AndroidHealthClinic

met welke gewichten beginnen...

sytox

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m73
Massa
68kg
Vetpercentage
12%
Hallo iedereen,

Ik ben net bij de fitness geweest voor een trainingschema te laten maken. heb alle oefeningen uitgelegd gekregen enzo, maar over gewichten hebben ze niets gezegd, ze zeiden dat ik dit zelf maar moest uitzoeken... Maar vind dit wel rot want nu ga ik niks hebben aan de eerste 3 dagen van men schema als ik te lichte gewichten pak...

Kan iemand hier misschien advies over geven met welke gewichte ik best kan beginnen..

Heb 2 jaar gelede wel al fitness gedaan dus kan mss wel wat meer pakken dan een beginner..

Gewichten moet je inderdaad zelf uitzoeken. Als beginner moet je trouwens altijd beginnen met de lichte gewichten, zodanig je de oefening goed kunt doen en ervaring opdoet in de oefening. Naderhand begin je stilletjes optebouwen :).

Hallo iedereen,

Ik ben net bij de fitness geweest voor een trainingschema te laten maken. heb alle oefeningen uitgelegd gekregen enzo, maar over gewichten hebben ze niets gezegd, ze zeiden dat ik dit zelf maar moest uitzoeken... Maar vind dit wel rot want nu ga ik niks hebben aan de eerste 3 dagen van men schema als ik te lichte gewichten pak...*

Kan iemand hier misschien advies over geven met welke gewichte ik best kan beginnen..

Heb 2 jaar gelede wel al fitness gedaan dus kan mss wel wat meer pakken dan een beginner..**

* Onzin, ook aan de eerste 3 dagen van jouw schema ga je iets hebben...al is het alleen maar omdat je dan weet wat de gewichten zijn waarmee je kan beginnen.

Per setje kijken op de laatste herhaling eruit geperst moet worden of dat het van een leien dakje gaat: moet je bij jouw eerste setje de laatste rep echt eruit persen, ben je te zwaar begonnen...gaat de laatste rep van het laatste setje met gemak, ben je te licht begonnen.

** Dan ben je dus gewoon beginner. Misschien dat je een goed spiergeheugen hebt en dat je dus de eerste weken / maanden relatief snel op kracht komt en massa kweekt, kan... Maar beschouw jezelf maar gewoon als beginner, om nasty shit te voorkomen (te vroeg stallen, of zelfs blessures, door te snel teveel gewicht willen tillen)!

En daarbij, wat is een weekje nou om te proberen wat voor jou het beste gewicht is? Het gaat toch jaaaaaaaren duren voordat je echt fatsoenlijk spiermassa hebt opgebouwd.

De laagste gewichten.
Was het te makkelijk, volgende keer gewicht erbij.
Dit blijven doen op een rustige en gecontroleerde manier.
Het gaat om je lichaam, en dat is wel wat geduld en onderzoek waard.

Terug
Naar boven