AndroidHealthClinic

Mijn volledig uitgewerkte voedings- en supplementatieschema - COMMENTAAR GRAAG

RickSlagers

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
74kg
Hallo mensen,

De titel van dit topic zegt alles al.
Ik zie dit als een bulkschema, ik zo groot mogelijk worden dus.

Lijkt me goed om te weten dat ik mezelf als een ectomorph beschouw.
Mijn stats zijn te vinden bij m'n avatar. M'n vetpercentage heb ik niet nauwkeurig kunnen meten. Zie na een training 6 blokjes, maar normaal gesproken slechts 2/4. Heb dus wel een klein spekbuikje maar dit valt te verwaarlozen. Ben absoluut niet dik, ben ook een ectomorph dus.

Ik train 4 keer in de week zo'n anderhalf uur. Aparte spiergroepen.

Graag commentaar op het schema en de supplementen :)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Paar aanmerkingen tot zover, het is laat :P
1. als je geen vis eet zou ik 3-4 capsules per dag nuttigen (met je eten)
2. Creatine post- of pre-workout is genoeg (1x5gr)
3. Creatine heeft geen suikers nodig om opgenomen te worden, ik vind van wel dat het beter opgenomen wordt als het compleet opgelost is (dus in warm water)
4. zie ik daar als laatste alleen maar rijst staan? Eet jij een bord rijst zo...zonder niks?
5. weet niet waar jij Omega-3 koopt, maar het is heel goedkoop. 12-14 euro voor 200 stuks. (kijk maar bij boardspnsors)

• Topic Starter Topic Starter
Allereerst bedankt voor je reactie!
Deze roept alleen wel weer wat vragen op bij mij:

1. Oké, zal het gebruik ophogen.
2. Dus je wil zeggen dat het niet op m'n rustdagen hoeft? Zo ja, waar haal je deze informatie vandaan?
3. Zelfde vraag als bij punt 2.
4. Klopt, gewoon zo kaal als maar kan, met niks er bij. Vind ik prima smaken.
5. Heb nu voor 19,90 360 capsules van body en fitshop, idd niet duur. Alles bij elkaar word het alleen een ander verhaal dus kan niet zomaar aan de 4 capsules gaan (arme student). Wel ga ik naar de 2 stuks per dag toe.

Creatine neem je elke dag, op rust dagen in de ochtend op een nuchtere maag.

Op training dagen doe ik het na de training.

Creatine heeft geen snelle Kh nodig om opgenomen te worden, maar het combineren ervan met bv. vruchtensap of dextrose zorgt er wel voor dat het sneller wordt opgenomen.

Zelf neem ik 3-4 omega 3 caps per dag. Spul kost niks idd :D

Ga er dus sws 2 nemen.

Maar heb tot nu toe enkel nog reactie op de supplementatie gehad, maar wat zeggen jullie van de voeding??

5g creatine per dag is genoeg, 2x 5 gram gaat je geen voordelen leveren:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/sc...eweeg/sport-en-voeding/sportsupplementen.aspx

Zet bij je schema ook het aantal vetten, eiwitten en koolhydraten en je behoefte
Je eet hoogstwaarschijnlijk veel teveel eiwitten en te weinig gezonde vetten.
Ik zou je ontbijt vervangen met havermout of brinta in plaats van brood.
Waarschijnlijk kun je je whey gebruik ook terugdringen ;)

Neem 2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht aan eiwitten
Minstens 1 gram per kilogram lichaamsgewicht aan vetten (tussen 20 en 40 energieprocent).
De rest van je caloriebehoefte kun je opvullen met koolhydraten

Kijk hier kan ik wat mee, mooie info!
Maar haal ik dus waarschijnlijk niet voldoende vetten uit wat vlees bij het avondeten?
Zal wanneer ik tijd heb m'n schema ook verduidelijk zoals je zegt.
Thx!

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.

Je zal met alleen je avondeten de vetten niet redden.
Denk aan dingen als pindakaas en noten en vette vis en olijfolie om toe te voegen.

Dankje Marina.
Hier loop ik echter tegen een probleem aan.
Ik ben namelijk allergisch voor noten.
En de enigste vis die ik lust zijn visticks, lekkerbek, visfriet, kibbeling etc.
Dat gefrituurde dus, kan niet goed zijn.
Ik zal dus gewoon vis moeten leren eten.
Maar wat is eigenlijk precies het nut van je dagelijkse portie vet?

