XXL Nutrition

Mijn eerste kuur

Fulkano

Dutch Bodybuilder
Waardering
25
Lengte
1m96
Massa
89kg
Vetpercentage
11%
Ik ga mijn eerste kuur starten en heb daarbij een bulkschema gemaakt, zie bijlage.

Mijn kuur is wat stevig voor de eerste kuur, maar ik wil het (voorlopig) bij 1 kuur houden en er derhalve zoveel mogelijk uit halen. Ik train overigens al zo’n 5 jaar, waarvan 3 intensief. Ik kom helaas nog maar weinig vooruit, met name qua massa. Mijn stats staan natuurlijk bij mijn naam. Ik wil eerst mijn vetpercentage nog terug cutten tot hopelijk 13 a 14%. Ik sport nu weer 5x per week na een maand niet gesport te hebben. Ben dus wat “vetter” dan normaal ;-).

Mijn kuur:

1 – 12 500 Test E
1 – 10 400 Deca
1 – 5 Dboll 30 mg (dagelijks)
14-17 20 mg Nolva
Ik weet het, het is stevig. Ik heb hierover al in andere topics met diverse mensen gesproken en ga de kuur niet meer aanpassen. Ieder zijn mening ;-). In ieder geval nog bedankt iedereen voor de feedback.

Wat het schema betreft:
Ik ben uitgegaan van het gemiddelde tussen gemiddelde lichamelijke arbeid en lichte training Dit omdat ik een kantoorbaan heb en 5x per week sport (3x fitness, alle spiergoepen 1x, en 2x per week uur tennis, dubbelspel).
Ik heb veel te horen gekregen dat ik heel veel vocht ga vasthouden, maar probeer dat zoveel mogelijk te voorkomend door:
- Becel brood (50% van zout tov normaal brood)
- Qua zuivel alleen yoghurt in ochtend en kwark ’s avonds
- Ipv zout zoveel mogelijk zoutvervanger gebruiken (Vogel)
- Solidago (Vogel) voor goede vochthuishouding
Verder is vocht sowieso wel welkom ivm wat last van de schouders in het verleden. Wil alleen geen pofkop. Mocht dat toch gebeuren dan stop ik gewoon met de Dboll. Evt verkoop ik het of doe ik later nog een korte Dboll only (o ja, ik zou het bij 1 kuur laten :-p).
Het voedselschema is niet definitief dus input is altijd welkom. Overigens zal de maaltijd om 18u zo’n 3x per week zilvervliesrijst bevatten ipv aardappelen. 2x aardappelen, want dan eet ik bij mijn ouders. Helaas wordt er bij die maaltijden niet op de zout gelet.
Ik heb verder nog een middeltje van Vogel voor acne. Ik weet dat die Vogel middeltjes geen bergen zullen verzetten, maar kan nooit kwaad haha.
Ik moet nog ff uitzoeken hoe ik foto’s erop kan zetten en zo, maar die komen er nog aan. Geplande startdatum kuur : Begin februari. En ik sta te popelen J

Bijlagen

Succes kerel!

" ... of doe ik later nog een korte Dboll only (o ja, ik zou het bij 1 kuur laten :-p)."

hahaha ;)

succes, stevige kuur idd, ben benieuwd of je last gaat krijgen van sides en zo ja welke.
je bent er in ieder geval al mee bezig voordat je begint dus das al +++.

• Topic Starter Topic Starter
me 2 ;-)

ziet er goede bulkkuur uit,misschien bij nakuur nog clomid...

Wat is het voordeel aan beide nemen???

Nou maandag is het zover en ga ik beginnen. Ik heb een trainingsschema gemaakt. Ben benieuwd naar jullie op- en/of aanmerkingen (en die zij er ongetwijfeld):

Rug:
- Chinups (breed) 3x8
- Bent Over Row 3x8
- Lat Pulldowns (smal) 3x8
- Body Lifts 3x8
- Shrugs 3x12

Biceps:
- Barbell curl 3x8
- Dumbbell curls 3x8
- Cable Cross-over Bicep Curl 3x8

Benen:
- Squat 5x5
- Leg Press 3x8
- Leg Extensions 3x8
- Calf Raises 3x15

Schouders:
- Military press 5x5 of Seated DB Press 3x8
- Lateral raises 3x8
- Rear Delt Lateral Raises 3x8

Borst:
- Incline DB Press 3x8
- Bench Press 5x5
- Fly’s 3x8
- Dips 3x failure

Triceps:
- Skullcrushers 3x8
- Pushdowns 3x8
- Tricep kickback 3x8

Ik ga een 2 weeks schema aan houden. 4x per week trainen. Di en do tennis i keen uurtje, maar is dubbelen, dus niet superinspannend. Zondag rustdag (toevallig hoor ;-). Borst, biceps en benen wil ik het hardst aanpakken. 2x per week is teveel, vandaar deze 3x per 2 weken. Schouders en Triceps zijn al het meest ontwikkeld, dus die 2x per 2 weken.

