AndroidHealthClinic

Meningen over dit voedingsschema

Trinity

Novice
Waardering
0
Graag had ik jullie mening over mijn voedingsschema. Het is zeker weten niet perfect, maar ik doe mijn best :D

7:00: brinta aangemaakt met rijstmelk en een groot glas Alpro Soya drink.
9:00: 1 mok koffie met melk en 2 plakjes peperkoek.
12:00: meestal een salade met tonijn/kip/tomaatjes/2 eitjes en wat yoghurtdressing een een Red Bull
15:00: Optimel yoghurt met muesli en appel of banaan en nog een klein kopje koffie met melk OF groot glas tomatensap en 2 wortels
18:00: avondeten met pasta/groenten/vis (qua vlees lust ik alleen kip) en een toetje (meestal Optimel vla of Alpro Soya toetje), daarbij drink ik meestal gewoon water of wat frisdrank (light)
21:00: blokjes kaas (milner 30+) en een handje noten. Soms met een glaasje wijn ;) of een glas groentensap. Met dit warme weer heb ik me echter ook al regelmatig laten verleiden tot een lekkere magnum almond, hahaha. Is niet goed, I know :)
Doordeweeks eet ik vrij weinig brood, maar in het weekend bestaat mijn ontbijt wel uit 5-6 sneetjes brood met mager beleg en Nutella chocopasta in plaats van Brinta (want dat eet ik al elke morgen van ma-vrij).
Daarnaast drink ik door de dag heen vooral water en groene thee.

Wat is je doel met dit schema?

• Topic Starter Topic Starter
Mijn hoofddoel is om een gezond eetpatroon te houden wat ook haalbaar is en wat mijn lichaam bovendien de nodige Kcal en vitaminen biedt (met zo nu en dan een cheat).
Aan de andere kant zou ik ook nog wel wat vetjes kwijt willen raken en wat 'droger' komen te staan. Ik begrijp dat er in dit laatste geval nog wel wat aan het schema gesleuteld kan worden.

aan de hand van je vetp. en je lichaamslengte kunnen ervaren Dames je goed verder helpen.

Mijn vet& is gemeten op 16,8% bij een lengte van 1.71m (gewicht 62kg). Ik weet dus niet of dat veel is en wat het 'ideale' vet% is voor een vrouw van mijn gewicht en lengte. Kijk, ik hoef geen wedstrijden te doen maar mijn lichaam nog iets gestroomlijnder krijgen zou niet verkeerd zijn. Ik hoop dus op nuttige tips op voornamelijk mijn voeding. Ik denk dat ik vooral daar nog teveel de fout in ga, al probeer ik echt wel goed op te letten.

Graag had ik jullie mening over mijn voedingsschema. Het is zeker weten niet perfect, maar ik doe mijn best :D

7:00: brinta aangemaakt met rijstmelk en een groot glas Alpro Soya drink.
9:00: 1 mok koffie met melk en 2 plakjes peperkoek.maak hier een 'echte maaltijd' van...
12:00: meestal een salade met tonijn/kip/tomaatjes/2 eitjes en wat yoghurtdressing een een Red Bull
15:00: Optimel yoghurt met muesli en appel of banaan en nog een klein kopje koffie met melk OF groot glas tomatensap en 2 wortels
18:00: avondeten met pasta/groenten/vis (qua vlees lust ik alleen kip) en een toetje (meestal Optimel vla of Alpro Soya toetje), daarbij drink ik meestal gewoon water of wat frisdrank (light)
21:00: blokjes kaas (milner 30+) en een handje noten. Soms met een glaasje wijn ;) of een glas groentensap. Met dit warme weer heb ik me echter ook al regelmatig laten verleiden tot een lekkere magnum almond, hahaha. Is niet goed, I know :)Neem kwark en noten: daar heeft je lijf wat meer aan...
Even wat algemene dingen om aan te werken.
In principe eet je 6 maaltijden op een dag, Kcal evenredig verdeeld (ideaalvoorbeeld), met elke maaltijd een volwaardige eiwitbron.

Doe je ook aan krachttraining en / of cardio? (of heb ik daar overheen gelezen?)

Yep, ik doe 3 keer per week aan KT. Split schema.
Maandag: benen/schouders
Woensdag: biceps/buik/borst
Vrijdag: triceps/buik/rug
Ik rijd 7 dagen per week paard (voor m'n werk) en daarnaast fietsen en hardlopen als cardio. Zowel duur cardio als interval training.
Blijf al tijden op dit gewicht, kom niet aan en val niet af. Zou best wat lager in vet willen komen te zitten, gewicht vind ik niet interessant. Dus tips zijn welkom.

