XXL Nutrition

mijn ultiem shake recept - 400 kcal

djani

Novice
Waardering
1
Lengte
1m74
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
Beste DBB'rs,
na jaren van experimenteren met vanalles en nog wat in mijn shake's heb ik deze week een super lekker additief gevonden dat door sommige misschien al lang gebruikt wordt maar voor mij nieuw was:
Frozen Berry's of Ingevrozen Bessen van Horeca Select 'braambes,bosbes,rode bes' ( Makro - Metro ) -> 2,5 kilo voor een kleine 7 euro.

Ik gooi dat samen met 250 ml Water, 80 gram Havermout en 1 schep 'BodyenFit Whey Perfection Berry Blast' in de blender tot één geweldig lekkere, ijskoude Smoothie-achtige Shake van ongeveer 400 kcal.

Dit is mijn ontbijt, middagsnack en avondsnack goed voor dus 1200 cleane Kcal per dag.

Ik wou dit even met jullie delen.

Groeten

Zou hem maar max 2 keer per dag nemen en de rest van je cals gewoon uit normaal voeding halen.

Waarom? Is niets mis mee toch?

• Topic Starter Topic Starter
Ben best wel tevreden met de 3 shake-momenten. Is voor mij gewoon een ideale manier om snel tussendoor de juiste voeding binnen te krijgen. Je leest natuurlijk overal dat je al je kcal best zo veel mogelijk uit gewone voeding haalt en dat zal wel zo zijn ook, maar daarvoor ben ik te lui, yep! :cool:

klinkt wel goed indd :) doe mij daar maar eentje van na traine eind deze week, worden weer stevige temperatuurtjes heb ik zo gehoord.

trouwens waarom water en niet melk? of is dit je cut shake

Ik heb vroeger altijd enorm opgeblazen en misselijk geweest toen ik shakes met melk maakte...ik ben dan overgeschakeld op water en dat ging vlotter binnen en met minder maaglast achteraf...denk ook dat havermout en melk op één of andere manier een 'dikkere' shake geeft (méér binding lijkt me)...
Dat is met die bessen nu trouwens ook wel zo...wordt dik en smoothie achtig en dus minder snel binnen-kapbaar, maar de smaak maakt alles goed.
Als ik wil dat het vlotter binnengaat, dat verkies ik nog steeds de shake zonder de bessen maar met ijsblokjes in de plaats...
Het is maar hoe je het het liefste hebt eh...
Ik zou zeggen: proberen maar, zeker voor mensen die moeite hebben om havermout in hun dieet te krijgen...

Zit trouwens niet in cut of bulk...gewoon mijn huidig gewicht en vetpercentage aanhouden is ok nu...bulk is voor na de zomer :cool:

OOoo ja dan zal je wel iets van lactose intolleratie hebben, heb het ook wel een beetje dus drink niet meer dan 1,5L melk op een dag in me bulk. Maar hoe dikker hoe trager indd (net zoals met atletiek? haha) ik hou ook wel van die shakes die wat makkelijker weg zijn te zuipen :P

update ultiem shake recept

Een aanvulling aan het recept:
een koffielepel pindakaas...de shake wordt minder dik en minder luchtig waardoor hij vlotter binnengaat...en nog wat extra kcals zijn altijd welkom...

Hmm, klinkt lekker. Zijn die ingevroren berrys ook te koop bij appie en een beetje betaalbaar?

geen idee wwe...Vlaming...

appie heeft al jaren bevroren fruit... ;) maar goede tip!

appie heeft het ook inderdaad.

klinkt wel lekker, ik was al van plan een blender te halen dus dan kan ik het mooi eens proberen

@TS: alleen waarom 's avonds, die suikers heb je overdag harder nodig zo rondom je training lijkt me.

the ace, ik kom van héél ver (47kg, zelfde lengte) en heb het gevoel dat die late kcal mij wel helpen op mijn gewicht te blijven en mijn vetpercentage hoog genoeg te houden...kortom: als het werkt...

Ik had vanmiddag even een shake(Smoothie gemaakt) Ik had zo een doodje bevroren bosbessen en iets van 500ml melk in de blender gedaan en het was echt heerlijk en verfrissend. Wel baalde ik een beetje van de prijs van de bessen als ik de post van de topic starter zo lees. Het was iets van 1,50 voor 150/200 gram. Kan het ook goedkoper misschien?

bij colruyt 2.65 euro voor 1kg bosvruchten. ik neem meestal mango, ananas en framboos (kosten wel 4.90 per zak) tropical fruit mix ook 2.65/zak.
350 magere melk-150 mango+paar frambozen-30gr B&F isolaat vanille! bangelijk!:p

Laatst bewerkt:
Het kan, maar niet zo verstandig om 50% van je voeding uit shakes te halen. Vast voedsel heeft altijd mijn voorkeur. Ik zou hem dan gewoon mx 2 keer per dag nemen dus
opzich maakt het natuurlijk niet uit of je vast voedsel eet of uit een shake, uiteindelijk gaat het om de voedingsstoffen.

Het kan, maar niet zo verstandig om 50% van je voeding uit shakes te halen. Vast voedsel heeft altijd mijn voorkeur. Ik zou hem dan gewoon mx 2 keer per dag nemen dus

Wat is er minder verstandig aan, zo lang de macro's kloppen?

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven