Ik train nu ca 2,5 jaar redelijk intens, waarvan de laatste 1.5 jaar 5x per week. Doordat ik in de weekenden amper tijd heb train ik dus Ma tm Vr
Mijn schema :
maandag : Borst / Triceps
dinsdag : Rug / biceps
woensdag : Benen
donderdag : Schouders / Buik
Vrijdag : Cardio
Nu lees ik veel dat als je je benen traint, er een testo piek komt. Is het dan niet handig om benen te combineren met een andere spiergroep? Of hebben jullie andere aanbevelingen/opmerkingen/tips voor mn schema?
Ik train op massa trouwens, en wissel meestal na 2 maanden mn oefeningen en aantal reps wat af.
Mijn schema :
maandag : Borst / Triceps
dinsdag : Rug / biceps
woensdag : Benen
donderdag : Schouders / Buik
Vrijdag : Cardio
Nu lees ik veel dat als je je benen traint, er een testo piek komt. Is het dan niet handig om benen te combineren met een andere spiergroep? Of hebben jullie andere aanbevelingen/opmerkingen/tips voor mn schema?
Ik train op massa trouwens, en wissel meestal na 2 maanden mn oefeningen en aantal reps wat af.

), kun je die cardio natuurlijk prima na je gewichttraining doen en lekker wat minder vaak gaan. Bonus hierbij is dat je gemakkelijker in de vetverbrandingsmodus komt. Maar aangezien jij zegt massa te willen aankomen, moet jij je imo afvragen of je uberhaubt veel cardio moet doen. Cardio vraagt een behoorlijke tijdsinvestering en is relatief inefficient (het effect afgemeten tegen de tijdsinvestering). Maar goed, veel mensen zweren bij langdurige cardiosessies; dus 'ieder z'n ding', zeg maar.