Fitness Seller

mijn schema, goed of niet goed?? tips!

Souspower

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
hallo bodybuilders,
ik ben nieuw hier dus even kort wat over mezelf. mannetje van 1,70 en 63kilo, weinig vet.
train sinds 10januari 2013 en begonnen met shake begin maart. isolate eiwit na de training, caseïne langzame eiwitten voor t slapen, beide gemixt met water.
nu heb ik zo mn twijfels over mijn trainingsschema, ik train 5x per week.
ik zal even mijn voedings en trainings schema neerzetten:

voeding:
ontbijt: Brinta met half schepje isolate banaan of siroop voor de smaak
4sneetjes brood

12uur:
4sneetjes brood, fruit

14uur:
4sneetjes brood/pannenkoeken, wat dadels ofzo en af en toe soep.

na de training: isolate shake met water

18uur:
avondeten wat de pot schaft meestal:
tajine(kip/rund/schaap/kalkoen/etc., veel groenten, olijven, pepers, olijfolie),lasagne, pasta, gehakt, gebraden kip, groenten, vis( gamba's, filet, garnalen, sardines, etc). dit is wat mijn ma kookt gedurende de week.

20uur:
2sneetjes brood

22uur: fruit

23uur: caseïne shake met water

Fitness schema:

maandag: rug biceps abs
rug: optrekken 2 setjes small 1setje breed, seated cable rows, lat pulleys, onderrug oefening.
biceps: losse dumbbells, curlstang, rechtestang, cable oefening.
buikspieren: leg raises enzo deze oefeningen ken ik wel allemaal

dinsdag: borst triceps schouders.
borst: bankdruk, dumbbells benchpress laag en hoog, flyes.
schouders: dumbbell shoulder press, shoulder fly, dumbbells met de armen op 90graden(ken de naam niet).
triceps: triceps pushdown met een rechte stang, pushdown met touwen en pushdown met 1arm met zo'n handvat.

woensdag: beentjes, kuiten, 40min cardio.
4oefeningen benen, 2 kuiten.

donderdag: rug biceps abs, zie hierboven

vrijdag: borst triceps schouders zie hierboven.

alle oefeningen 3 a 4 setjes met aantallen van 12/10/8, graag tips aub.
vet verliezen hoef ik niet zo zeer, meer massa en kracht wel.

alvast bedankt.

Als ik het zo vlug lees moet jij in de 3 maanden dat je nu traint toch wel progressie gemaakt hebben? Wat ben je aangekomen sinds januari? Verwacht geen wonderen maar als je zo actief bezig bent als nu (5 dagen split) dan gaat er wel wat gebeuren met je.
Neem vooral je tijd maar ook voldoende rust om te herstellen
Het is goed dat je om advies vraagt maar leer vooral eerst eens je lichaam kennen, dat kost tijd maar zoals ik al zei ziet de basis er erg goed uit.

Ik weet overigens niet wat je op je brood doet maar denk ook aan je eiwitten overdag.

Succes!

Lijkt me als je dit vol houd dat je genoeg zou groeien mits je de oefeningen goed uit voert. Het enigste wat ik in je dieet mis zijn de vetten. Er zijn honderden artikelen over de belang van vetten die je is zou kunnen lezen, maar kort samen gevat zorgt een beetje verzadigde vetten voor een verhoogt testosteron gehalte en de normale vetten zijn goed voor het hart. (correct me if I'm wrong) daarbij ben ik niet zo'n voorstander van brood en vind het nogal een beetje veel, maar er zijn genoeg mensen die het wel doen en er groot van worden.

Ook een idee om misschien van trainings schema te veranderen als je denkt dat je niet meer groeit. Dan heb ik het over net andere oefeningen maar waar ik zelf veel mee speel is het aantal reps en sets. Dit doe je om je spieren niet op de automatische piloot te zetten

• Topic Starter Topic Starter
brood beleg ik met pindakaaslight/jam en 30+kaas met wat boter.
daarnaast krijg ik wel genoeg vetten binnen denk ik. denk aan olijfolie wat in elk marokkaans gerecht zit, vis en vetten in pindakaas... mis ik nog wat?

---------- Post toegevoegd 10 April 2013 om 13:38 ----------

Als ik het zo vlug lees moet jij in de 3 maanden dat je nu traint toch wel progressie gemaakt hebben? Wat ben je aangekomen sinds januari? Verwacht geen wonderen maar als je zo actief bezig bent als nu (5 dagen split) dan gaat er wel wat gebeuren met je.
Neem vooral je tijd maar ook voldoende rust om te herstellen
Het is goed dat je om advies vraagt maar leer vooral eerst eens je lichaam kennen, dat kost tijd maar zoals ik al zei ziet de basis er erg goed uit.

Ik weet overigens niet wat je op je brood doet maar denk ook aan je eiwitten overdag.

Succes!

ben trouwens niet aangekomen ofzo.. ik woog 64 en nu 62,5/63. wel merk ik dat het buikje strakker word en alle spieren vorm krijgen. heb in de 1e maand vooral cardio gedaan, misschien dat ik dus wat vet ben verloren en spier erbij??

At je dan voorheen ook al zoveel?
Ik heb zelf ook jaren onder de 70 kg gezeten maar ook nooit eerder serieus op voeding gelet.

Probeer voor jezelf in excel neer te zetten wat je dagelijkse behoefte is, er zijn genoeg voorbeelden te vinden.
Kijk dan wat je calorieën zijn en wat je erbij moet pakken om te bulken, boven je onderhoud te eten.

Dan heb je tevens meteen in beeld wat te koolhydraten/vetten/eiwitten verhouding is.

14 sneetjes brood op jouw fysiek, en dan ook nog eens belegd met pindakaas? geloof er geen snars van.

---------- Post toegevoegd 10 April 2013 om 16:56 ----------

brood beleg ik met pindakaaslight/jam en 30+kaas met wat boter.
daarnaast krijg ik wel genoeg vetten binnen denk ik. denk aan olijfolie wat in elk marokkaans gerecht zit, vis en vetten in pindakaas... mis ik nog wat?

---------- Post toegevoegd 10 April 2013 om 13:38 ----------

ben trouwens niet aangekomen ofzo.. ik woog 64 en nu 62,5/63. wel merk ik dat het buikje strakker word en alle spieren vorm krijgen. heb in de 1e maand vooral cardio gedaan, misschien dat ik dus wat vet ben verloren en spier erbij??

Dan ga maar eens eten wat je opgeeft, met VEEL minder kom ik zelfs nog aan.

Laatst bewerkt:
14 sneetjes brood op jouw fysiek, en dan ook nog eens belegd met pindakaas? geloof er geen snars van.

---------- Post toegevoegd 10 April 2013 om 16:56 ----------

Dan ga maar eens eten wat je opgeeft, met VEEL minder kom ik zelfs nog aan.

je hoeft me niet te geloven hoor.. dat zal me niet nog breder maken.
ik weet zelf wel zeker dat ik niet veel afwijk van dit schema.

je hoeft me niet te geloven hoor.. dat zal me niet nog breder maken.
ik weet zelf wel zeker dat ik niet veel afwijk van dit schema.

Als je dit daadwerkelijk naar binnen werkt en je groeit niet dan heb ik echt medelijden met je.
Kan je beter gaan stoppen met de sport want dan word dit al snel onbetaalbaar. :o

Als je dit daadwerkelijk naar binnen werkt en je groeit niet dan heb ik echt medelijden met je.
Kan je beter gaan stoppen met de sport want dan word dit al snel onbetaalbaar. :o

dan heb ik denk ik wel een diepere portemonnee als jou denk ik, ofja m´n ouders dan.

en ik ben geen opgever want dan zou ik ook niet aan de sport moeten beginnen ofwel.

dan heb ik denk ik wel een diepere portemonnee als jou denk ik, ofja m´n ouders dan.

en ik ben geen opgever want dan zou ik ook niet aan de sport moeten beginnen ofwel.

