XXL Nutrition

Meer meisjes dan jongens door chemicaliën

Peoples

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
Er zijn aanwijzingen dat hormoon-afbrekende chemicaliën er voor kunnen zorgen dat er veel meer meisjes dan jongetjes geboren worden. De bewijzen hiervoor stapelen zich op. Eerder dit jaar meldde New Scientist dat als de moeder tijdens de zwangerschap blootgesteld werd aan de chemische stof phthalates, de geboren jongetjes kleine penisjes hadden. Dit was de eerste directe aanwijzing dat zulke chemicaliën foetussen in de baarmoeder kan vervrouwelijken.

Nu is er ontdekt dat in een stad naast de Lambton Chemical Valley complex in Ontario (Canada) twee keer zoveel meisjes dan jongens geboren worden. Hoewel er nog geen bewijs is dat het door chemicaliën komt, zijn er in de grond hoge hoeveelheden hexachloorbenzeen gevonden. Deze chemische stof heeft ook hormoon-afbrekende eigenschappen. Daarnaast worden er phthalaten uitgestoten in delen van het bedrijf, waarvan al eerder vermoed werd dat ze baby's vrouwelijker maakten.

De hoeveelheid jongetjes dat geboren werd daalde rond 1993, zegt Constanze Mackenzie van de Universiteit van Ottawa. En dit is sindsdien alleen maar erger geworden. Tussen 1999 en 2003 werden er in de gemeente 46 jongetjes tegenover 86 meisjes geboren.

Mensen die in de stad wonen hebben nog geen bloedtest gedaan of de vervuilers daarin aanwezig waren, maar de chemicaliën staan op de eerste plek als veroorzakers van de vele meisjes die geboren worden.

(bron: fok.nl)

Goede zaak, kunnen ze niet overal zo'n fabriek neer zetten?

Zo gaan er dus ook al jaren verhalen dat er meer meisjes geboren zouden worden door het gebruik van de pil. De oestrogenen en progesteronen zouden niet gefilterd kunnen worden uit het water waardoor iedereen hiervan een continue dosis binnenkrijgt via het drinkwater. Lijkt me sterk, maar misschien wel mogelijk.

Wat wel aangetoont is, is dat in sterk verstedelijkte gebieden er meer meisjes geboren worden. New York, Tokyo en andere grote steden kennen vrijwel allemaal een overschot aan vrouwen.

Zit ik in Lunteren met 2 zoontje en 1 dochter om het maar weer recht te "breien". :)

benchMarc zei:
Goede zaak, kunnen ze niet overal zo'n fabriek neer zetten?

Op zich aardige gedachte, maar het zal een jaartje of 15 a 20 duren voor de hoeveelheid neukbare dames daar bovengemiddeld is. :D

Voor MarcW duurt dat maar een jaar of 5.

Idd, klinkt goed.

Damn, was ik nu maar pas geboren!

Maar dan zou ik eerder een meisje zijn geweest, dus dat zou dan ook weer niet helpen. Tenzij ik een lesbo zou zijn.

Schijnt ook dat kinderen krijgen op latere leeftijd ook de kans op een meisje vergroot, die trend is zich nu aan het verspreiden dus zullen steeds minder mannen en steeds meer vrouwen op de wereld zijn ...

ik heb volgens mij is ooit bij biologie geleerd dat de man geslachtsbepalend is, of heb ik niet goed opgelet :o

Er lopen toch te veel mannen rond naar m'n zin..
En laat de volgende generatie mannen maar met een kleine tuinslang rondlopen :D

Terug
Naar boven