AndroidHealthClinic

Micro$oft doet het weer...

Wat was er mis met Windows XP dan? In mijn ogen het ideale besturingssysteem.

• Topic Starter Topic Starter
XP is een goed besturingssysteem maar er zijn betere, veiligere, stabielere en bovendien grafisch mooiere systemen. Vista is een systeem dat wat mij betreft beter had gekund. De reputatie is slechter als die van XP en dat blijft zo. Maw op dit moment heeft MS nog geen waardige opvolger voor XP en dus kan je concluderen dat de concurrentie nieuwere en betere systemen biedt. Mensen die zeggen dat XP perfect is en ze geen reden zien tot verandering, dat kan best, maar dat is alleen maar omdat je de rest nog niet geprobeerd hebt. Ik ken persoonlijk niemand die andere OS'n heeft geprobeerd en daarna zei "nee ik vind windows toch beter".

XP is een goed besturingssysteem maar er zijn betere, veiligere, stabielere en bovendien grafisch mooiere systemen. Vista is een systeem dat wat mij betreft beter had gekund. De reputatie is slechter als die van XP en dat blijft zo. Maw op dit moment heeft MS nog geen waardige opvolger voor XP en dus kan je concluderen dat de concurrentie nieuwere en betere systemen biedt. Mensen die zeggen dat XP perfect is en ze geen reden zien tot verandering, dat kan best, maar dat is alleen maar omdat je de rest nog niet geprobeerd hebt. Ik ken persoonlijk niemand die anderen heeft geprobeerd en daarna zei "nee ik vind windows toch beter".

dat ligt puur aan de thema's die je hebt geinstalleerd. aero kan ook op windows xp. Ik heb zelf altijd al dezelfde windows 98 look gekozen, eerst op xp en nu op vista. Vind die dikke balken en andere flashy stuff echt strontlelijk.

Ik ken persoonlijk niemand die andere OS'n heeft geprobeerd en daarna zei "nee ik vind windows toch beter".

Mag ik de eerste zijn? :D Ook al was het dan OS/Warp, BeOs en Linux. Mac OS'en heb ik wel gebruikt maar niet de meest recente versies.

Windows vind ik vooral beter door de software bibliotheek, verder boeit het besturingssysteem me niet zoveel. Het is gereedschap, meer niet.

XP is een goed besturingssysteem maar er zijn betere, veiligere, stabielere en bovendien grafisch mooiere systemen. Vista is een systeem dat wat mij betreft beter had gekund. De reputatie is slechter als die van XP en dat blijft zo. Maw op dit moment heeft MS nog geen waardige opvolger voor XP en dus kan je concluderen dat de concurrentie nieuwere en betere systemen biedt. Mensen die zeggen dat XP perfect is en ze geen reden zien tot verandering, dat kan best, maar dat is alleen maar omdat je de rest nog niet geprobeerd hebt. Ik ken persoonlijk niemand die andere OS'n heeft geprobeerd en daarna zei "nee ik vind windows toch beter".
vista is gwn trager op oudere systemen waardoor het een slechtere reputatie heeft, feit is dat ze met de opvolger van vista enorm veel succes gaan boeken, je moet de reputatie eens bekijken van de beta versie, linux gebruikers en osx gebruikers zijn onder de indruk.
dat osX mooier is dat is gwn persoonlijke smaak, ik vind het er niet uitzien met dat dock vanonder en dan nog zo'n balk bovenaan

Laatst bewerkt:
vista is gwn trager op oudere systemen waardoor het een slechtere reputatie heeft, feit is dat ze met de opvolger van vista enorm veel succes gaan boeken, je moet de reputatie eens bekijken van de beta versie, linux gebruikers en osx gebruikers zijn onder de indruk.
dat osX mooier is dat is gwn persoonlijke smaak, ik vind het er niet uitzien met dat dock vanonder en dan nog zo'n balk bovenaan
Windows heeft net hetzelfde, alleen zit die bovenste menubalk dan in de vensters van de applicaties zelf ;)

Windows heeft net hetzelfde, alleen zit die bovenste balk dan in de vensters van de applicaties zelf ;)
dat vind ik dus veel logisher en er pakken mooier uitzien, die balk heeft zijn toepassing toch op dat venster waarom die apart weergeven?

dat vind ik dus veel logisher en er pakken mooier uitzien, die balk heeft zijn toepassing toch op dat venster waarom die apart weergeven?
Ik dacht net hetzelfde toen ik niet beter wist, tot je het gewend bent en dan vraag je je af waarom ze het niet allemaal doen. Het is erg handig om te weten dat je menu altijd bovenaan in het scherm zit. Bovendien vind ik het grafisch toch mooier. Je mag ook niet vergeten dat de dock geen taakbalk is: de "taakbalk" van Apple is dus ook die bovenste balk. De dock is enkel een soort weergave van snelkoppelingen al dan niet actief, de prullenbak, een download folder en een documenten folder. Het is allemaal erg logisch en handig maar je moet er open voor durven staan.

