Fitness Seller

Mijn strijd tegen vetverlies ..

Spoon1977

Novice
Waardering
0
Allereerst dag all DutchBodybuilding mensen !
Ik ben op deze website gevallen tijdens mijn dagelijkse zoektocht naar manieren om mijn vet te verliezen.

Ik veronschuldig mij alvast voor deze 'wall of text' en ook indien ik mijn vragen in het verkeerde topic geplaatst heb.

Mijn achtergrond:ik ben een man van 31 jaar,mijn beroep is wegenarbeider signalisatie plaatsen en allerlei onderhoud van de gewestwegen.

Maart 2007 = 111.6 kg -fysiek=0 :eek: Dit kan zo niet verder !Iets gezonder gaan leven en wat bewegen! Iedere dag me kapotlopen op mn loopband..
Resultaat= 96kg en een geblesseerde rechterknie.. 5maanden out:( en opgegeven met sporten.

Juni 2008,ok genoeg is genoeg !Ik wil verdomme zo vet niet meer zijn !
De weegschaal wijst inmiddels 98.7 kg aan !tijd om mij te herpakken.

Veel internet research gedaan:metabolisme ???,voeding,sport -allrighty-
Ik begin met s'ochtens een licht ontbijt te nemen wat ik voorheen nooit deed.Amazing een week later na ieder ochtend mijn boterhammetje binnen te duwen als het ware krijg ik na een week honger als ik opsta en ontbijten word een automatisme.

Ieder 3uur iets kleins veroberen om mijn metabolisme te boosten en na 19.00 niets meer eten ok done ..
Veel water drinken??? bleeeh ..
Ok iedere dag 3L min en meer indien mogelijk ..
s'Avonds na het werk wat cardio op mijn hometrainer 1uur.
Meer research op het internet : Cardio in combinatie met krachttraining ? mmm intersant die piramides !
Meer research.. cola,limonade,burn --> SLECHT WTF !!:eek:
Ok gedaan met cola en de rest, na een tijdje miste ik het zelf niet eens meer.
Research:groenten zijn goed voor je.. jaduh
Intussen setje gewichten besteld en gearriveerd.Rustig beginnen en info zoek hoe het best trainen.
Ik maak een keuze: ik spaar mijn benen voor cardio tot ik op een beter gewicht ben en besluit mij te focussen op mijn armen,schouders en buikspieren (borstspieren later wegens gebrek aan materiaal)Een sportschool/fitness is niets voor mij,ik train liever thuis alleen.
Meer research : Stackers-intressant ! ik bestel een potje :D(inmiddels al een tweede)

1 Augustus 2008 :een volle maand niet gaan werken !Ik besluit er een sportieve vakantie van te maken met enkel 1 doel voor ogen:zoveel mogelijk vet verliezen en mijn huidige toestand van spieren te behouden/versterken.

We zijn inmiddels 13augustus en wat doe ik zoal ?
Hoe ziet mijn dag(en) eruit ?
Hoe kan ik nog effecienter vet verliezen?

08.00 uur :opstaan,direct licht ontbijten :een sneetje brood met een klein beetje light smeerkaas,een tas groene thee en een Stacker3XPLC.Voor de training een theelepeltje Whey protein met water.

08.45 uur :Cardio of de fiets 35-50 min op een matig tempo,iedere 10 min wat meer weerstand.

10.00u:eten:een appel of sinaasappel.

12.00u:eten: 3 deftige soeplepels van mijn speciaal gemaakte uber vetafdrijvende groentenmix(sla,tomaat,ui,look,spaanse look,gewone knoflook,selder,radijs,bloemkool,komkommer,rode bietjes,asperges -allemaal fijn gehakt en gemend met wat peper en azijn)met een plakje gerookte zalm en een sneetje voorgebakte rosbief in de oven, 1 sneetje brood met een klein blokje kaas.als dessert een Stacker3 XPLC.

13.00 uur:gewichttraining -2min pause tussen ieder set-
Biceps: 4 setjes staande barbell curl per dag afwisselend met 4setjes seated concentration curl.

Schouders: 4setjes Front raise iedere dag afwisselend met seated lateral raises en Bent-over single-arm raises.

Rug(bovenkant):4 setjes Shoulder shrugs.

Buikspieren:2 setjes van 50 twists met klein gewicht (2kg),4setjes crunch met de handen achter het hoofd,4setjes reverse crunch.
Oef bekaf maar happy,een theelepeltje Whey Protein met water.

