pond zak, maar wat is nou wel goedkoop in deze sportbranche? Wat ik gewoon een heel groot voordeel vind is dat ik in de ochtend gewoon 3 shake bekers klaar zet en daar doe ik mijn hoeveelheid eiwitten in en die neem ik gewoon mee. Even langs de benzine pomp voor een flesje koud water en een heerlijke shake zonder klonten. Overigens doe ik voor een avond shake 300ml (magere) melk en voor een post-workout of ochtend shake 150/200ml water, want dan is hij echt goed te drinken! Matrix is er in een aantal smaken, Perfect Chocolate, Orange Cream, Cookies & Cream en Simply Vanilla. De laatste is dan ook mijn favoriet. Ik heb zelf alleen Cookies & Cream en Simply Vanilla geprobeerd, omdat ik niet zo'n Orange of Chocolate fan ben. Cookies & Cream heeft trouwens echte knapperige stukjes in de shake. Geen klonten maar echte stukjes koek. Wat het mooie is van Matrix is dat het een Sustained Release Protein Blend heeft. Dat wil zeggen dat het tot 7 uur lang kan worden opgenomen. Het bevat veel verschillende soorten eiwit zoals Ei-eiwit, Caseïne, Wei-eiwitten en het bevat zelfs 9 amino-zuren. Over het spieropbouwende gedeelte is trouwens ook niets te klagen. Ik heb dit product ook aan vrienden aangeraden en ik zie ze zeker vooruit gaan. (Bij jezelf zie je dat nooit zo erg) Ik kan dus zeker zeggen dat Matrix 5.0 zeker het geld waard is en ik zal dan ook zeker een trouwe fan blijven hiervan!

Syntrax_Matrix_5_cookiesCream.jpg

Laatst bewerkt:
verwacht er niet te veel van is maar gewoon een concentraat...en de smaak is in begin lekker maar na een tijdje komt het je strot uit, en dat had ik ook met de vanille smaak..snap eigenlijk nie waarom ze geen aardbei smaak hebben:scratch:

• Topic Starter Topic Starter
verwacht er niet te veel van is maar gewoon een concentraat...en de smaak is in begin lekker maar na een tijdje komt het je strot uit, en dat had ik ook met de vanille smaak..snap eigenlijk nie waarom ze geen aardbei smaak hebben:scratch:

Hoe bedoel je een concentraat? En welke zou jij dan aanbevelen en waarom? Misschien eens een keer proberen dan ;)

Goed product . alleen neem ik nu s'morgens Nectar van Syntrax , en ben aan het overdenken om Essence te nemen ook van Syntrax;)

Het gaat niet alleen om Whey bij Matrix5.0 maar om al de eiwitten die er in zitten.

Ingrediënten:
Ultrafiltered and undenatured Whey Protein Concentrate, Ultrafiltered and undenatured Milk Protein Concentrate (including Micellar Casein), Undenatured Egg Albumin, Hydrolyzed Wheat Gluten (including Glutamine Peptides), natural and artificial flavors, lecithin, sodium chloride, aspartame, acesulfame-K.
;)

Net 3 zakken binnengekregen , smaak is idd erg goed.
Nu afwachten of ik er ook resultaat van ga hebben.
Die high fructose corn syrup zit overigens alleen in de Cookies&Cream smaak dus je kan nog altijd Choco of Vanille nemen...

Ik vind het best lekker zeker vanille de rest heb ik nog niet gedronken maar, over klonten heb ik tot zover niets gemerkt.Als je iets lekkers wil drinken dan moet je protidrink van performace drinken is wel duur!!halve liter voor 3 euros maar is toppppp.
laterz

Ik vind het best lekker zeker vanille de rest heb ik nog niet gedronken maar, over klonten heb ik tot zover niets gemerkt.Als je iets lekkers wil drinken dan moet je protidrink van performace drinken is wel duur!!halve liter voor 3 euros maar is toppppp.
laterz

haha das idd duur. zeker als je elke dag zoiets neemt... Heb nu zelf een keer die whey van gold standard genomen. banaan... ook zeker aan te raden!

Schijnt goed te smaken...

