XXL Nutrition

mijn traningsschema ter controle

thewizard10

Novice
Waardering
0
Hoi,

Heb al eerder een topic geopend maar hierbij mijn trainingschema niet uitgebreid laten zien en nu heb ik de meeste oefeningen wel kunnen benoemen.

Benen:
-Dead lift
-Barbell back squat
-Seated leg curl
-Lever leg extension
-Legg press
Schouders
-Millitary press
-dumbell lateral raise
Kuiten
-Lever Seated calf raises
-Seated calf press

Borst
-Barbell bench press
-dumbell incline bench press
-dumbell fly
-decline dumbell bench press
Triceps
-stangetje met kabel naar beneden duwen.
-triceps dip (apparaat)

Rug
-cable pulldown richting borst
-cable straight back row
-Lever seated high row
-cable pulldown behind the neck
-barbell pullover (dit doe ik met stang en cable staand)
Biceps
-barbell curl
-dumbell curl

Dit doe ik
benen/kuiten schouders op een dag
borst triceps op een dag
rug biceps op een dag
buik alle dagen 1 of twee oefeningen
oefeningen 4 x 10 reps (zou ik 3 setjes moeten doen?)

Doel is vetpercentage naar beneden. Wat spiertjes erbij:)

Jullie nog suggesties over training schema?

Laatst bewerkt:
Wat zijn je stats?

Ik zou deadlift bij je benen pakken, deadlift en squatten op één dag is namelijk te veel van het goede. Pak voor je kuiten één oefening staand, of in ieder geval met gestrekte benen, en één oefening zittend. Dan train je ze vollediger.

Wat je borst betreft is twee presses en een fly voldoende, en dan kan je er nog bij dippen en/of close-grip bench press voor je triceps, dan neem je ook je borst mee.

Wat je rug betreft, zou ik naast de deadlift sowieso een vorm van pull-ups/chin-ups doen en daarnaast nog een row (bijvoorbeeld barbell bent-over row of one-arm dummbell row). Dan kan je nog shrugs doen voor je trapezius en dan heb je een vrij complete rug workout. Met je rug kan je sowieso veel variëren, het gaat hier ook om veel kleine spiertjes naast de grotere spieren in je rug.

Je achterste schouderkop kan je of in je schouderworkout plannen, of bij je rug. Denk aan face pulls of rear flyes.

• Topic Starter Topic Starter
mijn stats: 1.83m 37 jaar 89 kilo Had in vorige topic al meerdere info gezet maar hier nog niet.
Ik zou deadlift bij je benen pakken, deadlift en squatten op één dag is namelijk te veel van het goede.
Wat je rug betreft, zou ik naast de deadlift
Je bedoelt toch deadlift bij rug doen en dan squat gewoon bij benen?

Zal de rug aanpassen. Dat ziet er beter uit die workout.:)

En bij benen als deadlift wegvalt bij benen dan. Zou ik hier nog een oefening voor in de plaats doen?

Deadlift inderdaad naar rug toe, verder is je beentraining prima!

Terug
Naar boven