14.30 uur:eten: een appel of een sinaasappel en een groene thee.

17.00 uur:eten:een gebaken kipfiletje met 3lepels van mn groentemix en een sneetje droog brood.dessert een heerlijk Stacker3 XPLC met een groene thee...

18.30 uur: een uur intense cardio

23.00-00.00 uur :slapen

Inmiddels heb ik mijn 4-5 L water binnen.

Ik heb mij deze ochtend nuchter gewogen op de weegschaal(na het pissen/kakken:o) en de weegschaal duide 96.4kg aan ???

Ik wil tegen 1September zoveel mogelijk vet kwijt .
Dan ben ik van plan verder zo gezond mogelijk te eten en iedere dag na het avondmaal ofwel krachttraining en de andere dag Cardio,in het weekend werk in mijn schema af zoals ik nu in de vakantie bezig ben totdat ik op mijn streefgewicht 75-80 kilo ben.Daarna ben ik toch wel van plan iets normaler te gaan leven qua eten maar ook mijn gewicht/spieren te behouden en te blijven sporten.Mijn ommekeer in levensT mag maybe wel freakish zijn maar er moet iets aan gedaan worden,ik wil zo niet verder meer en door het leven gaan als een vetz*k..:(

Mijn huidige mentale en lichaamelijke toestand:wel,ik zie er al stukken beter uit behalve die verrekte dikke buik en zwembandjes (die toch al wat gekrompen is) en ben redelijk gelukkig met mijn vorderingen zover.Voor wat hoort wat -no pain no gain-

Wat vraag ik nu .. hoe kan ik efficienter vet verliezen tijdens deze maand en erna..wat doe ik verkeerd?Alle tips en kritiek zijn welkom.

Alvast bedankt indien je de tijd genomen hebt dit te lezen en/of te antwoorden.

Een vastberaden en wanhopige dikkerd.

Ik mis het allerbelangrijkste dat nodig is bij vetverlies: Eiwitten!!
Voor de rest goed met wat je al bereikt hebt en succes voor wat je nog gaat bereiken! Met de instelling zit het volgens mij wel goed. ;)

ik blijf het herhalen ;) door elke 2-3 uur wat te eten gaat je stofwisseling/metabolisme niet sneller werken (boosten). alleen door de hoeveelheid die je eet.

wil je zo snel mogelijk vet kwijt? dan kan je je afvragen of ej genoeg discipline hebt (Wat meeste dikke mensen niet hebben)
dan kan je imo beste lowcarb/KETO achtig dieet gaan doen. Of velocity diet als je helemaal hardcore wilt gaan lol :P (al is keto veel makkelijker vol te houden, maar nog steeds zwaar k*t , vergis je niet)

• Topic Starter Topic Starter

Ik heb mij laten wijsmaken dat rosbief,kipfilet,tonijn,zalm en zelf appels een goede bron van eiwitten zijn.
Ik neem ook het voedingssupplement whey protein maar niet zo extreem veel omdat ik toch geen uber gespierde atleet ben.

ik raad je aan zoveel mogelijk en zo snel mogelijk jezelf in te gaan lezen op het gebied van voeding, want wat je nu allemaal brabbelt is echt verschrikkelijk.

denk je nu echt dat je van veel eiwitten uber gespierd wordt?
je moet zoveel mogelijk eiwitten eten om dat kleine beetje spieren wat je nu nog hebt te behouden tijdens je dieet!

en nee, appels zijn geen goede bron van eiwitten...wie bedenkt dat man :roflol:

het is heel goed dat je gemotiveerd bent. maar verwacht niet dat het er zo makkelijk af gaat. het kost veel tijd. Je hebt nog veel te leren daarom raad ik je wel aan om naar een sportschool te gaan. Je moet zien hoe de echte sporters trainen.....
Het inspireert ook.

Ik heb mij laten wijsmaken dat rosbief,kipfilet,tonijn,zalm en zelf appels een goede bron van eiwitten zijn.
Ik neem ook het voedingssupplement whey protein maar niet zo extreem veel omdat ik toch geen uber gespierde atleet ben.

