Fitness Seller

Melk

Zavil

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m82
Massa
86kg
Ik heb ergens gelezen ooit dat teveel melk niet goed is.

Klopt dit ? Mijn frisdrank is namelijk Melk, drink ong zon 1.5L per dag ..

Alles waar teveel voor staat is niet goed :)

Zonder grappen, een liter melk is voor mij toch wel de maximum.

Het is te veel, niet teveel, teveel is namelijk een zelfstandig naamwoord.

Te veel water is overigens ook slecht.

• Topic Starter Topic Starter
teveel**

Ik drink per dag ook wel 1.5liter melk, daarbij ook nog eens 3-4 liter water.
Als ik ervan doodga zeg ik het je even ;)

Gegoogled en gevonden:

• Melk vormt een slijmlaag op de ingewanden
    De consumptie van melk en melkproducten wordt steeds vaker in verband gebracht met klachten zoals migraine, huidproblemen, astma, bronchitis, voorhoofdsholte-ontsteking, chronische verkoudheid, allergieën en artritis.
    Melk en melkproducten bevatten lichaamsvreemde eiwitten die eerst door het lichaam moeten worden omgezet naar lichaamseigen eiwitten. Het enzym, lactase, dat nodig is om lactose (melksuiker) af te breken, wordt maar tot ons derde jaar in voldoende mate aangemaakt. Het (gedeeltelijk) ontbreken van het enzym lactase zal bij grote consumptie van melk en melkproducten tot problemen leiden. Melk en melkproducten kunnen een slijmlaag achterlaten op de tere darmslijmvliezen, dat kan een verminderde opname van voedingsstoffen tot gevolg hebben. Zure melkproducten en geiten- en schapenkaas worden beter verteerd en zijn minder slijmvormend.
  • Te veel eiwitten (melk) veroorzaakt een extra verlies van kalk via de nieren
    Professor Defares vindt slijmvorming door melk nog niet wetenschappelijk aangetoond. Hij stelt dat melk een bron is van eiwit en calcium en helaas vet. Overmatige consumptie van eiwit leidt, volgens Defares, tot extra calciumverlies via de nieren. Dat betekent dat je nog meer calcium nodig hebt om een goede botopbouw te handhaven. Meer melk helpt hier niet, dat is, vanwege de eiwitten in melk, een vicieuze cirkel. Maar er zijn natuurlijk andere voedingsmiddelen waarin wel calcium maar geen eiwitten zitten. Voorbeelden zijn broccoli (260mg/400gr), boerenkool (180mg/100gr), tahoe (190mg/100gr), vijgen (280mg/100gr) en Bulgaarse yoghurt (180mg/100gr). Natuurlijk zijn er nog altijd voedingssupplementen. Pas wel op, te veel calcium is niet goed.
  • Met melk meer kans op zaadbalkanker
    Mannen die veel melkproducten gebruiken hebben een verhoogde kans op testis (zaadbal) kanker. Deze conclusie trekt Dr Garner van de Universiteit van Ottawa. Hij [Link niet meer beschikbaar] met zaadbalkanker en 744 gezonde mannen. Uit dit onderzoek bleek dat de mannen die grote hoeveelheden melkproducten consumeerden een verhoogde kans op zaadbalkanker hadden. Als ze veel kaas aten was er zelfs een stijging van 87% voor het ontwikkelen van zaadbalkanker.

Daarnaast een leuk artikeltje dat zuivelproducten in verband brengt met de ziekte van Crohn, een chronische aandoening van het maag-darmstelsel.

Programma van TROS RADAR: Naar schatting 30% tot 50% van de melkveehouderijen is besmet met mycobacterium paratuberculosis (MAP), een bacterie die bij koeien na een lange incubatietijd paratuberculose veroorzaakt. Deze bacterie wordt ook wel in verband gebracht met het ontstaan van een chronische darmziekte bij mensen, de ziekte van Crohn.
Een besmette koe scheidt de bacterie af in de melk. Sinds januari van dit jaar loopt in Nederland een paratuberculoseprogramma, met als doel besmette koeien in een vroeg stadium te traceren. Met bloed- of melkonderzoek wordt gekeken of een koe afweerstoffen heeft. De afweerstof is het voorsignaal dat de koe ziek zal worden. Nog voordat een koe ziekteverschijnselen heeft, kan op deze manier worden vastgesteld of het beest is besmet. Zolang een besmette koe nog geen ziekteverschijnselen heeft, mag de melk gewoon ter consumptie worden aangeboden. Experimenten hebben aangetoond dat de MAP-bacterie pasteurisatie kan overleven. Hermon-Taylor is er zeker van dat de oorzaak van Crohn moet worden gezocht in de aanwezigheid van deze bacterie in melk.
Bron: http://voeding.pilliewillie.nl/voeding-wat-is-er-mis-mee/melk1.php

Daarnaast is het zo dat koeien PREVENTIEF allerlei medicijnen (antibiotica etc.) door hun voer krijgen, waarvan waarschijnlijk ook een deel terugkomt in melk en vlees etc. Dat kan o.a. de groeiende immuniteit van mensen tegen allerlei soorten antibiotica, zonder dat zij die ooit hebben gehad, verklaren.

Biologische producten beter? Geen idee. Volgens mij zijn er weinig alternatieven voor de doorsnee mens.

als je daar al moet op letten , pff :D te veel roken, zuipe, frietvet eten is ook ongezond en dat word meer gedaan dan veel melk drinken. Trouwens" wij zijn zoogdieren, en zoogdieren drinken melk" zei een wijs man

1.5L is niet te veel.

enige merkbare nadeel dat ik tref door veel melk drinken is dunne schijt.

Drink 2 liter per dag, Kgeloof geen onderzoeken meer, heb nooit klachten gehad van melk.

als je daar al moet op letten , pff :D te veel roken, zuipe, frietvet eten is ook ongezond en dat word meer gedaan dan veel melk drinken. Trouwens" wij zijn zoogdieren, en zoogdieren drinken melk" zei een wijs man
Milk is for baby's - Arnie

Zoogdieren "horen" alleen melk te drinken als ze net geboren zijn wordt ook vaak geroepen.

Zelf drink ik ook ongeveer 1,5L per dag aan melk, heb nergens last van.

1,5 liter veel? merk je dat je klachten krijgt? Er zijn veel mensen lactose intolerant en er dus niet goed op reageren, maar als je zelf geen problemen ondervind en je zelf het oké vind om melk te drinken dan zou ik me niet zo'n druk maken. Zijn veel ongezonde dingen op de wereld, melk is dan nog niet eens zo slecht.

Persoonlijk ben ik zelf niet van de melk... melk van koeien zijn juist speciaal voor de kalveren om zsm te laten groeien...en tja.. ik zie een paard ook niet slurpen aan de tepels van zijn buurman koe.??? maar goed, eigen keus of je melk wil drinken of niet... 1 ding is zeker en dat is dat het makkelijke eiwitten zijn die weg te drinken zijn.
Af en toe gebruik ik wel eens melk, maar ik ben dan wel weer van het biologische, om iig wel zo veel mogelijk antibiotica/hormonen te vermijden wat er in de melk zit wat de koe binnenkrijgt.. :rolleyes:

melk tijdens extreme cutten? slecht idee

melk tijdens bulken? goed idee

1,5 liter veel? merk je dat je klachten krijgt? Er zijn veel mensen lactose intolerant en er dus niet goed op reageren, maar als je zelf geen problemen ondervind en je zelf het oké vind om melk te drinken dan zou ik me niet zo'n druk maken. Zijn veel ongezonde dingen op de wereld, melk is dan nog niet eens zo slecht.

Persoonlijk ben ik zelf niet van de melk... melk van koeien zijn juist speciaal voor de kalveren om zsm te laten groeien...en tja.. ik zie een paard ook niet slurpen aan de tepels van zijn buurman koe.??? maar goed, eigen keus of je melk wil drinken of niet... 1 ding is zeker en dat is dat het makkelijke eiwitten zijn die weg te drinken zijn.
Af en toe gebruik ik wel eens melk, maar ik ben dan wel weer van het biologische, om iig wel zo veel mogelijk antibiotica/hormonen te vermijden wat er in de melk zit wat de koe binnenkrijgt.. :rolleyes:

Nounou, steekhoudende argumentatie ten top! Ik zie een paard ook geen kip eten...

Hahaha, Chopperbob dronk op een gegeven moment wel 9 liter/dag, en hij is er ook nog steeds! :thumb:
1,5 ltr is niks. ;)

Als je een bepaald aantal liter water drinkt in korte tijd kun je er aan dood gaan, dit is idemdito met keukenzout.

Bron: NOVA Scheikunde

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven