XXL Nutrition

Mijn 1ste voedingsschema!

volgens mij ziet het er wel goed uit...

• Topic Starter Topic Starter
Oke bedankt! nou kan ik eindelijk beginnen he :-)
Thx!

Dit is een k*t schema! lees je ff in mbt cutten. lees de stickies.

Toetje;) ik begrijp dus dat mijn schema slecht is.
Heb net alle stickies gelezen maar kom er gewoonweg niet uit..:-(
Iemand suggesties voor me?

Gr.

Probeer je schema zo aan te passen dat het allemaal algemener is. Dit is specifiek 1 dag. Ik ga er vanuit dat je nog niet zo heel lang traint aangezien je hier om hulp vraag. Je hebt natuurlijk een kcal onderhoud waar je aan moet houden. Maar je wilt in de cut je vetten zo laag mogelijk houden 10 tot 20%. Dan heb je ruimte voor 50 % kh en 30-40% eiwitten. Ik ben zelf altijd een sprinter geweest dus ik heb niet zoveel ervaring met echt bodybuilding. Maar wij hielden 2x je gewicht is je eiwitbehoefte en per maaltijd niet meer dan 35 gr eiwitten. Hiermee reken je verder je KH behoeft uit.

Maar ik zou in de ochtend na het wakker worden een completer ontbijt maken met daarin ook een eiwitshake, en probeer vitamines binnen te krijgen(jus d'orange). Ik ben zelf fan van brinta, maar dat is niet voor iedereen weggelegd. (1)

Dan ga je naar je tussendoor: Daar kan je kiezen tussen fruit of iets hartigs zoals een ontbijtkoek!(2)

dan heb je de lunch. Hier probeer ik altijd aan mijn 35 gr eiwitten te komen, zoals 4sneeen Bruin met kipfilet. Of zoals daar staat zilvervlies rijst. (3)

Dan ga je naar je 2de tussendoor. Hier zou je een eiwitshake, fruit of ontbijtkoek kunnen pakken.(4)

Avondeten: Woon je op jezelf is het belangrijk dat je veel groente en veel witvlees of viseet. Liefst uit de oven zodat je geen vetten toevoegd. Aardappelen enzo zo laag mogelijk houden. en karbonades ja dat is niet iets voor in de cut.

Tussendoor: magere kwark, krijg je het niet weg voeg een klein beetje vruchtenhagel toe om het op smaak te brengen. begin met 250 gr

Pre workout en postworkout: omdat je in de cut zit, zou ik zeker geen dingen als creatine gebruiken dat zorgt ervoor dat je vocht vasthoud en zie je uiteindelijk minder resultaat. Het beste is gewoon binnen een half uur na de training een eiwitshake.

Dit heb ik aangepast aan jou gewicht 76kg. Vergeet niet echte grote bodybuilders eten veel meer en veel vaker. Daarom naarmate je groeit pas je ook je voeding aan.

Kijk daar heb ik wat aan.. thx! ik ga nu zeker het een en ander verder uitzoeken!

Ik deel mijn dagen als volgt in:
1. Havermout + Whey + Melk (eventueel banaan)
2. Brood + Kipfilet + Melk
3. Brood + Kipfilet + pindakaas
4. Brood + Kipfilet + Melk + Ei
5. Aardappelen / groente / vlees + vla
6. Kwark + Noten

Het is misschien niet ideaal, maar past perfect met mijn dagindeling.
Bij trainingsdagen tussen 5 en 6 nog: Whey + Melk

Terug
Naar boven