Als je doel is om gewoon mager en klein te worden dan is dat wellicht een goede strategie, maar als je zoals gezegd, dat beetje spieren dat je hebt graag over houdt zou ik toch kijken naar een hogere eiwitinname. rosbief,kipfilet,tonijn en zalm zijn uitstekende bronnen van eiwit. Je moet er wel genoeg van binnen krijgen uiteraard. 1 plakje kipfilet zet net als een theelepeltje whey natuurlijk geen zoden aan de dijk.

en train ook je benen (grootste spiergroep, zet de meeste zoden aan de dijk).... hee, dit is een bodybuildingforum, niet een afvalforum. Dat gezegd hebbend zijn bodybuilders wel supergoed in afvallen en als je de stickies leest zul je enorm veel leren over afvallen (al overdrijven ze hier wel eens een beetje, maar dat is persoonlijk).

en ik denk dat er ook wel betere dingen zijn dan droog brood.

Verwacht niet dat je binnen een maand een adonis wordt ;)

Gewoon vol houden en geef het de tijd, stel als doel lente 2009 dat je op je streef-gewicht zit. Na je vakantie gewoon elke avond blijven cardio-en, goed gezond eten kom je al heel eind.

Hou een logje bij, kunnen we je blijven aanmoedigen ;) !!

BTW, werken die stackers een beetje ?

Succes he !

Leuk om te zien hoe iemand zijn gewoontes zo aan het veranderen is.. veel success, en volhouden he :)

Beter ga je niet te fanatiek met je weegschaal kloten, maar laat je geregeld je vet% meten.
Met side en frontraises zet je geen noemenswaardige vetverbrandende spiermassa aan...
Je dieet slaat nergens op. Bekijk ook eens wat "cutschema's" van anderen om inspiratie op te doen.
Met de stickies kun je al een heel eind komen. Succes;)

BTW, werken die stackers een beetje ?

Succes he ![/quote]

Die Stackers geven mij een goede energie boost,heb er eens 2 dagen mee gestopt en ik had echt geen puf om cardio te doen..

je moet zoveel mogelijk eiwitten eten om dat kleine beetje spieren wat je nu nog hebt te behouden tijdens je dieet!

Nee ik denk niet dat je van eiwitten super gespierd word en dat is ook verre verre van mijn doel,zoals je zegt .. ik wil mijn huidige spiermassa behouden en gewoon mijn spieren wat versterken.

Alsook ik moet 1 september terug gaan werken,dus moet ik eten meenemen..
Wat kan ik dan zo allemaal meedoen als ik zo weining mogelijk koolhydraten wil eten en mijn voeding voornamelijk uit eiwitten moet bestaan ? Ik moet toch eten ?

Nee ik denk niet dat je van eiwitten super gespierd word en dat is ook verre verre van mijn doel,zoals je zegt .. ik wil mijn huidige spiermassa behouden en gewoon mijn spieren wat versterken.

dan moet je JUIST veel eiwitten eten, snap je het nou nog steeds niet?

en volgens mij heb je ook nog steeds niet de stickies doorgelezen...het is me wat de laatste tijd op dbb.

Alsook ik moet 1 september terug gaan werken,dus moet ik eten meenemen..
Wat kan ik dan zo allemaal meedoen als ik zo weining mogelijk koolhydraten wil eten en mijn voeding voornamelijk uit eiwitten moet bestaan ? Ik moet toch eten ?

Hoi Spoon1977,

Let maar niet zo op MacB, die kan af en toe wat bot de bocht uit komen :p. Ik begrijp wel wat hij bedoeld, laatste tijd krijgen we nieuwe leden die meteen hier zonder echte research op het forum een topic aanmaken of ze het wel goed doen.

In iedere geval zie ik jou topic anders, aangezien ik duidelijk kan merken dat je zeker wel de motivatie hebt om er wat aan te doen en ook al wat hebt gezocht op het I-net. :thumbs: In dat geval vind ik het zeer netjes en een goeie stap die je gemaakt hebt om in plaats erg te crashdieeten gewoon goed te sporten in combinatie met goed eten. :thumbs: :)

Oke...mijn tips.
Je zit op overgewicht en dan val je juist makkelijker af tot een bepaald punt, mits je goed sport/gezond eet. Ik zou zeggen kap met die Stacker troep..en haal het uit je voeding. Stackers kosten je alleen maar geld en dan kon je beter een goede whey komen in meest naturel vorm. Deze kun je dan ook tussendoor drinken op je werk zodra je begint.

Voor de rest...maak goede maaltijden maar probeer je "koolhydraten" (complexe!) te nuttigen in de ochtend of voor je training. Na je training eventueel wat snelle koolhydraten (fruit) om je glycogeen aan te vullen (maar niet te veel, dat heeft geen zin). Ik raad je aan om dus smorgens en voor de training complexe koolhydraten te nuttigen. In de ochtend bijv. magere melk met brinta of havermout.

