XXL Nutrition

Mijn plan jullie mening ?

sjorsdoren94

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
440
Lengte
1m82
Massa
80kg
Vetpercentage
10%
Upper push
Lower 1
Schouder/armen 1
Rust
Upper pull
Lower 2
Schouder armen 2
Rust
17655733704939029614129580242759.jpg
17655734177472354890057360945797.jpg
17655734376287995085229814473498.jpg

• Topic Starter Topic Starter
Nieuw schema proberen https://forum.bodybuilding.nl/topics/nieuw-schema-proberen.442439/
Waarom weer een nieuw topic? Schema is gelijk.
Hoeveel reps bij de sets?
Omdat die niet echt duidelijk was zou hem wil willen verwijderen maar dat kan volgens mij niet ?

Nieuw schema proberen https://forum.bodybuilding.nl/topics/nieuw-schema-proberen.442439/
Waarom weer een nieuw topic? Schema is gelijk.
Hoeveel reps bij de sets?
Sets grote spiergroepen pak ik vaak 8/10 en armen/kleinere spiergroepen 10/12

Ik vind het lettertype te woke om te lezen.
Probeer eens times new roman, groote 12.

Waarom twee compound pull-oefeningen op upper push dag? (lat pulldown, seated row)?
Waarom twee compound push-oefeningen op upper pull dag? (chest press, incline bench)

Het lijkt mij beter dit zo veel mogelijk gescheiden te houden, tenzij je daarvoor een goede reden hebt natuurlijk, maar daarvoor mis ik context.

Noem het Upper, Lower of Push,Pull.

Doe je 2-3 sets met hetzelfde gewicht ?

Waarom twee compound pull-oefeningen op upper push dag? (lat pulldown, seated row)?
Waarom twee compound push-oefeningen op upper pull dag? (chest press, incline bench)

Het lijkt mij beter dit zo veel mogelijk gescheiden te houden, tenzij je daarvoor een goede reden hebt natuurlijk, maar daarvoor mis ik context.
Hoe zou jij het aanpakken dan ? Het is me niet echt duidelijk wat je bedoelt

Noem het Upper, Lower of Push,Pull.

Doe je 2-3 sets met hetzelfde gewicht ?
Ik heb een lange tijd upper/lower push/pull/legs gedaan maar ik wil graag een volledig dag indelen voor schouders en armen en alles nog minimaal 2x per week pakken vandaar deze indeling
Met alleen upper of push/pull krijgen ze naar mijn idee misschien niet genoeg aandacht en je pakt ze altijd op het einde van de training

Hoe zou jij het aanpakken dan ? Het is me niet echt duidelijk wat je bedoelt
Het idee achter split routines is dat je de spiergroepen niet traint op de dagen dat ze niet aan de beurt zijn, zodat ze goed kunnen herstellen. Nu hussel je m.b.t. upper body alles door elkaar heen. Ik zie bijvoorbeeld ook lateral raises staan op upper push dag, terwijl je al twee trainingen voor schouders (en armen) hebt ingepland. Ik zou het dus wat strikter scheiden.

Maar nogmaals, de context ontbreekt. Misschien heb je hier een goede reden voor om het zo te doen.

Het idee achter split routines is dat je de spiergroepen niet traint op de dagen dat ze niet aan de beurt zijn, zodat ze goed kunnen herstellen. Nu hussel je m.b.t. upper body alles door elkaar heen. Ik zie bijvoorbeeld ook lateral raises staan op upper push dag, terwijl je al twee trainingen voor schouders (en armen) hebt ingepland. Ik zou het dus wat strikter scheiden.

Maar nogmaals, de context ontbreekt. Misschien heb je hier een goede reden voor om het zo te doen.
Snap wat je bedoeld maar als je Upper/lower of full body doet dan zul je altijd alle spiergroepen in 1 dag moeten pakken toch?
Men schouders en armen herstellen vaak vrij snel.
Ik zie niet echt een andere mogelijke manier om het aan te pakken tenzij je het verdeeld over meer dagen maar dan haal ik de 2x per week niet echt

Je doet upper–lower, dat zijn qua upper verschillende oef. (maandag A—donderdag B)

Nu schrijf je upper en push of pull bij elkaar, dat maakt het verwarrend.

Dus of PPL,PLP of Upper,Lower.

Ik word helemaal zenuwachtig als ik je papiertjes zo moet ontcijferen

Je doet upper–lower, dat zijn qua upper verschillende oef. (maandag A—donderdag B)

Nu schrijf je upper en push of pull bij elkaar, dat maakt het verwarrend.

Dus of PPL,PLP of Upper,Lower.
Ik heb maanden het schema upper/lower/rust/push/pull/legs gebruikt dit schema word best vaak gebruikt zo gek is dat volgens mij niet.

In principe wou ik nu en Upper lower doen maar dan met een arm en schouder dag erbij 3 dagen trainen 1 dag rust

Ik heb maanden het schema upper/lower/rust/push/pull/legs gebruikt dit schema word best vaak gebruikt zo gek is dat volgens mij niet.

In principe wou ik nu en Upper lower doen maar dan met een arm en schouder dag erbij 3 dagen trainen 1 dag rust
Op die fiets kan ook. Je schriftje kwam voor anderen en mij verwarrend over.

upper/lower/rust/push/pull/legs
Ja dat is prima, je papiertje komt wel verwarrend over. Even uitschrijven is handiger dan is het wat overzichtelijker. Waarom wil je het veranderen? Vind dit al best wel een mooie verdeling. Fijn is ook de rear delts(achterkant schouder) met de pull dag mee te pakken.

Ja dat is prima, je papiertje komt wel verwarrend over. Even uitschrijven is handiger dan is het wat overzichtelijker. Waarom wil je het veranderen? Vind dit al best wel een mooie verdeling. Fijn is ook de rear delts(achterkant schouder) met de pull dag mee te pakken.
Zou graag een dag willen hebben voor de focus op men armen bij ppl enzo pakt je ze vaak op het eindevan de workout men armen lijken niet te willen groeien.

Zou graag een dag willen hebben voor de focus op men armen bij ppl enzo pakt je ze vaak op het eindevan de workout men armen lijken niet te willen groeien.
Ja dat heb ik ook en @AK heeft daar ook ervaring mee. Beste is dan een extra armendag inlassen. Zelf nu ook paar weken mee bezig en het lijkt effect te hebben.

Ja dat heb ik ook en @AK heeft daar ook ervaring mee. Beste is dan een extra armendag inlassen. Zelf nu ook paar weken mee bezig en het lijkt effect te hebben.
Ja maar waar deel je die in dat is de uitdaging kan wel ppl pakken met en arm dag erna maar dan kan ik elke spiergroep niet 2x per week pakken en ben dan bang dat ik die te weinig aandacht geef

Dan na je armendag een extra rustdag. Dus dan schuift je trainings schema een dag op

Terug
Naar boven