ík weet niet hoeveel barki's je ouders hebben 'sous'power, maar als jij met die hoeveelheden niet aankomt dan zou ik toch maar eens naar de dokter gaan.

Met een onderhoud van 2400kcal plus cardio zie ik opzich nog wel een mogelijkheid dat hij net niet genoeg binnenkrijgt, zo obvious als jij het brengt is het niet.. misschien moet je eens iets aan je negatieve houding veranderen.

@TS dit schema is veel te vaag, zeker als je moeite hebt met aankomen moet je alles goed bijhouden in kcal. Hieronder staat een schema waar je je voedingsschema in kunt gooien en ook je energiebehoefte berekenen. Als je vooruit wilt gaan moet zeker jij goed op een rijtje hebben wat je binnenkrijgt en hoeveel je verbrand op een dag. Zelf die kleine 300kcal kunnen bepalend zijn of jij spier aanzet of niet.

Bijlagen

Met een onderhoud van 2400kcal plus cardio zie ik opzich nog wel een mogelijkheid dat hij net niet genoeg binnenkrijgt, zo obvious als jij het brengt is het niet.. misschien moet je eens iets aan je negatieve houding veranderen.

@TS dit schema is veel te vaag, zeker als je moeite hebt met aankomen moet je alles goed bijhouden in kcal. Hieronder staat een schema waar je je voedingsschema in kunt gooien en ook je energiebehoefte berekenen. Als je vooruit wilt gaan moet zeker jij goed op een rijtje hebben wat je binnenkrijgt en hoeveel je verbrand op een dag. Zelf die kleine 300kcal kunnen bepalend zijn of jij spier aanzet of niet.

dit is wel iets meer als 2400 kcals mijn vriend. reken er maar op zn minst 1000 kcals bij. Geloof er geen snars van dat je op 63 kg hier niet op groeit. Misschien moet hij minder uit zijn nek lullen, aan mijn houding mankeert niets.

dit is wel iets meer als 2400 kcals mijn vriend. reken er maar op zn minst 1000 kcals bij. Geloof er geen snars van dat je op 63 kg hier niet op groeit. Misschien moet hij minder uit zijn nek lullen, aan mijn houding mankeert niets.

Het is gewoon enorm vaag, avondeten kan veel of erg weinig zijn, daarom kan hij beter eerst ff alles goed uitwerken omdat hier geen zinnig woord over te zeggen is..

Het is gewoon enorm vaag, avondeten kan veel of erg weinig zijn, daarom kan hij beter eerst ff alles goed uitwerken omdat hier geen zinnig woord over te zeggen is..

Klopt, maar 14 sneetjes brood is gewoon veel. Al helemaal als hij die calorierijk (pindakaas etc) belegd.
Ben eens reeël, die jongen weegt 63 kg. Ik eet stukken minder en gain elke week 200-300 gram. Ik train 5-6 dagen per week en fiets elke dag 1,5 uur naar mijn werk.
Het zou kunnen zijn dat hij heeeeel weinig eet wat betreft zijn avondeten, maar dan nog zal hij genoeg kcals binnen krijgen. Of hij moet die cardio echt killen in de gym, dan is hij gewoon dom bezig.

Mee eens, als je elke dag een heel brood achter je kiezen werkt met pindakaas, plus nog alle extra's die hij neemt dan heb je wel een hele snelle verbranding of een gat in je maag....
Dan kun je na 3 maanden en ook nog eens anderhalve kilo afvallen wel even achter je oren krabben en jezelf afvragen waar het mis gaat.
Of heb je soms een dermate zwaar beroep dat je heel de dag met bakstenen loopt je sjouwen?

willen jullie nu allemaal zeggen dat er geen mensen zijn die zoveel kunnen eten als ze willen maar alsnog niet bijkomen? wat win ik er nou mee om hier te gaan lullen. @ supersized , stop even met reageren want als ik uit mn nek lul dan vraag ik me af hoe ik dat lullen van jou mag noemen? geen enkele goede tip ofzo gehad.

Maak gewoon een schema, ingevuld en al!
Post dat hier en dan zullen we eens kijken hoe en wat!

Terug
Naar boven