AndroidHealthClinic

Mijn UB/LB schema

Kidult

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
63kg
Hallo,

Volgende schema heb ik persoonlijk samengesteld.
Ik zou graag jullie opmerkingen willen horen om hem zo perfect mogelijk te maken.

Maandag (LB)

- Squat
- Leg Extension
- Leg Curl
- Seated Calf Raises

Dinsdag (UB)

- Bankdrukken
- Chin Ups
- Low Incline flyes
- Dumbbell pullovers
- Rear laterals
- Close grip BP
- EZ bar curl

Donderdag (LB)

- Deadlift
- Leg Press
- Heel elevated squats
- Seated calf raises

Vrijdag (UB)

- Incline bench press
- Dumbbell fly
- Wide grip pull ups
- Dumbbell row
- Behind neck press
- Shoulder press
- Shrugs
- Behind Back wrist curls

Reden dat ik minder biceps pak is omdat deze voorlopen op de rest van mijn lichaam.
Doel is massa opbouwen.

BVB :)

Hallo,

Volgende schema heb ik persoonlijk samengesteld.
Ik zou graag jullie opmerkingen willen horen om hem zo perfect mogelijk te maken.

Maandag (LB)

- Squat
- Leg Extension
- Leg Curl
- Seated Calf Raises

Dinsdag (UB)

- Bankdrukken
- Chin Ups
- Low Incline flyes
- Dumbbell pullovers
- Rear laterals
- Close grip BP
- EZ bar curl

Donderdag (LB)

- Deadlift
- Leg Press
- Heel elevated squats
- Seated calf raises

Vrijdag (UB)

- Incline bench press
- Dumbbell fly
- Wide grip pull ups
- Dumbbell row
- Behind neck press
- Shoulder press
- Shrugs
- Behind Back wrist curls

Reden dat ik minder biceps pak is omdat deze voorlopen op de rest van mijn lichaam.
Doel is massa opbouwen.

BVB :)

Persoonlijk zou ik bij je LB1 nog een onderrug oefening pakken denk aan goodmornings oid en zo dus ook bij je LB2 , er zit wel al een deadlift in, maar feit is dat deze doelt op je hamstrings en niet je onderrug.

bij je upperbody's zal ik je buik meepakken.

verder ziet het er goed uit.
Wat zijn verder je sets&reps?

Ohja en nog het laatste, ik zou persoonlijk nooit behind the neck presses of pulls pakken.. de kans op blessures is aanzienlijk groter. in mijn opleiding wordt dit zelfs als verboden beschouwt. ( Opleiding Personal Trainer bij de AALO)

-

-

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Persoonlijk zou ik bij je LB1 nog een onderrug oefening pakken denk aan goodmornings oid en zo dus ook bij je LB2 , er zit wel al een deadlift in, maar feit is dat deze doelt op je hamstrings en niet je onderrug.

bij je upperbody's zal ik je buik meepakken.

verder ziet het er goed uit.
Wat zijn verder je sets&reps?

Ohja en nog het laatste, ik zou persoonlijk nooit behind the neck presses of pulls pakken.. de kans op blessures is aanzienlijk groter. in mijn opleiding wordt dit zelfs als verboden beschouwt. ( Opleiding Personal Trainer bij de AALO)

ow wauw, goed om te weten.
Ik probeer 6-8 reps te doen en dan 3 setjes bij elke oefening.
Dankjewel voor je opmerkingen !

Op vrijdag inderdaad behind the neck eruit en de shoulder press aan het begin van je routine. Heeft daar naar mijn mening veel meer prioriteit dan de incline bench.

Op vrijdag inderdaad behind the neck eruit en de shoulder press aan het begin van je routine. Heeft daar naar mijn mening veel meer prioriteit dan de incline bench.

verklaar je nader betreft het met de shoulder press beginnen, ik stoei hier soms ook mee en ben er nog niet helemaal uit. in mijn situatie betreft het een push/pull/leg schema

Sterker nog, met het press werk in deze routine zou je imo ook gewoon de shoulder press eruit kunnen gooien, en de incline lekker laten staan. Tenzij de front delts dusdanig achter lopen dat deze extra werk nodig hebben, wat zeldzaam is.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor alle reacties, pas hem hierop aan.

Sterker nog, met het press werk in deze routine zou je imo ook gewoon de shoulder press eruit kunnen gooien, en de incline lekker laten staan. Tenzij de front delts dusdanig achter lopen dat deze extra werk nodig hebben, wat zeldzaam is.
http://www.t-nation.com/training/6-heavy-bench-press-lessons

Hetgeen genoemd bij punt 1 is ook mijn ervaring, m'n bench verbeterde aanzienlijk toen ik in mijn schema meer prioriteit ging stellen aan de MP. Voor mij werkte het, hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn, maar zijn genoeg bronnen te vinden waarin overhead presses toch wel worden aangeduid als een ondergewaardeerde oefening, stuart mcrobert - beyond brawn schiet me nu even te binnen, maar kom regelmatig artikelen tegen over het belang van overhead work, ik sta in ieder geval niet alleen in deze overtuiging.

verklaar je nader betreft het met de shoulder press beginnen, ik stoei hier soms ook mee en ben er nog niet helemaal uit. in mijn situatie betreft het een push/pull/leg schema

Bij een push/pull/legs schema zou ik niet zo gauw continu de prioriteit leggen bij een oh-press, maar probeer het eens

Terug
Naar boven