AndroidHealthClinic

Meer eten, maar minder energie en kracht :mad:

Foreskin Hump

Dutch Bodybuilder
Waardering
106
Lengte
1m83
Massa
87kg
Vetpercentage
12%
Onder het mom van goede voornemens heb ik begin dit jaar eindelijk eens mijn voedingsschema in een excel sheet verwerkt. Daaruit bleek dat ik veel te laag in koolhydraten zat, veel te hoog in eiwit en vet en amper op onderhoud zat. Na enige aanpassingen en toevoegingen kom ik nu op 4000 calorieën (onderhoud op zo'n 3500) met een verdeling van 50% k 30%e 20% vet.

Dit schema volg ik nu 2 weken, maar ik merk dat ik minder energie en kracht heb tijdens mijn training. Hoe de **** komt dit? Zelf denk ik dat ik misschien moet wennen aan de vermindering in vetten, omdat ik maandenlang erg hoog gezeten heb in vet. Iemand een idee? Er kunnen natuurlijk genoeg andere verklaringen zijn, maar het is echt sinds ik mijn voedingsschema heb aangepast. Volgens de instructeur zit ik veel te hoog in koolhydraten, wat dan weer wordt omgezet in vet. Dit lijkt me bullshit, want mijn vetpercentage lijkt ook wat te zijn afgenomen.

Voor de duidelijkheid: de 50,30,20 verdeling pas ik toe op de calorieën (1g k = 4 cal. 1g e = 4 cal 1g v = 9 cal). Is dat correct of pas je die verdeling toe op de grammen e k v?

Hoeft niet perse daaraan te liggen. Slaap je genoeg? Eten rondom je training aangepast?

• Topic Starter Topic Starter
Allemaal in orde. Vorige maand zelfs nog een rustweek gehad, wat bij mij zeldzaam is. Train al wel enige tijd op de hogere repranges en dat begin ik een beetje beu te worden. Volgende week start ik met de PHAT routine om het een beetje om te gooien.

Ik eet nu ongeveer 2 weken low carb tot extreme low carb, maar als ik nu iets eet met veel koolhydraten gaat het trainen voor geen meter. Beter dan gewoon laag ik koolhydraten blijven. Zou daar best aan kunnen liggen! Had ik iig.
Probeer dat een weekje en kijk hoe het dan gaat

Terug
Naar boven