AndroidHealthClinic

max. eiwit inname = max. groei?

Ice leovince

Ripped Bodybuilder
Waardering
181
Lengte
1m88
Ik zat vanmiddag mezelf te vervelen en opeens kwam de vraag in me op:

is het aantal gram eiwitten dat je tot je neemt, ook gelijk het maximale aantal gram spiergroei dat je kan krijgen?
natuurlijk zal er bij lange na niet 100% omzetting zijn. maar is het wel zo dat je nooit meer kg spieren kan aanmaken dan dat je eiwitten in kg tot je neemt?

er is een grens waarbij de eiwitsynthese niet verder verhoogt zal worden, die ligt bij krachtsporters ergens tussen de 1,5 - 2,0 gr eiwit per kilogram lichaamsgewicht.

om te groeien is het belangrijkste dat je ruim voldoende energie binnen krijgt. dus ook koolhydraten en vetten moet je voldoende binnen krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
Ja oke, maar je kan dus nooit meer gewicht aan spiermassa aankomen dan dat je aan gewicht van eiwitten hebt binnen gekregen?

Nee, veel meer. Spiermassa bestaat voor een groot deel ook uit water.

Je zou op zich van 1 kg eiwit wel 5 kg spiermassa kunnen aanmaken, maar een deel van het eiwit wordt verbrand omdat niet alle aminozuren nodig zijn voor spierweefsel.

en daarom is ook meteen mijn vraag beantwoord waarom isolaat beter is?

Langer verwerkt dus een hoger eiwitpercentage?

en daarom is ook meteen mijn vraag beantwoord waarom isolaat beter is?

? ? ?

Leg uit, waarom zou isolaat beter zijn dan bv concentraat. Imo is namenlijk concentraat kwalitatief gezien een beter eiwit dan isolaat (beter opbouw sub-fracties en biologische aktiviteit).

Isolaat wordt snel opgenomen voor bijv naar de training
Toch? ;p

Isolaat wordt snel opgenomen voor bijv naar de training
Toch? ;p

Isolaat is zuiverder dan concentraat. Isolaat bevat een hoger percentage eiwit (90/95%) dan concentraat (70/80%). Concentraat bevat meer koolhydraten en vetten. Uit de meeste onderzoeken blijkt dat de snelste verkrijgbare eiwitten (hydrolisaat/pepto-pro) niet snel genoeg zijn om na de training in te nemen.

ik denk dat je het lichaam hier eventjes te simpel voorstelt, er komt namelijk veeeeeeeeeel meer bij te kijken dan alleen maar eiwitsynthese

ja is ook wel zo ja..
ik blijf gewoon wel lezen en lezen.. :P

Terug
Naar boven