MuscleMeat

Meer of minder?

12 reps meer gewicht

Dit moet je ervaren, ik heb nu een half jaar alles 8 reps gedaan en de benen altijd 10 reps.
Core spieren 20 reps en meer omdat ze niet zo gevoelig zijn voor spiergroei omdat je ze al de hele dag intensief gebruikt.

Na een tijdje merk je dat je geen kracht meer gained en nog maar weinig massa. Ik doe sinds deze week alles 15 herhalingen en zit nu echt op p*ssy low weight.
Over 2 weken met alles x15 doen zullen mijn spieren wel weer heftig reageren op alles x8 en zal dan ook weer meer gainen.

Je moet dus blijven variëren en nooit alleen maar op dezelfde manier blijven trainen.
Alleen als je nog nieuw bent met BBing zal ik wel gewoon nog een tijdje alles x10 aanhouden.

Wat is nou beter om sneller spieren te kweken 12reps met minder gewicht of 8reps meer gewicht?

IK weet niet hoe ervaren je bent, maar er komt een tijd dat je moet stoppen met reps tellen.

Gewoon 75-85% 1RM nemen (sommigen houden 70-90% aan) en op een redelijk fatsoenlijke manier uitreppen.

• Topic Starter Topic Starter
Ben pas een maand bezig!

Dan moet je je eigenlijk nog concentreren op uitvoering en niet op gewicht/reps

Uitvoeringen gaan goed, heb goede uitleg bij meerdere mensen gevraagt en die heb ik al redelijk onder de knie, ik heb de eerste 3 weken 4x 10reps gedaan en doe nu 4x12, maar is het niet verstandiger 4x8 met meer gewicht?

Uitvoeringen gaan goed, heb goede uitleg bij meerdere mensen gevraagt en die heb ik al redelijk onder de knie, ik heb de eerste 3 weken 4x 10reps gedaan en doe nu 4x12, maar is het niet verstandiger 4x8 met meer gewicht?

dat moet je zelf weten, er is geen magische rep range.
Je moet gewoon kijken wat goed werkt bij JOU persoonlijk.

IK weet niet hoe ervaren je bent, maar er komt een tijd dat je moet stoppen met reps tellen.

Gewoon 75-85% 1RM nemen (sommigen houden 70-90% aan) en op een redelijk fatsoenlijke manier uitreppen.

Bedoel je hiermee dan bijvoorbeeld:
4setjes met een gewicht dat je max 8 reps kan mee maken. Eenmaal je iedere set boven de 8 reps kan maken = gewicht verhogen?

Jaa dat bedoel ik inderdaad!

Wat is nou beter om sneller spieren te kweken 12reps met minder gewicht of 8reps meer gewicht?

Goede voeding, correcte uitvoering, goed nachtrust en progressive overload zorgen voor spiergroei.

Die reps is niet zo belangrijk, bij de een werkt 6 beter en bij de ander 12 als je snapt wat ik bedoel

Maar heeft het zelfde resultaat 4x12 minder gewicht als 4x8 meer gewicht?

Bedoel je hiermee dan bijvoorbeeld:
4setjes met een gewicht dat je max 8 reps kan mee maken. Eenmaal je iedere set boven de 8 reps kan maken = gewicht verhogen?

Wat ik hier mee bedoel is dat je op een bepaald moment een 1RM moet doen en de trainingen daarna uit moet gaan van een bepaald percentage van dat gewicht, in dit geval 75-85%) De ene keer zal dit betekeken dat je 12 reps (of meer) aan kan en de andere keer mischien maar 5 (of minder)

Als je dit een tijdje gedaan heb bepaal je opnieuw je 1RM, enz.

Door verschil in vezelverdeling van persoon tot persoon en spier(groep) tot spier(groep) is het trouwens niet mogelijk een bepaald percentage aan een bepaald aantal reps te hangen.

---------- Post added 5 April 2012 at 19:39 ----------

Maar heeft het zelfde resultaat 4x12 minder gewicht als 4x8 meer gewicht?

Ja, soms wel maar soms ook niet.

Of moet je dan bijvoorbeeld 6x8 ipv. 4x12

of lezen.

Ik krijg het idee dat je voor je zelf al en mening gevormd heb en eigenlijk alleen een bevestiging zoekt.

Wat is 1RM?

Oke nu word het me duidelijk!

---------- Post toegevoegd Thu 5 Apr 2012 om 19:48 ----------

Dus als ik het goed begrijp doe je 1RM en dat het percentage, en dan maak je 4 sets en per set kijk je hoever je kom?

Maar dat is iets waar je na 1maand nog ver vandaan moet blijven. Gewoon gewicht relatief licht en reps relatief hoog houden zodat de oefening er in "slijt"

Terug
Naar boven