AndroidHealthClinic

Mbeki ---> Mbeesti

Mbeki

Cool Novice
Waardering
5
Beste DBBers,

Ik dacht, het word is tijd om een logje te beginnen. Dus bij deze, mijn doel is om op 1-1-2010, op +- 85 KG te zitten met ongeveer hetzelfde VP, cleanbulken dus.

Huidige stats:

1.90
78 KG
Vetpercentage 15-16 (schatting)

Ik ben niet van plan om een vast voedingsschema op te stellen, vanwege onregelmatige school en slaaptijden. Bijna iedere dag moet ik op een andere tijd opstaan dus dat is niet echt relaxed. Daarbij ben ik nog jong, breng ik veel (onregelmatig ook) tijd door met vrienden en vriendinnen.

Maar om jullie toch een idee te geven wat ik allemaal naar binnen werk, om de 2-3 uur eten, boterhammen pindakaas/kipfilet, Brinta, noten, bak kwark voor het slapen gaan en het avondeten zie ik iedere avond weer als een eetwedstrijd, gewoon veel en eiwitrijk eten dus.

1 aanmerking hierop, ik ben soort van allergisch voor melkproducten. Hier hou ik me verder niet helemaal aan, ik eet tenslotte kwark en brinta enz. Maar ik probeer toch zo min mogelijk zuivel naar binnen te krijgen. Het is niet dat ik er echt niet tegen kan maar het veroorzaakt puisten/verkoudheid etc.

Qua training heb ik thuis een powerrack (met pulley station), met 140 kg aan gewichten, daar kan ik nog wel een tijdje mee door.

Trainingschema: Rippetoe

A:
Squat
Benchpress
Deadlift
Chins

B:
Squat
Military press
Bent over rows
Pull ups

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
05-08-09 Training B

Squat:
12 x 60
3 x 5 x 70
10 x 65

MP:

12 x 20
3x5x25
10 x 20

BOR:
12 x 30
3 x 10 x 41

Pullups:
3 x 4

Commentaar: Rustige training, nog half brak van gisteravond.

Laatst bewerkt:
Hee,

Leuk dat je met rippetoe begint!

Ik zou je toch even aan dat schema houden hoor, aangezien je er de belangrijkste oefeningen mee leert + veel kracht opbouwt.

Succes!

Brinta is geen zuivel ;)

Gezien jou stats zou bill starr een goede routine zijn.

5/6x trainen vind ik zelf vrijwel altijd overkill.

Maar brinta mix je normaal gesproken met melk toch? Zijn er nog varianten op brinta zonder zuivel?

5/6 x trainen heb ik de afgelopen maand gegaan, soort van split. Iedere dag ongeveer andere spiergroep aangepakt. Beviel me opzich prima, maar ik zie ook wel wat in fullbody, dus daar ben ik vandaag mee begonnen.

Wat ik niet begrijp is dat je aangeeft veel tijd te besteden met vrienden en vriendinnen, oke logisch is dat, doe ik ook, maar later zeg je dat je 5/6x in de week wil gaan trainen. Beetje dubbel, niet? Ga gewoon bill starr doen of rippetoe, daar ben je het beste mee af.

Maar brinta mix je normaal gesproken met melk toch? Zijn er nog varianten op brinta zonder zuivel?

5/6 x trainen heb ik de afgelopen maand gegaan, soort van split. Iedere dag ongeveer andere spiergroep aangepakt. Beviel me opzich prima, maar ik zie ook wel wat in fullbody, dus daar ben ik vandaag mee begonnen.

Water, vruchtensap, urine- wat maakt het uit? Als je het maar naar binnen krijgt toch.

Melk is wel de beste optie als je wat moet aankomen gezien je kcal en eiwit binnen krijgt.

Wat ik niet begrijp is dat je aangeeft veel tijd te besteden met vrienden en vriendinnen, oke logisch is dat, doe ik ook, maar later zeg je dat je 5/6x in de week wil gaan trainen. Beetje dubbel, niet? Ga gewoon bill starr doen of rippetoe, daar ben je het beste mee af.

Ik zou eerst rippetoe doen en daarna bill starr.

Water, vruchtensap, urine- wat maakt het uit? Als je het maar naar binnen krijgt toch.

Melk is wel de beste optie als je wat moet aankomen gezien je kcal en eiwit binnen krijgt.

Ik zou eerst rippetoe doen en daarna bill starr.

Ik ben ook met rippetoe bezig, maar ik train om de dag. Ik kan het niet aan om 2 dagen achter elkaar niet te trainen:p

Ik heb de afgelopen maand 5/6x in de week getrained. En nu ga ik 3/4 keer in de week trainen als je goed had gelezen.

En voor trainen kan ik altijd wel tijd vrij maken, dat over vrienden etc. ging meer om het eten.

Ik ben nu ook bezig met rippetoe, alleen om de dag een training.

Laatst bewerkt:
Ik ben ook met rippetoe bezig, maar ik train om de dag. Ik kan het niet aan om 2 dagen achter elkaar niet te trainen:p

Ik heb de afgelopen maand 5/6x in de week getrained. En nu ga ik 3/4 keer in de week trainen als je goed had gelezen.

En voor trainen kan ik altijd wel tijd vrij maken, dat over vrienden etc. ging meer om het eten.

Ik ben nu ook bezig met rippetoe, alleen om de dag een training.

Kerel wees niet onverstandig en train gewoon 3x per week, focus op techniek en zorg dat je alles goed aan leert, dan komt de rest vanzelf.

Hou je gewoon zo strict mogelijk aan het schema, dan zul je gegarandeerd de beste progressie maken.

Als je toch niet uit je gym te slaan bent doe dan wat core/buikspieren en ga wat biceps pompen, gewoon het lichte werk.

Indien het beter was geweest vaker te trainen had die routine er wel anders uit gezien, pak gewoon je rust.

Kerel wees niet onverstandig en train gewoon 3x per week, focus op techniek en zorg dat je alles goed aan leert, dan komt de rest vanzelf.

Hou je gewoon zo strict mogelijk aan het schema, dan zul je gegarandeerd de beste progressie maken.

Als je toch niet uit je gym te slaan bent doe dan wat core/buikspieren en ga wat biceps pompen, gewoon het lichte werk.

Indien het beter was geweest vaker te trainen had die routine er wel anders uit gezien, pak gewoon je rust.

Je zal ook wel gelijk hebben. Maar 3 x in de week 50 minuten training vind ik echt weinig. Dan las ik wel een biceps/buik dagje in inderdaad of bedoel je dat ik dit bij de training moet pakken?

Even startpost aanpassen.

Laatst bewerkt:
Training A:

Benchpress:

20 x 30
15 x 40
3x8x45

Squat:
12 x 60
3 x 8 x 70

Chin-ups:
3x5

Deadlift:
10 x 50
3x10x60

Commentaar: Was helemaal duizelig na deze training omdat ik nog maar 2 broodjes had gegeten denk ik. Voor de rest lekker getrained, deadlift beetje voorzichtig mee gedaan omdat ik thuis train en nog niet zo bekend ben met deze oefening. Ondanks dat heeft hij me wel gesloopt. Eet nu 2 lekkere tosti (zonder ketchup uiteraard!) + restje pasta.

Waarom geen split? Dit is allemaal wel netjes maar je wilt toch ook een beetje concentratie op kleinere spieren gooien zodat ze optimaal groeien en vormen. Nuja goed ik volg je log in ieder geval... ben benieuwt ;)

Ja maar ik ben van plan om tot 2010 eerst met dit schema nog lekker wat kracht en kilo`s aan te zetten. Dan vanaf 2010 begin ik met een split schema.

10-08-09 Training B

Squat:
12 x 60
3 x 5 x 70
10 x 65

MP: Ah deze ging echt niet lekker, ik had verwacht de 3x8x25 wel te halen, to bad. Ik had het ook wel kunnen halen maar ik zag bij de 2e werkset dat het echt ten koste ging van mijn techniek.

12 x 20
1x 8 x 25
1x 7 x 25
2x10x20

BOR:
12 x 30
3 x 12 x 41

Pullups:
3 x 4

Commentaar: Ah niet hele relaxte training. Was ook nog niet helemaal voldaan na mijn training, toen nog maar 20 minuutjes geroeid om toch even helemaal kapot te gaan.

Lekkere squat!

Jammer van de MP.

Lekkere squat!

Jammer van de MP.

Thanks kerel. MP ligt echt achter bij mij, denk dat het aan mijn zwakke schouders ligt.

Training 12-08-09:

Benchpress: Ging lekker!
20 x 20
10 x 40
3x8x45
5x50 PR
10x40

Squat: Rustig aan gedaan, voelde hem nog zitten van eergister.
12x50
3x8x65
10x60

Deadlift: Merk dat ik deze nog wel meer kan pakken, alleen wil die techniek nog even goed onder de knie krijgen.
12x40
3x12x60

Chin-ups: Bagger.
2x4
1x3

Commentaar: Zo dat was hem weer. Benchpress ging lekker, voor de rest niet hele bijzondere training. Vandaag 2 dikke uitsmijters met ham gegeten, nu even boterhammetjes met kipfilet maken.

Denken jullie dat wheyshakes bij mij echt gaan zorgen voor dikkere gains? Sinds ik uit veel andere bronnen ook al eiwitten haal.

Adios, Beesten.

Proficiat op de bench :thumb:
Niet te hoog gaan in reps op de MP ;), ik had vooral goeie krachttoename door die bij 5 reps te houden

heerlijke training, goed dat je de techniek eerst onder de knie wilt leren krijgen, erg verstandig!:)

Proficiat op de bench :thumb:
Niet te hoog gaan in reps op de MP ;), ik had vooral goeie krachttoename door die bij 5 reps te houden

Bedankt voor de tip, hier kan ik wel wat mee.

heerlijke training, goed dat je de techniek eerst onder de knie wilt leren krijgen, erg verstandig!:)

Bedankt Beesten, steunt echt.

Heb op dit moment echt moeite om me te weerhouden van men homegym en lekker te knallen. Ach, morgen weer.

Terug
Naar boven