Maar er zit High Fructose Corn Syrup (HFCS), dat is de reden dat ik het nooit gekocht heb..

Ff snel een linkje gepakt. Gebruik google maar...)

The Double Danger of High Fructose Corn Syrup

Vervelend goedje dat HFCS, maar ik heb het uitlaten zoeken en het zit niet in de matrix. Het stond in ieder geval ook al niet op de verpakking, dus het lijkt me dat ze zowiezo al in de in de problemen zouden komen als het er wel in zou zitten.

Maar het is uitgezocht en het zit er niet in, dus ik ben benieuwd waar je vandaan had dat het erin zou zitten.

gr.

dan moet je beter lezen, er werd gestelt dat het alleen in de cookie cream variant zit.

Bijkt dat dit suplement gewoon een hype is,in engeland krijg je zowat de 2 zak gratis

ze weten niet hoe snel ze er van af moeten

EEN TIP MRM Metabolic Whey Ik neem chocolate een van de beste whey die er is......

ohja, nu ga je dit met een simpele whey vergelijken?

Animallegs, ik lees in je review dat je zomaar even 120 gram per shake neemt en dit 3 tot 4 maal per dag. Dus op 1 week is dat goedje weg en mag je een nieuwe zak gaan kopen?

Ik gebruik al een tijdje Sytrax 5.0. Ik vind de vanille prima. Wat ik wel merk is dat er iets aan het product veranderd is tov een jaar geleden. Het poeder is fijner geworden, maar en dat is minder, het is lastiger met melk te mengen. Het blijft lang klonterig. Ik meng het dan ook met de staafmixer. Ik gebruik 1 maatschep en doe daar eenzelfde maatschep brinta bij op 300 ml melk. Heb ik gelijk een goede ontbijtshake met langzame koolhdraten die mijn hongergevoel lang weghoud.

Ik heb een tijd geleden ook 3 pakken gekocht bij hercules en er maar twee betaald. Ik had om te testen ook een verpakking orange genomen maar die vind ik beduidend minder van smaak. Ik vind het geen combinatie die sinasappel met melk. Heb ook chocola en vind die goed als je hem goed mengt.

Ik gebruik dit product als ontbijt en voor het slapen gaan. Ik vraag mij wel af of op mijn leeftijd (43) een snellere eiwitsoort (islolaat) niet beter is. Sommige onderzoeken wijzen erop dat als je ouder bent een hevige eiwitpuls beter werkt dan langzame afgifte (met een minder hoge piekwaarde ). Wat is een goed isolaat? ik zie eigenlijk geen merken die alleen isolaat bevatten. Ook standard gold bevat concentraat en vind ik redelijk duur.

Als ik niet die twee shakes per dag zou nemen zou ik het niet uithouden om minder te eten zoals ik nu doe. Het houd me'n hongergevoel op afstand en ik hoop dat ik hierdoor ook de spierafbraak tegenga in een periode dat ik weer train en toch tegelijkertijd wil afvallen.

Al met al een goede eiwit vind ik voor een nette prijs.

Gerard

Hoi Bas en Brutez,

Bedankt voor jullie reactie! Die van bas ziet er (100% isolaat) zeker goed uit maar het merk dat brutez adviseert ziet er zeker niet slecht uit.

Ik vraag mij het volgende wel eens af: Die eiwitten worden in je spijsverteringskanaal toch volledig afgebroken tot amminozuren? Dus als dat zo is is slechts van belang wat de aminozuursamenstelling van het product is en hoe snel het opgenomen wordt. twee verschillende eiwitten zouden dus de zelfde aminozuursamenstelling kunnen hebben en slechts verschillen in se snelheid van opname.

En is mijn aanname juist ? kunnen eiwitfracties de dunne darmwand passeren? en maakt het dan nog uit of je isolaat hebt of concentraat?
Maar wellicht horen deze vragen in een ander draadje thuis.......

Het valt mij wel op dat het percentage glutamine in whey islolaten en concentraten veel hoger is dan bij langzamere eiwitten als bijvoorbeeld syntrax. en zegt dat wat over de kwaliteit?

Groeten
GdV

Terug
Naar boven