AndroidHealthClinic

mening over dit rippetoe filmpje

Nee het is meer de vergeten manier. In 50 s en 60 s en 70 s van de vorige eeuw waren de amerikanen succesvoller. Volgens Rip en de mannen om hen heen werd er toen nog wel op "kracht" getraind door de amerikanen. Het vervallen van de olympic press in 1972 heeft er volgens hun ook mee te maken.

China is zo goed om dat zij uit een veel grotere poel kunnen tappen. Miljoenen olympische gewichtheffers daar. In de US zijn er een paar duizend.

Bulgarije en Rusland is weer een ander verhaal. Cultuur en zelfs anatomische aanleg bij de Bulgaren.

Kijk ik heb dit allemaal van lezen en het internet ben helemaal geen expert hierin en heb ook geen ervaring in gewichtheffen. Om hier heel veel dieper op in te gaan lijkt me dan ook weinig zin hebben.

Volgens die Shane Hamman (US olympisch team voormailg) verliezen de amerikanen puur om dat ze niet sterk genoeg zijn. En dat heeft weer een reden. Volgens Rip dus omdat ze bijna geen zware deadlifts en back squats doen. Kijk dat interview met die Hamman als je dr meer intresse voor hebt.

Laatst bewerkt:
Kijk ik heb dit allemaal van lezen en het internet ben helemaal geen expert hierin en heb ook geen ervaring in gewichtheffen. Om hier heel veel dieper op in te gaan lijkt me dan ook weinig zin hebben.
Begrijp ik maar toch vind ik het wel interessant. Thnx.

Is het ook.

Terug
Naar boven