Wat is er kinderachtig aan het wijzen op namaken? Het is een schande om erover te zwijgen ja.

Hallo? Als je zoveel reclame maakt voor een bepaalde site moet je genoeg snelle servers klaarzetten om je boeltje draaiende te houden. Dat niet doen bewijst onbekwaamheid en mag zeker weten als grote blunder worden omschreven.

Bij Apple bouwen ze een feestje nu denk ik, 2x fail na elkaar red je niet als OS.

apple fanboys vergeten apple blunders blijkbaar vrij rap....

iphone uitrol, registratie servers dood? aanzienlijk kleinere load dan wat M$ te verduren had met de windows7 beta crap...

pot, ketel....

Kleine foutjes maakt iedereen weleens. Bij 1 product de registratie eruit, poeh big deal. Daar is geen iphone minder door verkocht. Maar als je in een situatie zit waarbij je een uiterst belangrijke testfase begint met het OS dat je reputatie moet gaan redden en dan de hele zooi te zwak blijkt te zijn dan heb je toch ernstige inschattingsfouten gemaakt als je't mij vraagt.

dus met andere woorden gaat er door dit foutje met de servers minder copies van windows 7 verkocht worden volgens bigT?

bij microsoft windows beta7 waren het ook de registratie servers die problemen hadden en niet de download servers.... ik zie wel overeenkomsten hier ;) ik snap niet waarom het in het geval van apple een klein foutje is en bij microsoft een grote blunder? vooral als je schaalgrootte in gedachte houd.

jij gaat er vanuit dat dit kleine incidentje ook maar enige invloed op de testfase van Windows 7 zal hebben? ik weet niet waar dat op gebaseerd is?? een testfase duurt maanden en de meeste *bruikbare* feedback komt toch van grote organisaties, oem's en partners en zeer zeker niet van eindgebruikers zoals jij en ik.

ik ben absoluut geen M$ liefhebber, en zelfs een mac user, maar laten we wel objectief blijven hmkay? fanboy bullshit heeft niemand wat aan.

verder wil ik hier niet meer over discussieren, straks ga je nog denken dat ik het opzoek ;-)

Apple is op zijn minst een even zwaar winstgeobsedeerde onderneming en net als microsoft lopen hun prijzen op de kop van elke segmentmarkt. Het is een innovatief bedrijf met een enorme reputatie en je betaalt er dan ook voor. Microsoft heeft best ook innovatieve producten en heeft de mogelijkheid gehad om producten van apple te concurreren maar ze hebben altijd te lang gewacht en nooit gebruik gemaakt van de opkomende markt. Denk maar aan mp3 spelers en hoeveel jaar te laat microsoft nog met de zune op de markt kwam.. en die was dan nog lelijk ook. Microsoft heeft het jammer genoeg voor de concurrentie goed gedaan in het verleden op besturingssystemen en daar maken ze dan ook nu gebruik van. Windows 7 zal wrs het beste besturingssysteem worden ooit. Waarom denk je dat google nog geen besturingssysteem gemaakt heeft voor de consumentenmarkt? Hoeveel procent van de markt zouden ze kunnen overtuigen om google OS te gebruiken? En dan heb je nog de eindeloze licenties en contracten die ze moeten afsluiten.. honderd duizenden dollars aan personeelskosten erbij en dan moeten ze het product nog op de markt brengen.. investeren in reclame.. prijzen moeten zowiezo lager liggen dan MS en wie gaat er dan plots een besturingssysteem voor bevoorbeeld 50 euro gaan kopen in de winkel terwijl niemand anders het heeft en alles onbekend en nieuw is ook al zou het supergoed op windows lijken. Het is een kansloze markt.. Zijn sommige linuxdistributies zelfs niet gratis? En toch bereiken ze de massamarkt niet. Het zijn zeker geen slechte besturingssystemen maarjah..iedereen die een beetje marketing kent weet dat het kansloos is en mensen die nu in 2009 nog overschakelen naar linux zijn een beetje zoals fanatistische emo's. Ze willen speciaal zijn en "anders" maar diep in hun hart weten ze ook wel dat de meeste dingen voor 70 % beter doenbaar zijn op windows dan op linux. Linux is op sommige vakken mss beter en stabieler dan windows maar dan denk ik vooral aan professioneler gebruik en daar is de gewone consument nix mee. En je kan het niet echt een blunder noemen van microsoft. Het is ten eerste maar een betaversie en het gaat uiteindelijk om het product en dat gaat er volgens mij en vele anderen heel netjes uit zien. Jammer dat de prijs er daarentegen minder netjes zal uitzien