Het is prima dat je om de 3 uur wat eet, de een zegt dat je metabolisme er van sneller gaat en de ander vind het onzin. Ik geloof in beide een beetje, natuurlijk ligt het ook geheel aan wat je over de gehele dag eet!

Voor het slapen gaan is een goede bron van langzame eiwitten, magere kwark! Dus probeer daar een goede versie van te vinden, zo natuurlijk mogelijk (dus geen smaakjes die vol met suikers zitten) en deze te nuttigenv oor het slapen (zo'n 200-250 gram). Dit zijn goede eiwitten voor herstel&opbouw van je spieren in de nacht.

Tussendoortje in de middag waar je dus snelle koolhydraten nuttigt, eet ipv fruit goede vetten..bijv. handje (ongezouten/ongebrande!) nootjes!

Voor de rest, slaap goed en geef niet te snel op. Het gaat niet in 1 keer en als je voor Sept. veel wilt afvallen...dat gaat niet lukken, misschien wel wat maar niet super veel...dus hou de moed erin en ga gewoon door met deze motivatie, dan komt het wel goed :)!

Suc6 verder en nogmaals, kap met die troep (stackers) :thumbs:. Zorg ervoor dat je gewoon goede conditie opbouwt ipv behulp van rotzooi.

en sluit de dag af met een heerlijke bak magere kwark :D = eiwitten en trage voor snachts en probeer zoveel mogelijk volkoren te eten en veel kip/vis en weinig koolhydraten maar toch genoeg voor actief te zijn :D

Motivatie is er!! Gewoon doorzetten en je zult volgend jaar in de zomer veel zekerder naar het strand gaan;)

Succes!!!

Probeer meer eiwitten te steken in je voeding. Zaken zoals tonijn, kip, kalkoen, whey zijn goede bronnen voor proteïne. Het is niet dat je doel niet is om gespierd te worden, dat je ze niet moet nemen.
Krachttraining en een goede voorraad van proteïne zorgen ervoor dat je lichaam 'weet' dat het van je spieren moet afblijven en zijn energie moet halen uit de vetten. Omdat je lichaam dit niet kan opslaan, moet je op geregelde tijdstippen dit weer aanvullen.

Ban ook niet alle koolhydraten uit je voeding, maar enkel de enkelvoudige (i.e. snoepgoed, deegwaren, etc). Complexe koolhydraten (havermout, brinta, broccoli, spruitjes, etc) zijn dan weer goed omdat je lichaam meer moeite moet doen om het af te breken en ze trager door het lichaam worden opgenomen.

Lees de sticky 'cutten, hoe begin ik' eens door en lees 'Burn the fat, feed the muscle' voor een meer diepgaande beschrijving.

Hope this helps.

Hoi Spoon1977,

Let maar niet zo op MacB, die kan af en toe wat bot de bocht uit komen :p. Ik begrijp wel wat hij bedoeld, laatste tijd krijgen we nieuwe leden die meteen hier zonder echte research op het forum een topic aanmaken of ze het wel goed doen.

In iedere geval zie ik jou topic anders, aangezien ik duidelijk kan merken dat je zeker wel de motivatie hebt om er wat aan te doen en ook al wat hebt gezocht op het I-net. :thumbs: In dat geval vind ik het zeer netjes en een goeie stap die je gemaakt hebt om in plaats erg te crashdieeten gewoon goed te sporten in combinatie met goed eten. :thumbs: :)

Oke...mijn tips.
Je zit op overgewicht en dan val je juist makkelijker af tot een bepaald punt, mits je goed sport/gezond eet. Ik zou zeggen kap met die Stacker troep..en haal het uit je voeding. Stackers kosten je alleen maar geld en dan kon je beter een goede whey komen in meest naturel vorm. Deze kun je dan ook tussendoor drinken op je werk zodra je begint.

Voor de rest...maak goede maaltijden maar probeer je "koolhydraten" (complexe!) te nuttigen in de ochtend of voor je training. Na je training eventueel wat snelle koolhydraten (fruit) om je glycogeen aan te vullen (maar niet te veel, dat heeft geen zin). Ik raad je aan om dus smorgens en voor de training complexe koolhydraten te nuttigen. In de ochtend bijv. magere melk met brinta of havermout.

