MuscleMeat

Mijn schema

fujifilm

Novice
Waardering
0
Dag mensen, ben nieuw hier :D .. Beetje rond gekeken hierzo, en dacht, ik ga me nu ook maar eens registreren.

Ik wil graag jullie mening over mijn schema en voeding, want ik ben nu maandje bezig met dit schema, en je ziet al vooruitgang.
Ik train 4 x in de week, Maandag t/m donderdag,
Dat zijn de enigste 4 dagen dat ik kan trainen, dus helaas geen rust dag ertussen.

Maandag: Borst, Triceps
Dinsdag: Rug, Buik
Woensdag: Benen, Schouders
Donderdag:Kuiten, Biceps
En dan train ik ongeveer 45 minuutjes of 1 uur

Mijn voeding, probeer ongeveer elke dag zelfde tijdstip te eten, en evenveel
7.50 Groot bord pap, met honing
Glaasje melk

10.30 1 boterham met kipfilet
10.50 1 Krentenbol
11.15 1 boterham met kipfilet

12.30 4 boterhammen met kipfilet
2 boterhammen met kaas en komkommer
3 glazen melk
15.00 1 krentenbol
16.00 2 boterhammen met kipfilet

18.30 Gewoon avond eten.

En dan natuurlijk soms ook wat snacks erbij, maar niet zoveel.

Wat moet er veranderd worden

Het is jammer dat je de andere dagen niet kan trainen, maar zoals je zelf zegt, nix aan te doen. Het betekend dus dat je elke spiergroep max moet belasten en toch voldoende rust moet krijgen. Daarom zou ik dinsdag en donderdag omdraaien en biceps bij borst/triceps bij rug trainen. Zo krijgen alle spiergroepen de ruimte voor rust en beperk je ook de hinder van spierpijn de volgende dag. De tijd dat je traint is prima, langer als een uur hoeft een training niet te duren als je je volledig inzet en met de volle intensiteit. Let daarbij niet op anderen om je heen, maar beperk je tot je eigen training en train geconcentreerd, dan komt het helemaal goed!

Ik ben niet goed in voedingsschema's samenstellen, dat mag iemand anders doen, maar je eet veel te weining (in jou ogen misschien genoeg), om massa aan te zetten.

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Roy zei:
Het is jammer dat je de andere dagen niet kan trainen, maar zoals je zelf zegt, nix aan te doen. Het betekend dus dat je elke spiergroep max moet belasten en toch voldoende rust moet krijgen. Daarom zou ik dinsdag en donderdag omdraaien en biceps bij borst/triceps bij rug trainen. Zo krijgen alle spiergroepen de ruimte voor rust en beperk je ook de hinder van spierpijn de volgende dag. De tijd dat je traint is prima, langer als een uur hoeft een training niet te duren als je je volledig inzet en met de volle intensiteit. Let daarbij niet op anderen om je heen, maar beperk je tot je eigen training en train geconcentreerd, dan komt het helemaal goed!

Ik ben niet goed in voedingsschema's samenstellen, dat mag iemand anders doen, maar je eet veel te weining (in jou ogen misschien genoeg), om massa aan te zetten.

Succes!

oke thnx ...

maar ik kan niet meer eten.. zit echt vol dan..haha..
doe me best

Tja, het hangt er een beetje vanaf wat je wil. Als jij echt groot wilt worden, dan eet je inderdaad veel te weinig. Je eet eigenlijk wat boterhammen en avondeten. Maar als jij gewoon een beetje in shape wilt blijven, of gewoon wat fitter wilt zijn, zou dit wel genoeg kunnen zijn (het is nog weinig, maar goed).

Daarnaast is het zo dat beginners bijna altijd wel vooruit gaan, wat ze ook doen.

Maar ervan uitgaande dat je massa wilt winnen: schroef je eiwitten, koolhydraten en (gezonde) vetten behoorlijk op. Ik weet niet of je een beetje handig bent in het berekenen van de voedingswaarde van voedsel, maar je moet uitgaan van ong 2 tot 3 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht. Je kunt op het forum overigens genoeg uitleg vinden over het berekenen van je voedingsbehoefte.

Lijkt heel ingewikkeld in het begin, maar hoe langer je er mee bezig bent, hoe beter het gaat. En het wordt wellicht nog leuk ook...

Op je schema heb ik niet zoveel aan te merken, behalve dat ik benen apart zou trainen. Geen andere spiergroep erbij, alleen kuiten misschien. Beentraining is zo zwaar, dat je eigenlijk niks anders zou moeten (kunnen) doen.

Maar begin in ieder geval met je voeding omhoog te gooien...

maar ik kan niet meer eten.. zit echt vol dan..haha..
Ja, eten moet je ook leren. Je moet echt gaan eten omdat je moet eten en niet omdat je honger hebt. Maar ook hier geldt: rustig aan. Je moet niet in een keer 4 kippen op gaan eten. Voeg gewoon wekelijks of zo een maaltijd toe.
Succes,
Saint

Laatst bewerkt:
Het is ook vrij moeillijk als (dat neem ik aan tenminste) je nog thuis woont en je niet je eigen maaltijden kan klaarmaken en kopen. Het is ook lastig om mensen om je heen, zoals ouders, het uit te leggen dat je meer moet eten en nog anders dan gewoonlijk ook. Misschien is het makkelijkste voor jou op dit moment om een goed eiwit (whey) supplement te nemen en/of een maaltijdvervanger. Makkelijk te maken en met 2/3 shakes per dag een stuk verder in de richting van wat je extra nodig hebt.

ja idd, mijn moeder wordt al pissig als ik 14 sneeën brood mee naar school neem :S

of hij te weinig eet weet ik niet er staan geen hoeveeldheden bij

maar eet je ierdere dag hetzelfde
dit zou ik toch niet doen
er zijn nog andere goede soorten vlees dan kipfilet
om wat uur ga je slapen? er zou denk ik nog een maaltijd tussen je laatste en je slaap moeten komen
ik zou na de maaltijd van 18.30 nog wat kwark/platte kaas eten voor trage eiwitten die tijdens de nacht kunnen werken
met bruin brood ofzo

Inderdaad 's avonds nog een maaltijd eten. Met langzame eiwitten (o.a. te vinden in kwark), vetten (vertragen de opname) en langzame koolhydraten (sowieso alleen snelle koolhydraten na het trainen, en alleen 's avond koolhydraten als je er met slapen gaan last van hebt)

kijk voor tips over honger opwekken in de sticky's van de voedingssectie.
lees die helemaal maar door trouwens dan leer je wat over voeding :thumb:

Terug
Naar boven