Ik heb ergens gelezen ooit dat teveel melk niet goed is.
Klopt dit ? Mijn frisdrank is namelijk Melk, drink ong zon 1.5L per dag ..
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb ergens gelezen ooit dat teveel melk niet goed is.
Bron: http://voeding.pilliewillie.nl/voeding-wat-is-er-mis-mee/melk1.phpProgramma van TROS RADAR: Naar schatting 30% tot 50% van de melkveehouderijen is besmet met mycobacterium paratuberculosis (MAP), een bacterie die bij koeien na een lange incubatietijd paratuberculose veroorzaakt. Deze bacterie wordt ook wel in verband gebracht met het ontstaan van een chronische darmziekte bij mensen, de ziekte van Crohn.
Een besmette koe scheidt de bacterie af in de melk. Sinds januari van dit jaar loopt in Nederland een paratuberculoseprogramma, met als doel besmette koeien in een vroeg stadium te traceren. Met bloed- of melkonderzoek wordt gekeken of een koe afweerstoffen heeft. De afweerstof is het voorsignaal dat de koe ziek zal worden. Nog voordat een koe ziekteverschijnselen heeft, kan op deze manier worden vastgesteld of het beest is besmet. Zolang een besmette koe nog geen ziekteverschijnselen heeft, mag de melk gewoon ter consumptie worden aangeboden. Experimenten hebben aangetoond dat de MAP-bacterie pasteurisatie kan overleven. Hermon-Taylor is er zeker van dat de oorzaak van Crohn moet worden gezocht in de aanwezigheid van deze bacterie in melk.
Milk is for baby's - Arnieals je daar al moet op letten , pffte veel roken, zuipe, frietvet eten is ook ongezond en dat word meer gedaan dan veel melk drinken. Trouwens" wij zijn zoogdieren, en zoogdieren drinken melk" zei een wijs man
maar goed, eigen keus of je melk wil drinken of niet... 1 ding is zeker en dat is dat het makkelijke eiwitten zijn die weg te drinken zijn. 
1,5 liter veel? merk je dat je klachten krijgt? Er zijn veel mensen lactose intolerant en er dus niet goed op reageren, maar als je zelf geen problemen ondervind en je zelf het oké vind om melk te drinken dan zou ik me niet zo'n druk maken. Zijn veel ongezonde dingen op de wereld, melk is dan nog niet eens zo slecht.
Persoonlijk ben ik zelf niet van de melk... melk van koeien zijn juist speciaal voor de kalveren om zsm te laten groeien...en tja.. ik zie een paard ook niet slurpen aan de tepels van zijn buurman koe.maar goed, eigen keus of je melk wil drinken of niet... 1 ding is zeker en dat is dat het makkelijke eiwitten zijn die weg te drinken zijn.
Af en toe gebruik ik wel eens melk, maar ik ben dan wel weer van het biologische, om iig wel zo veel mogelijk antibiotica/hormonen te vermijden wat er in de melk zit wat de koe binnenkrijgt..![]()
Het is te veel, niet teveel, teveel is namelijk een zelfstandig naamwoord.
Te veel water is overigens ook slecht.

ik zie een paard ook niet slurpen aan de tepels van zijn buurman koe.:
slurp slurp 
Nounou, steekhoudende argumentatie ten top! Ik zie een paard ook geen kip eten...
en tja.. ik zie een paard ook niet slurpen aan de tepels van zijn buurman koe.![]()

Nounou, steekhoudende argumentatie ten top! Ik zie een paard ook geen kip eten...