Laatst bewerkt:
ik had niet anders verwacht van microsoft dan dat ze veel van apple zouden 'stelen'. Ze doen haast niet anders. en dan krijgen ze het ook nog eens voor elkaar om er veelal lekken in te krijgen (kijkend naar vorige versies).

Jammer microsoft, maar mij ben je voor altijd kwijt:D

bij microsoft windows beta7 waren het ook de registratie servers die problemen hadden en niet de download servers.... ik zie wel overeenkomsten hier ;) ik snap niet waarom het in het geval van apple een klein foutje is en bij microsoft een grote blunder? vooral als je schaalgrootte in gedachte houd.
Hm? Nee hoor, de site lag eruit, je kon er niet meer op en dus was het game over voor wie de beta wilde downloaden. Ik heb het duidelijk gelezen in de nieuwsberichten. Ja het is en blijft een grote blunder, omdat het over de 7 gaat, die zogenaamd de fouten in Vista moet rechtzetten, mooi begin is dat.

jij gaat er vanuit dat dit kleine incidentje ook maar enige invloed op de testfase van Windows 7 zal hebben? ik weet niet waar dat op gebaseerd is?? een testfase duurt maanden en de meeste *bruikbare* feedback komt toch van grote organisaties, oem's en partners en zeer zeker niet van eindgebruikers zoals jij en ik.
Het gaat niet om één voorval, het gaat om een hele manier van werken. Het knoeien bij Ms houd gewoon niet op. Ontken dat nou maar niet, de feiten zijn wat ze zijn.

ik ben absoluut geen M$ liefhebber, en zelfs een mac user, maar laten we wel objectief blijven hmkay? fanboy bullshit heeft niemand wat aan.
Kerel stop met mij een fanboy te noemen! Ik ben zo objectief als maar zijn kan. Ik werk zowel met Windows XP, Vista, Server 2003, 2008 als Linux , en OSX. Mijn conclusie is niet gebaseerd op wat jij fanboy praat noemt. Ik ben fan van niks, ik ben o.a. eindgebruiker en maak conclusies op basis van ervaringen en wat ik zie of hoor.

verder wil ik hier niet meer over discussieren, straks ga je nog denken dat ik het opzoek ;-)
Moet je zelf weten, maakt mij niet uit.

Hm? Nee hoor, de site lag eruit, je kon er niet meer op en dus was het game over voor wie de beta wilde downloaden. Ik heb het duidelijk gelezen in de nieuwsberichten. Ja het is en blijft een grote blunder, omdat het over de 7 gaat, die zogenaamd de fouten in Vista moet rechtzetten, mooi begin is dat.

Het gaat niet om één voorval, het gaat om een hele manier van werken. Het knoeien bij Ms houd gewoon niet op. Ontken dat nou maar niet, de feiten zijn wat ze zijn.

Kerel stop met mij een fanboy te noemen! Ik ben zo objectief als maar zijn kan. Ik werk zowel met Windows XP, Vista, Server 2003, 2008 als Linux , en OSX. Mijn conclusie is niet gebasseerd op wat jij fanboy praat noemt. Ik ben fan van niks, ik ben o.a. eindgebruiker en maak conclusies op basis van ervaringen en wat ik zie of hoor.

Moet je zelf weten, maakt mij niet uit.
nogmaals, hoe gaat deze kleine fout de verdere ontwikkeling van windows 7 beinvloeden? en windows 7 die de fouten van vista moet rechtzetten??? met vista is de basis gelegd voor een aantal nieuwe technologieen, bv het betere beheer van het ramgeheugen en nog een hoop zaken

objectief ben je niet echt, dat heb je met dit topic wel bewezen door windows 7 al slechte commentaar te geven wanneer als je een beetje research had gedaan wel had moeten weten dat de reputatie van de beta versie al enorm goed is, en we zitten nog maar in de beta fase, met windows 7 gaat microsoft wel succes boeken

Jij bent iig de grootste windows fanboy van het westelijk halfrond dat weten we nu wel.

Terug
Naar boven