XXL Nutrition

mijn dieet jullie meening

davidblonk

Novice
Waardering
0
Ontbijt

4 snee met ieder 30gram kipfilee
1 snee met appelstroop
1 appel
1 glas magere melk
1 glas water

tussen door s'morgens

4 snee brood met ieder 30gram kip
1 snee appelstroop
1 glas magere melk
1 glas water
1 banaan
3 eieren (allen het wit)

lunch

4 snee brood met ieder 30gram kipfilee
1 snee brood met appelstroop
3 eieren
1 sinaasappel
1 glas magere melk
1 glas water

Tussen door s'middags

3 snee brood met kipfilee
1 snee brood met appelstroop
3 eieren
1 appel
1 glas magere melk
1 glas water
500gram magere kwark

Avond eten

2 stukjes koolvis of 2 stuksjes zalm of biefstuk (rond de 300gram totaal)
150gram witte rijst soms pasta
200gram groeten gekookt
1 glas water

Na het trainen

1 appel
500gram kwark met annassap
200 gram koolvis

heel de dag door water en vruchtensap drinken

4 dezelfde ''maaltijden'' achter elkaar?
Gevarrieerd eten brother, rijst enzo, flink groente, gezonde vetten etc.
Niet alleen maar brood met kipfilet en appelstroop.

Na het trainen 100gram rijst eten in plaats van 500gram kwark.
Die vis erna is uitstekend.

Succes!

Waarom eet je appelstroop? Omdat je het gewoon lekker vindt, of voor de ijzer?

Als je het (ook) voor de ijzer eet, zou ik het niet met melk in dezelfde maaltijd eten. Calcium belemmert de opname van ijzer door je lichaam, dus dan heb je er niets aan.
Het beste wat je kunt doen: sowieso een vitamine C-rijk produkt eten/drinken bij ijzerrijke produkten. Zo ongeveer bij elke maaltijd dus. Lijkt misschien veel, maar niet alleen in fruit (o.a. kiwi, guave, aardbei, rozenbottel!) zit vitamine C. Ook in groentes zoals broccoli, tuinkers en spruitjes.
P.S.: in 1 appel zit te weinig vitamine C om det ijzer 'op de juiste plek' te krijgen, dus dan zou je 2 of 3 appels moeten eten. Of een ander stuk fruit.

Daarnaast is het nóg beter om calciumrijke produkten (iig melk, kaas, yoghurt) en ijzerrijke produkten (bijv. rood vlees, appelstroop, gedroogde vijgen en abrikozen) niet in dezelfde maaltijd te nuttigen. In jou schema zou je bijv. de glas melk weg kunnen laten in 2 van de maaltijden en bijv. een extra glas water drinken en/of een stuk fruit extra eten. Bij de andere maaltijden kun je dan wel melk drinken, maar dan misschien ander beleg op je boterham doen. Appelstroop mag uitraard nog steeds, maar weet dat je dan niks hebt aan de ijzer.
Als je dit doet, 2 uur vóór en 2 uur na een ijzerrijk produkt proberen een calciumrijk produkt te vermijden.

Het rare is dat heel veel groenten en vruchten van nature zowel ijzer als calcium bevatten. Gedroogde vijgen bijv. Mensen (zoals ik) die regelmatig een tekort hebben aan ijzer, doen er goed aan om bij elke maaltijd dus een vit. C rijk produkt te eten. Of evt. een vit. C supplement als je niet meer fruit wilt eten.

In vruchtensap zit meestal heel veel suiker. Meer dan nodig is imo. Dan kun je beter wat extra stukken fruit aan je dieet toevoegen: lekkerder en gezonder.
Ik zou wel iets meer water drinken. Of drink je tijdens de training veel? Zie ik er niet staan namelijk.
Daarnaast tussendoor nog een groente-maaltijd inlassen? Bijv. bij de lunch een bord sla? Of bij de kipfilet een in plakjes gesneden tomaat en stuk komkommer, alfalfa, waterkers, sla? Ik maak meestal van mijn broodje kalkoenfilet een broodje gezond tegenwoordig, zo krijg je makkelijk extra groenten binnen.

Verder doe je er goed aan om extra eiwitten binnen te krijgen voor je training (in jouw geval dmv 500 gr kwark), dus dat is wel in orde.

Je gebruikt geen (vitamine) supplementen of whey o.i.d.?
Hoe lang ben je al bezig?

Hopelijk heb je iets aan bovenstaand verhaaltje.
Succes iig

• Topic Starter Topic Starter
net verhaal staat veel nutige info in.Ik gebruik nu de volgenden supplementen

s'morgens 2xvitamine c tablet
2x multie maxx
2xvanadyl sulfaat

s'avonds 2x vitamine c
2xmulti maxx
2vandyl sulfaat

Net voor het trainen
2xbcaa

Na het trainen
2xbcaa

Ik train nu ongveer 2.5jaar maar vooral de eerst 1.5jaar was ik meer aanwezig.Het laaste jaar is dan ook echt serieus.Weeg nu 85kilo vet% 14.5 en een lengte can 1.71cm ben niet zo groot Gebruik nu ff geen shakes.Heb het wel gedaan net zo al de creatine.

gr
david

Na het trainen
2xbcaa

je slikt al vit. c bij dus...

je slikt wel erg veel multi maxx... Je hebt zo wel kans op een overdosis aan vit. en mineralen en sommige vitamines kunnen (indien overgedoseerd) juist schade toebrengen aan je lichaam bij langdurig gebruik (dit is het geval bij vetoplosbare vitamines die zich opstapelen in je lichaam)
En je slikt ook veel vanadyl. Moet je er echt 4 van slikken?

Ik raad je dus aan om goed na te denken over de pillen die je slikt en waarom. En meer is lang niet altijd beter!
Ik slik zelf vit B (bijna dagelijks) en calcium (na het sporten), maar voor de rest probeer ik erachter te komen welk vit./mineralengebrek ik heb als ik ergens last van heb (bijv. broze nagels) en ga dan met groenten/fruit of whatever aan de slag. Maar ik begrijp dat niet iedereen daar tijd voor heeft. Of zin in heeft.

Verder lijkt me je dieet in orde. Gewoon kijken of je vooruitgang boekt en zo niet, bekijken waar het aan kan liggen.
De basis is er iig.

• Topic Starter Topic Starter
oke maar ik heb weer wat dingen geleerd ga er zeker mee aan de slag

gr
david

Terug
Naar boven