Het is prima dat je om de 3 uur wat eet, de een zegt dat je metabolisme er van sneller gaat en de ander vind het onzin. Ik geloof in beide een beetje, natuurlijk ligt het ook geheel aan wat je over de gehele dag eet!

Voor het slapen gaan is een goede bron van langzame eiwitten, magere kwark! Dus probeer daar een goede versie van te vinden, zo natuurlijk mogelijk (dus geen smaakjes die vol met suikers zitten) en deze te nuttigenv oor het slapen (zo'n 200-250 gram). Dit zijn goede eiwitten voor herstel&opbouw van je spieren in de nacht.

Tussendoortje in de middag waar je dus snelle koolhydraten nuttigt, eet ipv fruit goede vetten..bijv. handje (ongezouten/ongebrande!) nootjes!

Voor de rest, slaap goed en geef niet te snel op. Het gaat niet in 1 keer en als je voor Sept. veel wilt afvallen...dat gaat niet lukken, misschien wel wat maar niet super veel...dus hou de moed erin en ga gewoon door met deze motivatie, dan komt het wel goed :)!

Suc6 verder en nogmaals, kap met die troep (stackers) :thumbs:. Zorg ervoor dat je gewoon goede conditie opbouwt ipv behulp van rotzooi.

Hey bedankt voor je motivatie en inderdaad die macB valt wat uit de bocht:D,die schijnt niet te begrijpen dat ik gewoon tegen volgende zomer gewoon een broek maatje 36 wil aantrekken zonder een flap vet erover en dat ik er eigenlijk niet als een gorilla wil uitzien.afin.

Wat die stackers betreft ik geloof al laaaaaang niet meer dat ze ook maar iets doen voor mijn vetverbranding MAAR ik heb er es een dag of 2 mee gestopt en ik miste wel heel erg de enorme energieboost die ze geven..

Intussen ben ik ook gestopt met carbs te negeren en besef dat ik die wel heel hard nodig heb om intens te kunnen trainen maar na 14.00 uur tracht ik die carbies wel te mijden en enkel bronnen van eiwitten en veel groenten te eten.

Fruit eet ik niet meer omwille van de suikers,de suiker ban ik uit mn leven.

Ik begrijp nu ook dat afvallen een kwestie van energie-in vs energie-out is maar hoe ik dit correct bereken is mij nog een compleet raadsel

Havermout als ontbijt heb ik dus ook deze week ontdekt.
Die kwark waarover jullie het hebben ? wtf is dat ?is het yohurt of zoiets ik heb deze week zowat ieder potje yohurt van Delhaize en Lidil gelezen maar ik vind da gewoon nie ?

Inderdaad de motivatie is er en ik ben nog niet van plan op te geven maar de kennis van voeding en juiste training is nog ver zoek...

Probeer meer eiwitten te steken in je voeding. Zaken zoals tonijn, kip, kalkoen, whey zijn goede bronnen voor proteïne. Het is niet dat je doel niet is om gespierd te worden, dat je ze niet moet nemen.
Krachttraining en een goede voorraad van proteïne zorgen ervoor dat je lichaam 'weet' dat het van je spieren moet afblijven en zijn energie moet halen uit de vetten. Omdat je lichaam dit niet kan opslaan, moet je op geregelde tijdstippen dit weer aanvullen.

Ban ook niet alle koolhydraten uit je voeding, maar enkel de enkelvoudige (i.e. snoepgoed, deegwaren, etc). Complexe koolhydraten (havermout, brinta, broccoli, spruitjes, etc) zijn dan weer goed omdat je lichaam meer moeite moet doen om het af te breken en ze trager door het lichaam worden opgenomen.

Lees de sticky 'cutten, hoe begin ik' eens door en lees 'Burn the fat, feed the muscle' voor een meer diepgaande beschrijving.

Hope this helps.

Hey bedankt voor je tips!
Inderdaad ik besef nu dat ik koolhydraten niet mag uit mijn leven bannen maar ik neem momenteel na 14.00 u niets van koolhydraten meer in .
Snoep,cola,alles met suiker heb ik verbannen..en als ik dan koolhydraten eet is het inderdaad bruin brood of volkoren,havermout ect .
Vis of kipfilet staan dagelijks op het menu alsook mijn groenten.

Het boek Burn the fat,feed the muscle intreseerd me enorm alsook het boek van yoursixpackquest.com ik twijfel nog wat te kopen maar ik zal ene aanschaffen

Terug
Naar boven