Fitness Seller

Micellar Caseine met een vreemd smaakje

munz

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
70kg
Ik was al een tijd opzoek naar een eiwit supplement voor s'avons voor het slapen gaan. Kwark is iets dat we hier in belgie niet kennen, platte kaas wel maar deze zit meestal vrij hoog in de vetten en komt meestal niet boven de 6gr/100gr aan proteine. Heb daarom caseine besteld om in te nemen als avond-supplement. Na het een eerste keer te proberen blijkt de smaak verschrikkelijk hard tegen te vallen, ik heb gekozen voor de coconut-ice smaak maar vind het gewoon niet drinkbaar, een dikke brei geconcentreerde aspirines met een chemisch nasmaakje is het beste hoe ik het kan omschrijven. Met water/melk of zelf met whey erdoor gemixt blijft het een slecht smaakje hebben.

Nu vroeg ik mij af of ik nu gewoon een verkeerde smaak heb gekozen, of smaakt alle caseine gelijkaardig en hoef ik dus niet opnieuw een andere smaak te bestellen ?

Kwark is iets dat we hier in belgie niet kennen

Excuses, maar zowel Aldi, Lidl en Delhaize hebben magere kwark te koop. :)
Deze heeft zo goed als geen vetten, en als je voor het hoogste eiwitgehalte wilt gaan, neem je die van de Aldi.

Ivm je caseïne smaak, dat is puur persoonlijk en dan moet je volgende keer een andere nemen. Voor nu, neus dicht en snel drinken.

Ik zou wat meer water/melk erbij doen....om smaak en "brei" te verdunnen.

Als je je caseine klaar gemaakt hebt moet je deze onmiddellijk opdrinken. Als je de shake 2 minuten laat staan dan begint het al een dikke brei te worden. Schudden en onmiddellijk opdrinken is de boodschap.

De smaak zal waarschijnlijk niet veranderen hierdoor, maar het is in elk geval véél vlotter te drinken.

• Topic Starter Topic Starter
Excuses, maar zowel Aldi, Lidl en Delhaize hebben magere kwark te koop. :)
Deze heeft zo goed als geen vetten, en als je voor het hoogste eiwitgehalte wilt gaan, neem je die van de Aldi.

Ivm je caseïne smaak, dat is puur persoonlijk en dan moet je volgende keer een andere nemen. Voor nu, neus dicht en snel drinken.
Zal eens wat beter moeten zoeken achter die magere kwark hier bij ons de supermarkt dan.
Maar het grote voordeel van een shake is natuurlijk dat je niet telkens moet zitten sleuren met kwartpotten en het drinkt het gewoon veel gemakkelijker weg. Ik werk soms voor meerdere dagen op verplaatsing en proteine poeder is dan gewoon veel handiger.

Ik had best hoge verwachtingen over de smaak omdat ik overal op het forum las hoe lekker die wel niet is. Whey shakes vind ik wel heerlijk en heb al meerdere smaken geprobeerd waar ik heel tevreden over ben daarom verbaast het mij des te meer dat caseine zo'n 'chemisch' nasmaakje heeft.
Volgende keer bestek ik een variety pack om te zien of er wat betreft smaak iets tussen zit wat mij wel ligt, anders wordt het terug als vanouds whey shakes drinken savonds voor het slapen gaan.

het ligt volgens mij toch echt aan de huidige smaak die je gekozen hebt.
Ik heb men whey en caseine beide in chocolate cookie en ze smaken bijna identiek. De caseine is iets korreliger van structuur en iets minder vol van smaak, maar voor de rest is er niet veel verschil. Nogmaals, ik drink men shakes wel onmiddellijk na het schudden, anders zijn ze niet meer te drinken.

Zo'n variety pack is waarschijnlijk een goede oplossing. Maar bestaat dit ook voor caseine eiwitten?

Laatst bewerkt:
Kwark = platte kaas, toch? Die van Aldi zit vrij goed qua eiwit / vet: 11gr eiwit, 1gr vet per 100gram (zegt Myfitnesspal, maar 'k dacht dat het wel correct was - ik heb nu geen potje hier).

"Die van denaldi" = Milsani magere platte kaas, een vierkant plastic bak met een groen deksel.

• Topic Starter Topic Starter
Weet iemand ofdat er een variety pack voor caseine bestaat? Kan het niet vinden op de bodyenfitshop.

Chocolate is the only way to go. Aanmaken met melk, niet teveel, en dan idd even een paar minuten laten staan in de koelkast. Chocolade pudding FTW

Ik heb ook de casein van bf. Ik vind m goed. De van Musclepharm vult beter maar is ook veel duurder. De smaak banaan is erg lekker. De naturel daar moet je flink aan wennen. (maar ik vind paracetomol ook lekker).

Terug
Naar boven