Yep, ik doe 3 keer per week aan KT. Split schema.
Maandag: benen/schouders
Woensdag: biceps/buik/borst
Vrijdag: triceps/buik/rug
Ik rijd 7 dagen per week paard (voor m'n werk) en daarnaast fietsen en hardlopen als cardio. Zowel duur cardio als interval training.
Blijf al tijden op dit gewicht, kom niet aan en val niet af. Zou best wat lager in vet willen komen te zitten, gewicht vind ik niet interessant. Dus tips zijn welkom.

Ik denk dat je te weinig Kcal eet voor de hoeveelheid cardio die je in een week doet. Hoeveel het precies zou moeten zijn ben ik ook geen held in, daarom adviseer ik altijd om je BMR en onderhoud te berekenen, en die hoeveelheid Kcal op een dag te eten en max. 20%-25% er af te halen dmv cardio. Mocht je nou meer verbranden dan 25% dan zou ik echt meer gaan eten. Zo val je 'veilig' af.

Hallo Dwarvenwarrior. Bedankt voor je antwoord.
Ik heb berekend dat ik een BMR heb van 1.426.
Ik eet dagelijks ongeveer 2.000Kcal. Ik verbrand door middel van cardio en KT gemiddeld per dag 530 Kcal. Dit komt voor het grote deel dat ik natuurlijk elke dag meerdere paarden train (en al het loop-en sjouwwerk daaromheen) en daarnaast nog cardio doe en 3 x per week krachttraining. Ik heb het gemiddelde genomen van mijn dagelijkse activiteiten en dan kom ik op dit verbruik uit. In ieder geval, ik hoop dat ik het goed heb ingeschat (ben ik niet zo'n held in).
Als ik mijn gegevens invul volgens de Harris Benedict methode kom ik uit op totaal gram vetverlies per dag van +6. Als ik het goed begrijp, dus geen vetverlies. Daar zal wellicht ook de fout zitten in mijn voedingsschema???
Wat ik alleen niet zo goed begrijp (Blond, hahaha) is dat ik 20-25% eraf moet halen aan cardio. Moet ik dit van mijn BMR afhalen? Dus als ik 25% neem van mijn BMR dan kom ik aan 356,50. Ik verbrand dagelijks meer, namelijk 530.
Moet ik nu juist meer of minder gaan eten om vetverlies te verkrijgen en een droger lijf??? Als ik de HB methode geloof, verbrand ik dus geen vet met deze Kcal inname in combi met activiteiten en dus zou ik minder moeten gaan eten. Maar volgens mijn verbruik lijkt het alsof ik juist weer te weinig eet.
Ik hoop dat je me nog even de goede weg op kan helpen, want ik begrijp nu heel eventjes niet meer wat ik nu moet doen….HELLUP ;-)

Beste Dwarvenwarrior, om je nog wat meer 'werk' te geven zet ik hieronder heel even kort neer welke activiteiten ik doe. Wellicht kan je beoordelen of ik met mijn 530 Kcal verbranden per dag reel ben geweest.
Ik hoor het graag van je!!! Alvast bedankt voor de moeite om te willen helpen!

Maandag: 2 paarden trainen/1 uur KT en 30min cardio of 20min interval (is maar net waar ik zin in heb).
Dinsdag: 4 paarden trainen
Woensdag: 5 paarden trainen/1 uur KT en 30min cardio
Donderdag: 1 paard trainen/1 uur KT en 20-30 min interval of die dag alleen ochtendcardio 30-40min.
Vrijdag: 5 paarden trainen
Zaterdag: 9-10 paarden trainen
Zondag: Duurloopje van minstens 60-70 minuten (10-12KM)

Bij het trainen van de paarden moet je per paard rekening houden dat ik gemiddeld 30min intensief bezig ben omdat er zowel doorgetrainde (die rijd ik soms een dikke 60-70min) als jonge paarden (die rijd ik meestal 25-30min met veel stapwerk erbij) tussen zitten. Daarbij moet je rekening houden met het op-en afzadelen en het op en neer lopen de hele dag door.
Ik hoop dat je met bovenstaande genoeg info hebt om me op weg te helpen naar een strakker lijf, hahaha. Niet dat ik nu veel te klagen heb maar het kan altijd beter natuurlijk ;-)

Laatst bewerkt:
Je verbrandt veel meer dan die 530 Kcal met dit soort activiteiten.
Wat ik bedoelde met de cardio: stel je eet 2000 Kcal, dan mag je max. 400 tot 500 Kcal met cardio verbranden, anders moet je meer eten.

Ofwel: doordat jij meer verbrandt per dag aan cardio dan die max. 25% moet je meer eten om 'veilig' af te vallen. Dus: 6 goede maaltijden per dag (eindigen met kwark vlak voor het slapen gaan, nauwelijks koolhydraten), waarbij de Kcal gelijkmatig over de dag verdeeld worden.

Terug
Naar boven