Week 1:
Ma: Borst + triceps

Wo: Rug + Biceps

Vr: Benen + Schouder
Za: Borst + Biceps

Week 2:
Ma: Rug + Benen

Wo: Schouders + Triceps

Vr: Borst + Rug
Za: Benen + Biceps

Vind persoonlijk je dbol wat aan de lage kant...
Succes in ieder geval, ga je volgen.:)

Nou ik heb genoeg voor 2 welen 40 en 2 weken 30. Wat is wijdheid 40-40-30-30 of vice versa?

Zit zelf nu op 40 mg ED voor 6 weken maar da's geen graadmeter.Zou 'm gewoon op 40 ED zetten.Afbouwen heeft imo geen zin.

ik vind eigenlijk je rug en been workout niet echt indrukwekkend zwaar ofso, doe er anders een seated cable row bij, een one arm dumbbell row.
en bij de benen een stiff legged deadlift en een leg curl, en je doet alles maar 3 setjes?
je kuurt dus ik neem aan dat je wel veeel zwaarder kan trainen dan dat.
ik kuur niet en ik doe veel meer oefeningen en sets per oefening.
voor de rest veel succes met je kuur en trainingen ;) ik volg je.

edit: laatmaar ik zie al dat je spiergroepen meer dan 1x per week traint.
toch wel 2 totaal verschillende oefeningen per keer toch??
en waarom deadlift je niet alsk vrage mag?

abbo!

@GZHN: Thanx for the input. Daarom zet ik hem er alvast op. Morgen ga ik weer verder sleutelen aan mij schema en laat je weten waar ik mee kom ;-)

---------- Toegevoegd om 22:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:25 ----------

GZHN (or anyone): Ik doe benen, biceps en borst om de 3 a 4 dagen. Raad je aan daarom verschillende oefeningen te doen per keer. Ik dacht er namelijk aan om dit schema gewoon 7 weken aan te houden en dan een heel ander schema in elkaar te draaien. Wat is wijsheid?

Deadlift had ik erbij gedaan, maar als je die nog niet deed zou ik dat toch even laten zitten en na je kuur die rustig beginnen te leren. Verder zie ik niets voor je hamstrings..

Gezien de frequentie dat je borst biceps en benen traint lijkt me het volume prima.

Chins breed en lat pulldowns smal kan wel, maar zou liever twee horizontale pulls hebben en één verticale dan twee verticale en één horizontale. Maar dat is misschien een kwestie van smaak.

Gr. Bob

Wat raad jij aan voor de rug aan dan Bob?

Voor mij is een ideale rugtraining met als doel bb iets als;
Deadlift 3x4-8
Chins 3x8
T-bar row 3x8
Bent over row, brede grip 3x10
Upright row/face pulls 3x10

Nou deadlift doe ik anders nooit, dus daar ga ik idd na mijn kuur mee beginnen. Wat zou je bij mij toevoegen cq vervangen?

Nou deadlift doe ik anders nooit, dus daar ga ik idd na mijn kuur mee beginnen. Wat zou je bij mij toevoegen cq vervangen?

Jammer man, is mijn nr 1 oefening! Ik zou T-bar row erbij doen, vind ik persoonlijk altijd lekker! Anders seated cable row ofzo. Goed uithangen na de negatieve fase en goed de schouderbladen samen knijpen = lekkerr!

Jammer man, is mijn nr 1 oefening! Ik zou T-bar row erbij doen, vind ik persoonlijk altijd lekker! Anders seated cable row ofzo. Goed uithangen na de negatieve fase en goed de schouderbladen samen knijpen = lekkerr!

hmm rug doe ik altijd

deadlift 4x 6-8
chin ups 3x BW
bent over bb row: 4x 8-10
seated cable row: 4x 8-10
one arm dumbbell row: 4x 8-10
dumbbell shrugs: 6x6

en benen:

squat 6x 8-10
stif legged deadlift 4x 8-10
leg curl:4x 8-10
leg extension: 4x 8-10
leg press: 6x 8-10

en hier ga ik gwn lekker op en variatie helpt bij m,ij ook wel heel goed, na maandje ofso gooi k alles om

Nou vandaag begonnen met de kuur dus. Al 3 tabs Dboll op en net de Deca en Test erin. Beide aan een kant in de bil. Voelde er weinig van. Helaas niet trainen vanavond. Ik heb van het weekend De XboX Kinect gehad en het hele weekend gespeeld met vrienden. Zaterdagnacht na de verjaardag en gisteren na het voetbal. Nu enorme spierpijn haha. Woensdag dus weer trainen ivm tennis morgen. Ik hou jullie op de hoogte! Zal ook mijn stats morgenochtend opnemen voor een zo nauwkeurig mogelijke verslaggeving ;-).

Terug
Naar boven