Hehe eindelijk een inhoudelijke reactie. Je begrijpt dat ik met je eerdere opmerking weinig kon.
Eens dat een front squat of overhead squat belangrijk is voor gewichtheffers. Maar als een gewichtheffer nooit in een back squat positie komt te staan wat moet deze dan met een low bar back squat? Want ook dat is een back squat. Ik zet dan ook vraagtekens bij zijn argumenten dat een low bar squat dan wel goed zou zijn omdat deze meer zou overeenkomen met de startpositie van overige lifts. Volgens mij kun je dan beter meer op die specifieke lifts focussen en de daarbij passende assistance oefeningen. Imo hebben ze veel meer aan een olympic squat omdat deze meer overeenkomt met de squat in de fase die ik in een eerdere post al heb beschreven waarin het bovenlichaam zich in een meer verticale positie bevindt. Bij een olympic squat worden over het algemeen zwaardere lasten toegepast dan bij een front squat of overhead squat dus dat is de meerwaarde van deze beweging in een traingsschema.
Niks mis met een powerlift squat maar de argumenten die Rippetoe hier aanhaalt vind ik erg dun.