Fitness Seller

Mbeki ---> Mbeesti

Ja homegym nodigt erg uit idd om iedere dag te gaan trainen!

• Topic Starter Topic Starter
Zo vandaag weer even getrained, met 3 vrienden op 1 powerrack. Die wilde heel graag bankdrukken dus heb ik stiekem een beetje gesmokkeld met men schema.

BP:
20x30
15x40
10x45
5x50
8x50 Rep PR

MP: Ging al iets beter als vorige keer, betere techniek. Nog steeds vind ik dit echt een zware oefening. Daar is niets mis mee natuurlijk.
10x20
3x5x25

BOR:
10x30
3x12x41

Commentaar: Met ze 4e trainen vind ik zelf niet echt ideaal, wel leuk natuurlijk. Maar je moet telkens wachten etc. Toch stom eigenlijk dat ik niet gesquat heb, bankdrukken ging daarintegen wel lekker.

Zou ik nu (+- 2 uur na training), nog steeds even een lekkere squatsessie ertegen aan gooien? Of kan ik het nu beter laten voor wat het is?

Zo vandaag weer even getrained, met 3 vrienden op 1 powerrack. Die wilde heel graag bankdrukken dus heb ik stiekem een beetje gesmokkeld met men schema.

BP:
20x30
15x40
10x45
5x50
8x50 Rep PR

MP: Ging al iets beter als vorige keer, betere techniek. Nog steeds vind ik dit echt een zware oefening. Daar is niets mis mee natuurlijk.
10x20
3x5x25

BOR:
10x30
3x12x41

Commentaar: Met ze 4e trainen vind ik zelf niet echt ideaal, wel leuk natuurlijk. Maar je moet telkens wachten etc. Toch stom eigenlijk dat ik niet gesquat heb, bankdrukken ging daarintegen wel lekker.

Zou ik nu (+- 2 uur na training), nog steeds even een lekkere squatsessie ertegen aan gooien? Of kan ik het nu beter laten voor wat het is?

Laten voor wat het is!! Na een uur trainen begin je zoveel stresshormoon aan te maken dat je lichaam niet meer op standje "spieren opbouwen" gaat maar op standje "zichzelf redden" Daarom proberen om altijd max een uur te trainen!

Idd je hebt toch goed getraind man, pr op de bench. Netjes!

Training 16-08-09:

BP:

20 x 35
10 x 45
2x5x50
1x3x55 PR

Chins: Gaat beter, vloeiender.
1x6
2x5

Squat:
10x50
2x10x60
2x8x70

Deadlift:
10x50
3x10x70

Commentaar: Opzich prima training, benchpress gaat hard vooruit bij mij merk ik. Squat en deadlift kan ik beide nog wel meer pakken maar ben hier erg voorzichtig mee. Vandaar ook wat meer reps.

Ik voel alleen na de trainingen met rippetoe nooit echt dikke pomp, waar ik dat met split wel heb. Misschien een idee om assistence oefeningen erbij te doen? Kracht opbouwen gaat trouwens nog wel prima zoals je ziet.

---------- Toegevoegd om 17:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:59 ----------

Laten voor wat het is!! Na een uur trainen begin je zoveel stresshormoon aan te maken dat je lichaam niet meer op standje "spieren opbouwen" gaat maar op standje "zichzelf redden" Daarom proberen om altijd max een uur te trainen!

Thanks, weer wat geleerd. Heb het gelaten voor wat het was.

Idd je hebt toch goed getraind man, pr op de bench. Netjes!

Thanks man!

Pas maar op idd!

Vanwege een gekneuse duim heb ik nu sinds zondag niet getrained, alleen dinsdag wat cardio + buikspieren gedaan.
Nou ben ik van plan vandaag weer te gaan knallen, moet nog even kijken hoe het gaat met mijn duim tijdens de training, maar ik denk dat het wel mee zal vallen.

training 20-08-09

Squat: Techniek gaat steeds beter, volgende keer denk ik is mijn max testen. Denk dat dat iets van 5x80/85 zal zijn.

10 x 50
2x8x60
2x6x70

Millitary press: Nu lukt de 3x8x25 wel aardig, zit misschien zelfs nog meer in.
12x20
3x8x25

BOR: Gaat de goede kant op. Alleen zie ik op youtube veel verschillende uitvoeringen van de BOR, nou doe ik het gewoon op 1 van die manieren. En ik voel hem wel lekker zitten altijd, ook geen last van me rug verder.
12x40
3x8x45

Pull-ups: <---- heeft ervoor gezorgd dat ik chagreinig onder de douche stond. Na de 4e rep die al bagger ging had ik er echt geen zin meer in. Hoe erg is het wel niet gesteld als je niet eens 4 goede reps kan optrekken. Hierna maar gekapt.

1x 3.8

Commentaar: Op de pull-ups na geen slechte training. Misschien een idee om de pull-ups niet als laatst te doen.

Training 22-08-09:

BP:
10 x 40
3x5x50
8 x 45

Chin ups: Met moeite.
3x5xbw

Squat: Heerlijk.
10x50
2x8x70
5x80 PR

Deadlift: Binnenkort een form-check want ik heb het gevoel dat ik hem niet goed uitvoer, voel hem nu (30 minuten later) volgens mij nog zitten in me onderrug. Hierdoor ook maar bij 1 setje en lage gewichten gehouden.
1x8x60

Commentaar: Prima training, niet spectaculairs. PR op de squat die natuurlijk wel lekker is, maar die zag ik ook wel aankomen. Binnenkort een form-check op de grote 3.

Goede training, mooie squat !

BP ook netjes!

Form check is wel handig idd, zeker gezien je nog wat moet wennen aan de oefeningen. Zoiezo, vind ik dat er altijd ruimte voor verbetering is van de techniek op een oefening.

Morgen weer een training, vandaag niet echt aan toegekomen. Ik heb trouwens onwijs last van men schenen en ik kan me niets anders bedenken dan dat het door het squatten komt. Morgen de squat maar even overslaan denk ik en een paar assistence erbij gooien.

Vandaag weer met vrienden getrained en zoals gezegt al niet gesquat, nog steeds lichte pijn in men onderbenen.

Benchpress:
20x30
15x35
12x40
2x5x50

BB curl:
20x20
2x10x25

Chin-ups:
1x6
1x5
1x4

Millitary press:
12x20
2x8x25

Commentaar: Chin ups weer eens bagger. Die bw oefeningen liggen mij niet echt lekker.

Nette BP.

Hoe sterk zijn je vrienden?

Nou degene met wie ik vandaag heb getrained niet erg sterk, die haakte al af bij de 12x40BP, beide fail op de 50 1rm. Verder dan 25 bb curl kwamen ze ook niet, zelf heb ik het ook rustig aan gedaan vandaag.

Oke,, dan trainen ze ook nog niet zo lang ?

De meesten die net beginnen, banken rond de 40.

probeer een hoger volume te draaien op chins. doe desnoods 10sets van 3 reps.

Ik heb afgelopen woensdag met gym mijn kniebanden gescheurd, ZWAAR KLOTE! Van de dokter moet ik 2 maanden rust nemen, waardoor ik 2 maanden niet me benen kan trainen. Was zwaar chagreinig toen ik dat hoorde. Nou als je je benen niet mag gebruiken heeft het rippetoe schema ook weinig nut. Dus ik heb de afgelopen 2 trainingen een beetje random oefeningen gedaan.

Training donderdag 27-08:

Benchpress: Rustig aan gedaan.
20x30
15x40
3x10x45

Pull-ups:
4x4

Tricep extensions (weet niet zeker of het zo heet, iig met latpulley, merk tevens wel dat mijn latpulley @ homegym stuk stroefer/zwaarder is als op sportschool):
12x10
3x15x15

Barbell curl:
20x15
20x20
3x10x25

Bent over row: (voelde hier wel pijn in me benen man, shit. heb door de pijn heen gebeten maar weet niet of het nou zo goed is)
14x40
1x10x45
2x12x40

Training zaterdag 29-08:

Chin-ups: Telkens tot max, wat resulteerde in een 1x4 op het laatst. Misschien in het vervolg iets meer rust tussen de setjes.
1x7 PR
1x6
1x5
1x4

Tricep extensions:
14x15
2x10x17.5

Close grip benchpress:
12x30
3x8x40

Behind the back latpulley: Met stroefe homegym pulley. Pakte net zoveel een halfjaar geleden in de gym, terwijl ik duidelijk ook met rug progressie heb gemaakt.

3x12x40

Millitary press:
15x20
10x25
8x27.5
6x30

Commentaar: Beide trainingen opzich niet slecht. CGBP was het men eerste keer maar ik was positief verrast, ging best goed. Zwaar klote dat ik nu 2 maanden geen benen kan trainen en af moet zien van rippetoe, maarja het is niet anders. Ik ga dus 2 beachboy maanden tegemoet

Als iemand iets ziet dat qua trainingschema echt een DON`T is hoor ik dat graag.

Training maandag 31-08:

Benchpress: 2 maanden geleden voor mezelf afgesproken dat ik voor het eind van de zomervakantie 10 x 50 moest drukken. Ik heb gefaald sinds ik nu al 4 schooldagen heb gehad, desondanks ben ik toch erg blij met deze PR.

15 x 30
5 x 40
10 x 50 PR
12 x 40
20 x 35

Chin-ups: Pff, op deze lever ik zo snel kracht in als ik een klein beetje vermoeid ben.
1x5
2x4

Tricep extensions:
3x12x20

Millitary press: was al helemaal kapot voordat ik aan deze oefening begon.
3 x 12 x 20

Barbell curl: Kan beter, maar vond het wel prima zo. Toch dikke pomp.
3 x 12 x 20

Commentaar: PR op de bench, binnenkort is een stapje hoger gaan bijv naar 52.5 of 55 ofzo. Lekkere training!

Zo al een tijdje geen training gepost, uiteraard wel keihard door getrained. Merk dat er niet zoveel intresse is naar mijn logje hehe:P. Ik zal om de zoveel tijd men progressie posten denk ik.

Vandaag weer met wat (sterkere) vrienden getrained.

Benchpress: 1 RM`s testen.
12x40
1x60
1x65
1x70 FAIL
1x10x50
1x8x50

Chin-ups:
2x8
1x6

High pulley (erg stroefe pulley, wat het een stuk zwaarder maakt):
3x10x45

Toen waren me vrienden al uitgetrained en zijn we gaan varen. Denk dat ik morgen even een dikke extra schouders/biceps dag inlas. Moet binnenkort echt weer een fatsoenlijk schema in elkaar flansen.

Met men benen gaat het al een stuk beter en ik denk dat ik over 2-3 weken weer begin met hardcore squatten! Can`t wait.

Terug
Naar boven