MuscleMeat

Mijn testesteronspiegel is om zeep. Help!

Doe relaxed kerel, al de stress die je nu toont is al genoeg reden voor een endo om te twijfelen of je probleem niet in je hoofd zit. Depressies, stress, etc, draagt allemaal bij tot verlanging van je testosteron

Mee eens. Je reageert behoorlijk negatief. Jij verwacht dat met extra testosteron je van alle problemen af bent. Dat zou mooi zijn maar hoeft niet per se zo te zijn. Zoals ik al eerder zei is je testosteronwaarde wel laag maar niet bizar laag of zo. Desalniettemin succes.

zou even genieten van je vakantie :) en daarna een endo bezoeken

Roa ramt je test omlaag??
Euh....

Ikzelf heb ook meerdere malen roa gebruikt en heb er geen significante bijwerkingen van ondervonden, lichaamsbeharing is ook normaal spiergroei ook geen problemen mee..

Misschien ligt de oorzaak elders?
Laat je bloedwaarden nog eens checken na roa een langere tijd niet te gebruiken?

Het is idd niet zomaar aan roa te verwijten, kans dat het werkelijk daar door komt is klein lijkt mij.

Wat jij eigenlijk hoort te doen is naar de endocrinoloog en uitzoeken waar het mogelijk aan ligt en hoe je het binnen referentiewaarden krijgt.

Maar nu even realistisch. Jij gaat hoe dan ook toch naar het buitenland heb ik begrepen en je wilt echt niet met deze lage test waarde verder rond lopen.

Of je gaat daar naar de endocrinoloog, maar dat zit er blijkbaar niet in vanwege kosten.
Of je gaat naar het buitenland en fixt dit zodra je terug bent. Of als je PER SE hogere test waarden wilt hebben zoek je waar je naar toe gaat een bron voor test en zet een halve ML Test-Enanthaat dus 125mg Per week en dan heb je optimale test waarden.

Ik zeg niet dat ik het aanraad maar ik probeer realistisch te zijn. Ik raad natuurlijk aan om gewoon de zaken uit te zoeken bij de endocrinoloog maar dat zit er zo te zien niet meer in. Zelf denk ik dat ik hetgene wat ik hierboven heb gezegd zou doen in dit geval maar jij hebt nooit gekuurd dus weet niet eens hoe je injectie zet en anderhalf jaar ON op trt dose is geen ramp maar kan ook gevolgen hebben dusja...

Vervelend iig.. succes

lijkt me wel k*t om dan anderhalf jaar lang 125mg p/w te zetten, zal het zaakje niet verder helpen natuurlijk.

Wat de oorzaak ook moge zijn, je testosteron spiegel is opmerkelijk laag, zeker voor je leeftijd.

Vraag om een doorverwijzing naar een endocrinoloog en overleg de mogelijkheden.

Doorgaans wordt er TRT voorgesteld (testosterone replacement therapy), dit houdt in dat je testosteron toedient die jouw eigen testosteron dus volledig vervangt. Nadeel hiervan is dus dat dit jouw eigen aanmaak verder onderdrukt en het er op neerkomt dat je hier voor eeuwig aan zit, wel is het zo dat door het exogeen toedienen van testosteron jouw klachten overgaan.
Mocht je het echter een enge gedachten vinden om levenslang ergens aan te zitten, kun je voorstellen om jouw eigen testosteron weer op niveau te brengen d.m.v. specifieke medicatie, leg dit voor als je dit wilt en jouw endocrinoloog dit zelf niet aanstipt.

N.B. ik loop hier natuurlijk wel al lichtelijk op de zaken vooruit; een endocrinoloog zal eerst verder onderzoek doen o.a. d.m.v. verdere bloedwaarden af te nemen.

Succes.

Laatst bewerkt:
Als of een endo wat voor je gaat doen als je 1,5 jaar zelf doktertje loopt te spelen.

het kan ook zijn dat het probleem aan zijn hypofise ligt die te weinig stuurhormonen produceert. Hangt ervan af welk soort hypogonadisme bij jou het probleem is. Dan zal de endocrinoloog iets anders voorschrijven en hoef je niet aan de testosteron. Nu zal dt waarschijnlijk clomid of nolva kunnen zijn maar er is een nieuw middel in de onderzoeksfase (ik denk androxal).

Wat ga je in het buitenland doen dat je per se moet gaan? J ekunt dat toch ook wel 3 maandjes uitstellen?

En veel succes om goeie gear te vinden bij de aussie's!
Je wil niet weten hoeveel een vial test kost denk ik (ug).

• Topic Starter Topic Starter
Wat ga je in het buitenland doen dat je per se moet gaan? J ekunt dat toch ook wel 3 maandjes uitstellen?

Ik heb nu even een tussenstop in eigen land en als ik nog 3 maanden wacht telt mijn visum niet meer

---------- Post toegevoegd Sat 11 Aug 2012 om 01:48 ----------

Doorgaans wordt er TRT voorgesteld (testosterone replacement therapy), dit houdt in dat je testosteron toedient die jouw eigen testosteron dus volledig vervangt. Nadeel hiervan is dus dat dit jouw eigen aanmaak verder onderdrukt en het er op neerkomt dat je hier voor eeuwig aan zit, wel is het zo dat door het exogeen toedienen van testosteron jouw klachten overgaan.

