MuscleMeat

Mijn Full Body Workout

Smartsauce

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
115kg
Bench Press
Deadlift
Barbell Curls
Squat
Calf Raises
Dumbell Triceps Extensions
Crunches

Voor rug doe ik ook Bent-over Barbell Row, maar hebben jullie een goede alternatieve oefening voor rug?

Dit allemaal 3x per week

Train ik hier volledige lichaam en dus alle spiergroepen? Constructieve commentaar welkom :).

In mijn belevenis kan je beter een 3 dagen split work-out doen.

dag 1:
Borst-Triceps-Schouders

Dag 2:
Rug-Biceps-Onderarmen.

Dag 3:
Benen-kuiten

Buik doe je er elke dag bij.

Zo train je elke spier groep net wat intensiever omdat je meer oefeningen doet per spier groep.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! :)

Bench Press
Deadlift
Barbell Curls
Squat
Calf Raises
Dumbell Triceps Extensions
Crunches

Voor rug doe ik ook Bent-over Barbell Row, maar hebben jullie een goede alternatieve oefening voor rug?

Dit allemaal 3x per week

Train ik hier volledige lichaam en dus alle spiergroepen? Constructieve commentaar welkom :).

ik zou hem verdelen in een A en B routine, waardoor je bv in A Benched en in B een overhead press doet of een incline oefening etc.

---------- Toegevoegd om 17:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:24 ----------

In mijn belevenis kan je beter een 3 dagen split work-out doen.

dag 1:
Borst-Triceps-Schouders

Dag 2:
Rug-Biceps-Onderarmen.

Dag 3:
Benen-kuiten

Buik doe je er elke dag bij.

Zo train je elke spier groep net wat intensiever omdat je meer oefeningen doet per spier groep.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! :)

de hogere frequentie van een fullbody, of zelfs een ub/lb is over het algemeen verreweg superieur aan de 3 day split waarbij elke spier maar 1 keer aan bod komt per week.

Alternatieve oefeningen voor rug; chin ups / pull ups
Of T-bar row bijv

2 varianten van je training is wel een goed idee.
3x deadlift in de week lijkt is misschien wat overdreven

• Topic Starter Topic Starter
Als Deadlift 3x per week te veel is, wat is dan een goede alternatief om mee af te wisselen?

Hoeveel sets en reps zijn aan te raden? met opbouwend gewicht of constant?

Rack Pulls zijn een goed alternatief voor deadlift

Ik zou 3 a 4 setjes deadliften, ik heb ook weleens gelezen dat je je main oefening van het spiergroep 6 tot 8 setjes moet pakken en in dit geval is dat dus deathlift omdat je rug doet (benen squat) (borst bankdruk)

Als Deadlift 3x per week te veel is, wat is dan een goede alternatief om mee af te wisselen?

Hoeveel sets en reps zijn aan te raden? met opbouwend gewicht of constant?

Powercleans :)

Je originele schema zou ik zo verbasteren, maar eigenlijk zou ik er een ABC'tje van maken, waarbij je volume en intensiteit beter kan organiseren imo:

Training A
Squat: training 1: naar 5 - 8 RM, Daarna 2 back off sets
Bench: training 1: naar 5 - 8 RM, Daarna 2 back off sets
Deadlift: training 1: 1 x 5-8 reps / training 2: 6-8x 1 rep op ca. 80% van week 1 / training 3: opwerken naar 3 - 5RM / training 4: BB Rows
Armen: training 1: Curls / training 2: triceps
Calf raises

Training B
Squat: 2 a 3 sets a 5 reps op ca. 70% a 75% van traininng A
OH Press: 5 x 5
Cleans: 5 x 3 reps
Chins
Crunches

Terug
Naar boven