Arjen1888
Novice
- Waardering
- 1
- Lengte
- 1m75
- Massa
- 73kg
- Vetpercentage
- 15%
Hallo,
Ben ondertussen al een jaar of 3 in de sportschool te vinden. Helaas gaat het mij allemaal veel te langzaam. De eerste 2 jaar heb ik gesport zonder goed te eten, kwam nieteens aan de 2500kcal per dag en at veel te weinig eiwitten. Sinds september vorig jaar ben ik daar mee begonnen met wat beter op het eten te letten maar nog steeds niet helemaal goed heb ik het idee.
Vanaf het moment dat ik begon met sporten is mijn lichaam wel redelijk veranderd. Mijn vetpercentage is om laag gegaan en heb natuurlijk wel wat spiermassa gewonnen. De afgelopen anderhalve maand eet ik op trainingsdagen elke avond een bak kwark, verder altijd kip op mijn brood en karnemelk+vlees bij het eten..
Vanaf volgende week begin ik weer opnieuw met extra eiwitten in te nemen d.m.v. shakes en ga ik aan Result van B&F shop beginnen, hoop dan toch in 6 weken aardig wat progressie te boeken.
Mijn vraag aan jullie wat jullie van mijn voedings+trainingsschema vinden..?
Trainingsschema:
Maandag:
Borst&biceps: 4 oefeningen borst en 3x oefening biceps.
Dinsdag:
Rug en triceps: 4 oefeningen rug en 3 oefeningen triceps.
Woensdag:
Schouders, onderrug, buik en benen. Ik doe 4 oefeningen voor mijn schouders, 1 setje voor buik(3x3 oefeningen) en voor onderrug, benen en kuit allemaal 1 oefening
Donderdag:
Op deze dag doe ik borst en biceps opnieuw, dit omdat ik vind dat het mooier is als deze wat groter zijn.
De rest van de week kan ik niet trainen, 4 keer per week vind ik ook voldoende.
De oefeningen die ik doe zijn allemaal setjes van 4x8. Ik houd ze elke keer even zwaar. Na de laatste oefening per spiergroep ga ik altijd nog even "pompen". Ik doe het gewicht wat omlaag en ga door totdat ik niet meer kan, mijn spieren zijn als het ware leeg. Bij de biceps ga ik altijd 21en(3x 7 andere houding).
Voedingsschema:
Vanaf volgende week begin ik dus met Result en eiwitten. Verder wil ik mijn voedingsschema hetzelfde houden. Ik zat aan 2 shakes eiwitten per dag te denken, dit zijn ongeveer 40gram eiwitten per dag en iets meer dan 200kcal extra. Verder dus de Result erbij.
Mijn stats:
Edit: Ik heb het idee dat ik de afgelopen tijd meer krachttraining heb gedaan ipv trainen om massa te winnen. Dit idee heb ik omdat ik toch meestal zwaarder zit dan jongens die groter zijn. Kan dit kloppen of is dat bullshit met mijn schema?
Groet Arjen
Ben ondertussen al een jaar of 3 in de sportschool te vinden. Helaas gaat het mij allemaal veel te langzaam. De eerste 2 jaar heb ik gesport zonder goed te eten, kwam nieteens aan de 2500kcal per dag en at veel te weinig eiwitten. Sinds september vorig jaar ben ik daar mee begonnen met wat beter op het eten te letten maar nog steeds niet helemaal goed heb ik het idee.
Vanaf het moment dat ik begon met sporten is mijn lichaam wel redelijk veranderd. Mijn vetpercentage is om laag gegaan en heb natuurlijk wel wat spiermassa gewonnen. De afgelopen anderhalve maand eet ik op trainingsdagen elke avond een bak kwark, verder altijd kip op mijn brood en karnemelk+vlees bij het eten..
Vanaf volgende week begin ik weer opnieuw met extra eiwitten in te nemen d.m.v. shakes en ga ik aan Result van B&F shop beginnen, hoop dan toch in 6 weken aardig wat progressie te boeken.
Mijn vraag aan jullie wat jullie van mijn voedings+trainingsschema vinden..?
Trainingsschema:
Maandag:
Borst&biceps: 4 oefeningen borst en 3x oefening biceps.
Dinsdag:
Rug en triceps: 4 oefeningen rug en 3 oefeningen triceps.
Woensdag:
Schouders, onderrug, buik en benen. Ik doe 4 oefeningen voor mijn schouders, 1 setje voor buik(3x3 oefeningen) en voor onderrug, benen en kuit allemaal 1 oefening
Donderdag:
Op deze dag doe ik borst en biceps opnieuw, dit omdat ik vind dat het mooier is als deze wat groter zijn.
De rest van de week kan ik niet trainen, 4 keer per week vind ik ook voldoende.
De oefeningen die ik doe zijn allemaal setjes van 4x8. Ik houd ze elke keer even zwaar. Na de laatste oefening per spiergroep ga ik altijd nog even "pompen". Ik doe het gewicht wat omlaag en ga door totdat ik niet meer kan, mijn spieren zijn als het ware leeg. Bij de biceps ga ik altijd 21en(3x 7 andere houding).
Voedingsschema:
- Ontbijt: 2 bruine brood pindakaas, 2 bruine brood kipfilet
- Middag: 4 broodjes kip, kalkoen of fricandeu
- 2e lunch: 4 broodjes kip, kalkoen of fricandeu
- Avond: Wat de pot schaft. Vaak aardappelen met een stuk vlees en 1 a 2x per week macaroni, pasta etc.
- Voor slapen: Bak kwark en wat crackers met 5 plakjes kaas(48+)
- Tussendoor: Vaak tussendoor nog een banaan en/of een appel en 2 pakjes crackers(ong. 200/300kcal per dag). Verder drink ik ongeveer 2 bakken koffie per dag en 700ml karnemelk op een dag. Ook 2 eiwitshakes per dag.
Vanaf volgende week begin ik dus met Result en eiwitten. Verder wil ik mijn voedingsschema hetzelfde houden. Ik zat aan 2 shakes eiwitten per dag te denken, dit zijn ongeveer 40gram eiwitten per dag en iets meer dan 200kcal extra. Verder dus de Result erbij.
Mijn stats:
- Leeftijd: 20 jaar
- Gewicht: 74kg
- Lengte: 1.75
- BF: Ongeveer 15%
- Doel: Massa winnen, zo snel mogelijk
- Aantal jaren bezig: 3, waarvan ongeveer 3kwart goed.
- Aangekomen afgelopen 3 jaar:Niet precies bijgehouden, gok op 3/4 kilo spiermassa.
- Medicijnen: Ritalin, dit gebruik ik alleen tijdens het leren, het varieert dan van 3 tot 5 pillen. Ongeveer 3 weken per 2 maanden gebruik ik dit en dat pas vanaf deze maand, dus ben er net mee begonnen.
- Overig: Alcohol: 1 a 2x per week, blowen: 2x per week, XTC: 1x per 3 maanden
- Is mijn trainingsschema goed? Dus het aantal oefeningen, herhalingen etc.
- Is mijn voedingsschema goed?
- Zal ik met dit schema de komende maanden aan gaan komen?
- Andere tips?
Edit: Ik heb het idee dat ik de afgelopen tijd meer krachttraining heb gedaan ipv trainen om massa te winnen. Dit idee heb ik omdat ik toch meestal zwaarder zit dan jongens die groter zijn. Kan dit kloppen of is dat bullshit met mijn schema?
Groet Arjen
Laatst bewerkt: