Maus B
Cool Novice
- Waardering
- 0
Yo,
Ik heb inmiddels ongeveer een half jaartje 2 keer in de week getraind. Sinds kort heb ik wat meer vrije tijd, en ben sinds 2 weken begonnen om 4 keer in de week te gaan. Dat is dan op de dagen: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Ik heb op de sportschool een schema'tje gekregen waarbij de spieren in 3 groepen verdeelt zijn: borst + triceps, rug + biceps en schouders + benen. Buik doe ik op maandag/donderdag of dinsdag/vrijdag.
Dus dan krijg je:
Ma: Rug, biceps, (buik)
Di: Borst, triceps, (buik)
Wo: Niks
Do: Schouders, benen, (buik)
Vrij: Rug, biceps, (buik)
Za:Niks
Zondag:Niks
Ma:Borst, triceps, (buik)
Enz. enz.
Aantal reps is bij elke oefening 10-10-8-8. Behalve bij de buikoefeningen, daar doe ik 15-15-15-15
Heb trouwens wel gemerkt dat als ik schouders de dag na borst heb, dat dat niet echt relax is...
Dus heb afgelopen rug+biceps even omgewisseld met borst+triceps, zodat ik niet schouders de dag na borst had.
Ik doe de volgende oefeningen:
Borst
- Bankdrukken
- Incline bankdrukken met dumbbells
- Pec deck
- Fly met dumbbells
Rug
- Pull ups
- Deadlifts
- Pulldown behind the neck
- Front pulldown close grip
- Db rows (zagen)
Benen
- Squat
- Romanian deadlift
- Leg press
- Standing Leg curl
- Leg extension
- Zittende calf raise
Biceps
- Standing DB curls
- Barbell curl
- One arm cable curl
Triceps
- Triceps Press
- Cable pushdown
- Cable one arm pushdown
Schouders
- Shoulder press
- Db sideraise
- Db front lateral raise
- Db rear lateral raise
Buik
- Seated Crunch
- Twist
- Lying leg-hip raise
Groot gebouwd ben ik niet, en vet heb ik zo goed als niet. Mijn doel is dus meer gewicht in de vorm van spiermassa. Ben 1.80m en ik denk nu iets van 63 kg. Vetpercentage heb ik geen idee van, 't wordt zo op 10% geschat.
Ik hoop dat jullie zo de info hebben die nodig is om wat commentaar te kunnen geven.
Noujah, laat me even weten wat jullie er van vinden, en of jullie nog tips hebben.
Thanks,
Maus
Ik heb inmiddels ongeveer een half jaartje 2 keer in de week getraind. Sinds kort heb ik wat meer vrije tijd, en ben sinds 2 weken begonnen om 4 keer in de week te gaan. Dat is dan op de dagen: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Ik heb op de sportschool een schema'tje gekregen waarbij de spieren in 3 groepen verdeelt zijn: borst + triceps, rug + biceps en schouders + benen. Buik doe ik op maandag/donderdag of dinsdag/vrijdag.
Dus dan krijg je:
Ma: Rug, biceps, (buik)
Di: Borst, triceps, (buik)
Wo: Niks
Do: Schouders, benen, (buik)
Vrij: Rug, biceps, (buik)
Za:Niks
Zondag:Niks
Ma:Borst, triceps, (buik)
Enz. enz.
Aantal reps is bij elke oefening 10-10-8-8. Behalve bij de buikoefeningen, daar doe ik 15-15-15-15
Heb trouwens wel gemerkt dat als ik schouders de dag na borst heb, dat dat niet echt relax is...
Dus heb afgelopen rug+biceps even omgewisseld met borst+triceps, zodat ik niet schouders de dag na borst had.
Ik doe de volgende oefeningen:
Borst
- Bankdrukken
- Incline bankdrukken met dumbbells
- Pec deck
- Fly met dumbbells
Rug
- Pull ups
- Deadlifts
- Pulldown behind the neck
- Front pulldown close grip
- Db rows (zagen)
Benen
- Squat
- Romanian deadlift
- Leg press
- Standing Leg curl
- Leg extension
- Zittende calf raise
Biceps
- Standing DB curls
- Barbell curl
- One arm cable curl
Triceps
- Triceps Press
- Cable pushdown
- Cable one arm pushdown
Schouders
- Shoulder press
- Db sideraise
- Db front lateral raise
- Db rear lateral raise
Buik
- Seated Crunch
- Twist
- Lying leg-hip raise
Groot gebouwd ben ik niet, en vet heb ik zo goed als niet. Mijn doel is dus meer gewicht in de vorm van spiermassa. Ben 1.80m en ik denk nu iets van 63 kg. Vetpercentage heb ik geen idee van, 't wordt zo op 10% geschat.
Ik hoop dat jullie zo de info hebben die nodig is om wat commentaar te kunnen geven.
Noujah, laat me even weten wat jullie er van vinden, en of jullie nog tips hebben.
Thanks,
Maus
Laatst bewerkt:

niet doen, het is een spier zoals een ander en deze train je best ook maar twee keer per week, aangezien je de rest van de spieren ook twee keer per week traint. Anders krijg je een megaharde 6/8 pack met een kleine borst, dat wil je toch zelf niet? Ook zou ik nog een front lateral raise toevoegen aan je schema?