AndroidHealthClinic

Mijn 5 dagen schema (tips)

Korkss

Cool Novice
Waardering
8
Lengte
1m89
Massa
91kg
Ik train nu ca 2,5 jaar redelijk intens, waarvan de laatste 1.5 jaar 5x per week. Doordat ik in de weekenden amper tijd heb train ik dus Ma tm Vr

Mijn schema :
maandag : Borst / Triceps
dinsdag : Rug / biceps
woensdag : Benen
donderdag : Schouders / Buik
Vrijdag : Cardio

Nu lees ik veel dat als je je benen traint, er een testo piek komt. Is het dan niet handig om benen te combineren met een andere spiergroep? Of hebben jullie andere aanbevelingen/opmerkingen/tips voor mn schema?

Ik train op massa trouwens, en wissel meestal na 2 maanden mn oefeningen en aantal reps wat af.

Ik zou je dinsdag en woensdag omdraaien evenals je donderdag en vrijdag.
IMO zal dit je spierherstel ten goede komen.

Verdere verdeling en combinaties is prima denk ik. Cardio kun je eventueel ook achter je KT aan doen (is ook effectiever omdat je makkelijke energievoorraden al verbruikt zijn tijdens KT en je lichaam dus over gaat op aanspreken van moeilijke voorraden waaronder vet).

• Topic Starter Topic Starter
Maar als ik cardio achter mn KT zou aandoen, dan zou ik 1 dag extra over hebben. Zou je dan 4 dagen gaan trainen of nog KT gaan doen op die extra dag?

Ik zal de gewisselde dagen eens omdraaien! Thnx

4 dagen is zat denk ik en ook makkelijker vol te houden op de wat langere termijn.

Ja, tenzij je heel graag iedere doordeweekse avond op de sportschool zit (op sommige sportscholen is het natuurlijk heel gezellig;)), kun je die cardio natuurlijk prima na je gewichttraining doen en lekker wat minder vaak gaan. Bonus hierbij is dat je gemakkelijker in de vetverbrandingsmodus komt. Maar aangezien jij zegt massa te willen aankomen, moet jij je imo afvragen of je uberhaubt veel cardio moet doen. Cardio vraagt een behoorlijke tijdsinvestering en is relatief inefficient (het effect afgemeten tegen de tijdsinvestering). Maar goed, veel mensen zweren bij langdurige cardiosessies; dus 'ieder z'n ding', zeg maar.

Ook misschien een idee om ma+di en do+vr KT te doen, cardio op woensdag. Verdeling is verder hetzelfde als die van mij op dit moment en ik vind het wel prima werken. Wat die testosteron piek na beentraining betreft - ik denk niet dat het verschil erg groot is, bovendien ben ik zelf altijd kapot na het trainen van mn benen. Maar je zou dan evt een oefening of 2 kunnen doen voor een spiergroep die wat achterloopt als dat past in je schema :)

• Topic Starter Topic Starter
thnx voor de info! ga ermee aan de slag!!

Terug
Naar boven