XXL Nutrition

Mijn eerste keto schema

Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
100kg
Vetpercentage
17%
Dag allemaal,

Ik heb zelf en keto dieet in elkaar gedraaid en ik ben benieuwd of daar nog wat aan te verbeteren valt? Alle suggesties zijn welkom!

Stats: 100kg 17,4% 1,83m.
Onderhoudsniveau 3344 kcals.

2wd3mg4.jpg

---------- Post toegevoegd Sat 21 Apr 2012 om 16:54 ----------

vlees in de avond daar bedoel ik gewoon biefstuk, gehakt, tartaar etc daar wissel ik het iedere avond af.

Schema is redelijk, maar hoe zit het met je carb load/refeed in het weekend? dat is het moeilijkste gedeelte qua planning bij een KETO dieet.

3% carbs is dat het KETO dieet? Daar kan je toch niet op leven en zo ja wel dat zou je helemaal geen energie meer hebben

Waarom begin je niet met een wat groter calorietekort ?

200g macadamia's? geld teveel?
denk dat je inderdaad best wat lager in kc kan gaan maar dat ligt aan je metabolisme natuurlijk. Klopt die 17%? Dan heb je aardig wat droge massa en kan je inderdaad wat meer eten..

• Topic Starter Topic Starter
Schema is redelijk, maar hoe zit het met je carb load/refeed in het weekend? dat is het moeilijkste gedeelte qua planning bij een KETO dieet.

Ja ik doe na de eerste 2 weken een refeed en daarna om de week.

Zaterdagochtend tot en met avond. Ik heb hem nog niet doorgerekend maar dat wordt iets van in de ochtend fruit. Zaterdagochtend krachttraining daarvoor whey+havermout en daarna whey+dextrose. Overdag witbrood met kipfilet en mueslibollen. In de avond spaghetti. Vooral eiwit- en kh-rijk dus maar mogelijk doe ik die zaterdag ook 1 junkmaaltijd die wat vetter is.

Zondag na de refeed ochtendcardio op nuchtere maag.

---------- Post toegevoegd Sun 22 Apr 2012 om 16:36 ----------

3% carbs is dat het KETO dieet? Daar kan je toch niet op leven en zo ja wel dat zou je helemaal geen energie meer hebben

Schijnt dus wel mee te vallen als je eenmaal een paar dagen omgeschakeld bent naar ketose.

---------- Post toegevoegd Sun 22 Apr 2012 om 16:42 ----------

Waarom begin je niet met een wat groter calorietekort ?

Tja ik had dus ergens gelezen dat je als het voor het eerst keto gaat doen je best gewoon ook op onderhoud kunt gaan zitten of iets lager maar niet teveel omdat je toch wel afvalt en omdat je het in het begin niet meteen extra zwaar wilt maken met een (groot) calorietekort in vergelijking met je normale eetpatroon.

En dan na die eerste 2 weken keto wel gewoon verder naar beneden schroeven.

Ben hier zelf dus ook nog niet zeker van maar had toch maar gekozen voor 2722 kcals bij 3344 kcals onderhoud is toch ruim 600 kcals onder onderhoud.

---------- Post toegevoegd Sun 22 Apr 2012 om 16:43 ----------

200g macadamia's? geld teveel?
denk dat je inderdaad best wat lager in kc kan gaan maar dat ligt aan je metabolisme natuurlijk. Klopt die 17%? Dan heb je aardig wat droge massa en kan je inderdaad wat meer eten..

Ja ik heb gister net voor 20 euro noten gehaald hahaha! Het is 50 gram macadamia en 50 gram amandelen per dag hoor ;)

Ja 17,4%.

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! Hopelijk dat eindelijk die vette pens van je verdwijnt ;)

hoeveel gram koolhydraten ga je refeeden? Je refeed/carb load klinkt niet echt doordacht (maar ik kan het mis hebben). meestal ga je toch al snel richting de 800-1200g carbs.

succes met de eerste twee weken low carb/kcal.
lekker weinig koken of tijd aan eten besteden.

Terug
Naar boven