AndroidHealthClinic

Mijn vetverlies plan(netje)

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Situatieschets/stats/gegevens:

* 70-71 kilo
* 1,72 m
* geschatte vetpercentage: 17-20% (ben wel iemand die redelijk veel vocht houd van zichzelf)
* Wil graag een 4-7 kilo vet/vocht aflvallen (afhankelijk van resultaten tijd enz)...
* Tijdbestek: 4-8 weken.
* Doel: een schoner frame overhouden, om weer schoon te kunnen beginnen met massa aanzetten. En dit keer een heel stuk schoner als in mijn verleden.
Heb ruim 1,5 jaar niet meer getraind. Wil terugkomen en voortaan schoner en cleaner kunnen bulken uiteindelijk. Het is dus geen echte cut voor wedstrijd of zo. Enkel en alleen om weer schoner te kunnen beginnen.
* Train nu 3 x 1,5 uur in de week: (opbouwend, beginnerschema's: 3 x fullbody).
* voeding: + 4 maaltijden per dag (0m de 3-4 uur): 2400 kcal-2600 kcal.
Maaltijden: zijn nu: wat betreft vetten; zo mager mogelijk (zuivel). De dranken die tussen de maaltijden heen worden gedronken zijn: 1-2 kcal per: 200 ml vocht. Een halogeen oven (vetvrij en vaerantwoord bereiden van maaltijden) is in aanschaf. Eiwitten nu ongeveer 100-120 gram per dag.

* Heb thuis een crosstrainer staan (vrij simpel ding, maar voldoende).
Wil deze gaan gebruiken om te cardioen. Wanneer en volgens welke duur kan ik deze gaan gebruiken?

Zat zelf te denken aan: begin: 3 x 20 minuten. en uiteindelijk 5 x 30 min. (4-8 weken).

Welke tijd kan ik dit het beste doen ( smorgens vroeg geen optie, sta open voor suggesties).

Mogelijk dat ik dit toch na krachttraining wil gaan doen...
Denk dat ik een snelheid van: 17-18 km per uur wil aanhouden (crosstrainer) en gok dat ik daarbij een hartslag realiseer van: 120-140.

Hoor graag jullie reactie aangaande bovenstaande; sta open voor opties,suggesties

probeer je maaltijden verdelen over het dag. maak er 6 maaltijden van. kleine maaltijden sla je niet zo snel vet op .

Beter schrap je koolhydraten uit je voeding in plaats van je zo met vetvrije voeding bezig te houden.

Believe me, KH's zorgen ervoor dat het je vetverbranding in de weg staat.

voor zover ik kan zien zou ik zowiezo wat kapoor zegt meerdere maaltijden per dag. Vetten moet je niet compleet mijden je mag best olijfolie gebruiken bijvoorbeeld om in te bakken.
Je moet zelf kijken wat je het prettigst vind trainen sochtends of savonds. en het beste is om je cardio idd na je kt te doen.
anyways suc6 man!

S'ochtends op lege maag, maar is geen optie dus uhhh na je KT dan maar? Anders zou ik zeggen voor het avondeten?

- carbs grotendeels bij ontbijt, maaltijd voor de training en maaltijd na de training.

- 6x per dag eten

- maak gebruik van ochtendcardio op de nuchtere maag

- cardio (10-20 min.) voor de training en cardio na de training (15-25 min.)

- evt. carb cycling

Beter schrap je koolhydraten uit je voeding in plaats van je zo met vetvrije voeding bezig te houden.

Believe me, KH's zorgen ervoor dat het je vetverbranding in de weg staat.

In snap jullie niet, KH' zorgen voor verminderde vet verbranding....Wrm denk je dat pro's steeds carbs (complexe) in hun contest dieet doen, van low carb word je schildklier lui en heb je minder stofwisseling, ik heb een tijdje op low carbs gedraait (8weken) en overgeschakeld naar een verhouding 40/40/20, Gaat veeeeeel beter nu. Heb ik geen refeed nodig ook.Wel mijd ik alle vorm van snelle koolhydraten en carbs 2u voor het slapen gaan

• Topic Starter Topic Starter
van mijn kant:

Dank jongens, hier hebbe we wat aan!

- Over het algemeen gezien eet ik meer carbs s'morgens (ontbijt), voor en na de training (na training is tevens laaste avondmaal :D 2 x in de week).

- Door de dag heen drink ik water met limoen smaak ( zeg 10-12 glazen x 150 ML a 1-2 Kcal per glas). Enigste vloeistof waar maar kcal inzitten is mijn magere melk/kwark/yogert.

- Mijn laaste maaltijd en mijn maaltijd voor training bevatten de meeste kcal.

- Echt compleet gaan Carb cyclen is nu geen directe optie. Ik hoef immers ''maar'': 4-7 kilo kwijt om weer een ietwat schoner fysiek te hebben en weer schoon te kunnen bouwen. Het is geen compleet cutplan.

- Het plan is mijn meervoudig onverzadigde vetten te gaan halen uit: Pindakaas,pasta, caswew noten en magere becel smeerboter ( zoveel light en ongezout voor caswewnoten).

- Verder probeer ik indien mogelijk mijn producten zoveel mogelijk light/mager te behouden.

- Eet: 5-6 dagen p. week schoon mogelijk, met 1-2 dagen p. week een ''lichte'' cheat dag.

- Voor cardio zat ik zelf ook al te denken; 3 in de week: 15 minuten cardio na krachttraining. Met max uitbouw van 25 min (3 x in week). Ben van iemand afhankelijk op het moment dus mot er met hem effe over hebben.

- Zat wat betreft eigen cardio (thuis) te denken aan: 3 x 20 minuten en op het laast 5-6 x 30-40 minuten (laaste: 2-4 weken). Idd. VOOR avondeten. (rond ee uur of; 16.00-16.30 U)

* Wil graag een 4-7 kilo vet/vocht aflvallen (afhankelijk van resultaten tijd enz)...

Da's makkelijk, gewoon een paar dagen niet drinken.
Nee serieus, ik zou gewoon clean bulken.
Maar dan echt clean met een deftig voedingschema. Je komt aan in spiermassa en praktisch niet in vet en je metabolisme verhooft door de aangenomen spiermassa waardoor je meer zal verbruiken.

Als je dit goed doet ben ik er van overtuigd dat je binnen 8 weken gespierder én droger bent!

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou dat graag doen; Rabbit...
Probleem is dat ik in een leefsituatie zit, waar dit jammergenoeg niet mee kan.
Ik zal moeten roeien met hetgeen voor handen is...

Terug
Naar boven