Fitness Seller

Meer wijdte in rug krijgen (heb een smalle rug maar wel redelijke kracht)

wesleyb8

Competitive Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
10 media-items
Waardering
4.832
Lengte
1m81
Massa
84kg
Vetpercentage
13%
Dag bodybuilders, ik heb een probleem met mijn rug en dat is dat er echt barweinig wijdte in zit. Kracht zit er naar mijn mening wel genoeg in, ik kan makkelijk 8 wide grip pull ups, lat pulldowns doe ik met 65 kilo en pulldowns op een pulldown apparaat doe ik met 80 a 85 kilo. Dit klinkt misschien voor de meeste hier als niks maar ik train nu 5 maanden.

Ik zie vaak mensen met een minder sterke rug maar meer wijdte, dit kan ook visueel zijn omdat mijn body fat momenteel best hoog ligt. Ook zie ik vaak bij een latspread een mooie ronding bovenaan de lattisimus oftewel bij de teres major.
Ik heb dit echter helemaal niet.

De vraag is dus in hoeverre beïnvloed mijn hoge body fat mijn rug bij bijvoorbeeld een latspread (heb ook echt een brede bekken) en wat is een goede oefening om een grotere teres major te ontwikkelen.

Groetjes wesley

Je bent 16 rug zal vast wel meer groeien naarmate je ouder word

• Topic Starter Topic Starter
Meer eten + weighted chins. Daarna eens een cut er tegenaan gooien en kijken wat er over blijft.

Meer eten + weighted chins. Daarna eens een cut er tegenaan gooien en kijken wat er over blijft.

Eten zit wel goed, hou me aan een goed voedingsschema waar ik al flink van aangekomen ben. Zal die oefening er eens doorheen gooien lijkt me ook wel een leuke

Bench pulls

deadlifts
pendlay rows
weighted chins doen het voor mij erg goed. zeker de deadlift is belangrijk

- Pendlay rows
- Seated cable row
- Goed slapen
- Goed eten

zodra je weightened chins erin gooit gaat het goed komen

Chins voor, chins na :)

zodra je weightened chins erin gooit gaat het goed komen

Want dat is het geheim tot een brede rug?
Slechts één oefening is niet de oplossing.. Voor jou misschien, maar sinds ieder lichaam anders is kun je dat niet voor hem garanderen.

Mijn ervaring is dat je rug gaat groeien (ook in de breedte dus) zodra je je rugspieren correct aanspant tijdens de oefening. Een goede 'mind-muscle connection' dus. Je leert jezelf een nieuwe motoriek aan (met alle oefeningen) en dat kost wat tijd om te perfectioneren. En qua oefeningen blijft variatie natuurlijk de beste 'trigger' voor je rugspieren. Kwestie van blijven doen en geduld hebben.

heeft ook een stukje met genen te maken een heeft eenmaal een wat bredere bouw dan de ander

Meer massa hebben = een grotere rug. Dus door blijven gaan met trainen en eten, dan groeit het vanzelf. Staar je er niet te veel op dood, als je elke dag gaat kijken of je rug als is gegroeid wordt je er helemaal gek van. Beter is het om dan ineens te zien van he mijn rug is nu een stuk breder geworden.

Meer massa hebben = een grotere rug. Dus door blijven gaan met trainen en eten, dan groeit het vanzelf. Staar je er niet te veel op dood, als je elke dag gaat kijken of je rug als is gegroeid wordt je er helemaal gek van. Beter is het om dan ineens te zien van he mijn rug is nu een stuk breder geworden.

Dit.

Met jouw gewicht en trainingservaring heb je nog geen "achterliggende spiergroepen". Alles loopt nog achter bij wijze van spreken, dus gewoon buffelen op die compounds.

Bedankt heren, ga denk ik maar beginnen met chinups en ga wat meer geduld opbrengen :)

Qua eten slaap etc zit het wel goed, heb een goed voedingsschema en houd me ook aan een trainingsprogramma wat ik eens in de 6 weken verander.

Dead lifts doe ik natuurlijk ook, vind ik sowieso een leuke oefening

Genetisch bepaald hoe breed je rugspier LIJKT bij personen met dezelfde massa. Feit blijft gewoon dat je door moet blijven trainen en het komt vanzelf. Gok erop dat je nog zeker 3 jaar moet trainen om een massieve rug te krijgeb

Genetisch bepaald hoe breed je rugspier LIJKT bij personen met dezelfde massa. Feit blijft gewoon dat je door moet blijven trainen en het komt vanzelf. Gok erop dat je nog zeker 3 jaar moet trainen om een massieve rug te krijgeb

Het is niet zo dat ik een massieve rug verwacht in korte tijd maar ik ben de afgelopen maanden wel sterker geworden met alles en bij alle spieren ook wel iets groter maar heb het idee dat mijn rug niet lekker groeit

Geduld hebben en goed vanuit alle hoeken aanpakken en het komt vanzelf ;)

Terug
Naar boven