Als het betaalbaar is kan het me geen f^ck schelen.
Ik sterf liever gelukkig op mijn 50ste dan als een eunuch op mijn 70ste. De arts zei dat een shot sustanon meestal om de 3 weken moet worden toegediend en zo'n 8 euro kost.
Als ik het spul exogeen nodig heb stop ik met bier drinken en ga ik trainen als een beest. Dan heeft het ten minste zin en zo ongezond is het ook weer niet

---------- Post toegevoegd Sat 11 Aug 2012 om 01:52 ----------

het kan ook zijn dat het probleem aan zijn hypofise ligt die te weinig stuurhormonen produceert. Hangt ervan af welk soort hypogonadisme bij jou het probleem is. Dan zal de endocrinoloog iets anders voorschrijven en hoef je niet aan de testosteron. Nu zal dt waarschijnlijk clomid of nolva kunnen zijn maar er is een nieuw middel in de onderzoeksfase (ik denk androxal).

Ik vermoed dat het probleem bij mijn cortisol ligt, al ben ik maar een leek op neurohormonaal gebied. Ik weet wel dat mijn brein hypergevoelig is voor gelijk welke prikkels en dat ik heel snel gestresseerd geraak als gevolg daarvan. Het is vrij zeker dat ik ADD heb omdat mijn hersenen overactief zijn, en ik dus snel gestresseerd geraak. En stress onderdrukt je testo productie zoals iedereen weet. Ik moet in ieder geval zeker weten wat ik eraan kan doen

---------- Post toegevoegd Sat 11 Aug 2012 om 01:53 ----------

Ikzelf heb ook meerdere malen roa gebruikt en heb er geen significante bijwerkingen van ondervonden, lichaamsbeharing is ook normaal spiergroei ook geen problemen mee..

Misschien ligt de oorzaak elders?
Laat je bloedwaarden nog eens checken na roa een langere tijd niet te gebruiken?

Je hebt een punt. Als het aan roa lag had ik wel een pak beenhaar voor ik 18 was, en dat is niet het geval. Geen haar te bespeuren op mijn bovenbenen

Laatst bewerkt:
hoe zit nou als de topic starter straks op trt gaat en 2 jaar later kinderen wilt gezien zijn geval?

Kan er iemand een idee geven wat de algemene waarde 6,8 betekent?
Ik vroeg wat het specifiek wilde zeggen maar veel wist de secretaresse er niet van te zeggen. Ik zou voor mijn leeftijdscategorie in ieder geval rond de 8,5 moeten zitten. Dit werd 's ochtends gemeten, en in periode dat ik eiwitten nam en trainde. Nu train ik niet meer en let ik minder op voeding dus kan ik me voorstellen dat ik zelfs nog lager zit

Ik vroeg wat het specifiek wilde zeggen maar veel wist de secretaresse er niet van te zeggen. Ik zou voor mijn leeftijdscategorie in ieder geval rond de 8,5 moeten zitten. Dit werd 's ochtends gemeten, en in periode dat ik eiwitten nam en trainde. Nu train ik niet meer en let ik minder op voeding dus kan ik me voorstellen dat ik zelfs nog lager zit

Als het in nmol/l is gemeten zou je tussen de 8.5 - 30 moeten zitten. Maar die referentie waardes kunnen dus verschillen per lab. Zelf had ik 18 ongeveer (voordat ik had gekuurd) wat een gemiddelde waarde is.

Als het in nmol/l is gemeten zou je tussen de 8.5 - 30 moeten zitten. Maar die referentie waardes kunnen dus verschillen per lab. Zelf had ik 18 ongeveer (voordat ik had gekuurd) wat een gemiddelde waarde is.

Ik moet er wat aan doen, zo veel is zeker. De vraag is alleen wat. Je kunt niet zomaar vanalles uitproberen in Australie want daar zijn alle medische interventies onwaarschijnlijk duur. Sociale zekerheid bestaat er amper. Een vriendin van me moest laatst 4000 dollar neertellen voor een operatie van haar kind. Een andere kameraad 400 voor het trekken van een kies. Dan wil ik niet weten wat het me gaat kosten.

Uitgaande van jouw waardes ben ik dus 30% van de vent die jij was voor je kuur. Ik moet en zal er wat aan doen, liefst zo verantwoord mogelijk

Hoe laat is het gemeten? (of eigenlijk; hoe veel uur zat er tussen de meting en dat je opstond?).

Allesinds is 6,8 nmol/l in ieder geval laag. 8,5 nmol/l is ook laag voor je leeftijd.

Hoe laat is het gemeten? (of eigenlijk; hoe veel uur zat er tussen de meting en dat je opstond?).

Allesinds is 6,8 nmol/l in ieder geval laag. 8,5 nmol/l is ook laag voor je leeftijd.

's ochtends gemeten, wanneer de waarden hoog zouden moeten zijn. Hoe laat precies weet ik niet. Ik vind het klote

LooooooooL test productie ligt super laag en hij noemt zichzelf libido gigantico :-D

Terug
Naar boven