Heb de sheet gebruikt.
Kom op 2835 Kcal per dag voor bulk (bij een geschat vetpercentage van 12%).
Klinkt mij als veel te weinig, en heb het idee dat ik dan met honger ga rondlopen enzo.
Maar zal wel echt naar die 9% toe willen.. Moet ik dus toch minder Kcal's nemen?

Laatst bewerkt:
Oh das inderdaad lastig. Ik ben zelf allergisch voor pinda's en niet voor noten.
Pinda's zijn geen noten he. Kan je daar wel tegen?
Je zou anders van beleg eens kunnen kijken naar houmous of doe plakken avocado op je vleesbeleg. Smeer dan anders voor wat goede vetten echte boter. Er zijn opties en anders mocht je ertegen kunnen denk aan zonnebloempitten en pompoenpitten. Kan je overal doorheen gooien.
Qua vis. je zou eens moeten proberen om gewoon een visfiletje te nemen even kruiden en dan kort om en om in de boter/olie bakken. Ga het gewoon eens eerlijk proberen. je zal soms versteld staan dat je het wel lust namelijk. Als je het niet probeert weet je het niet. Ik ken zat mensen die zeggen dat lust ik niet. Maar dan maak ik het een keer echht goed klaar en dan is het best goed te doen allemaal. Dus gewoon eens doen. boter/olie warm laten worden en een visfiletje even 2 minuutjes op beide zijden bakken. Daag jezelf eens uit!
Je zou ook een gezonde versie kunnen maken van vissticks bijvoorbeeld. neem vis en wentel die door geplette cornflakes heen en leg ze dan in de oven. Wordt wel wat droger maar er zijn opties.

vetten heb je nodig.
http://www.hartstichting.nl/gezond_leven/voeding/vet/
http://www.gezondheidsplein.nl/topic/63/waarom-hebben-we-vetten-nodig.html
http://www.fitnessportal.nl/lichaam/voeding/het-belang-van-vet.html#.UTxDHByWbJ8
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/53059-zijn-vetten-slecht.html
[Link niet meer beschikbaar]
en zo heb je nog honderden artikelen. Je hebt het gewoon nodig! je hormonen gaan ook vollledig van de rel als je geen of te weinig vetten eet. En ik denk dat menig ervaren DBB er hier je er nog wel meer over kan vertellen.

Zo een sheet geeft een indicatie. Ieder mens is anders. Zo kwam er bij uit dat ik voor onderhoud maar 1750 nodig zou hebben en om aan te komen 1900. Ik zit nu inmiddels op 2500 en kom nog steeds niet aan. Het is een kwestie ook van proberen omdat een lichaam geen machine is.

Kijk eens naar hoeveel je nu eet en waarbij je geen honger hebt. Kom je nu aan? zo nee moet je hoger gaan zitten. Zo ja dan gewoon zo doorgaan. Het is wat uitzoekerij. maar het blijven indicaties.

succes in ieder geval.

Noten en pindas ja;p
Maar ik ga de visfilet zeker proberen!
Stel het erg op prijs dat je zo serieus op m'n vragen in gegaan bent, hier heb ik veel aan.

Thanks!

welcome. :)

zat nog te denken. lust je wel gerookte vis?
zalm en makreel zijn dan ook wel lekker. Je kan de smaak verzachten door bijvoorbeeld gerookte zalm te mengen met wat kwark en kruiden en dan op brood te doen.
Een andere optie voor gerookte zalm wat goed te eten is.
wraps insmeren met kwark en wat pesto (of gewone kruiden), wat sla dan wat plakken zalm erop en oprollen en in stukken snijden. Dan is het niet overheersend maar wel lekker als je niet zo een viseter bent.

Om gezonde vetten binnen te krijgen kun je ook een eitje tikken (het eigeel bevat gezonde vetten)
Of een scheutje olijfolie door je shakes doen, over je maaltijden gieten, of gewoon puur opdrinken.

Dat klinkt al weer een stuk makkelijker:p
Maar die gezonde vetten staan los van mijn behoefte aan omega3?
Dus en olijfolie, en omega3 capsules en ik zit goed?

Je gezonde vetten moet je sowieso binnen krijgen. Als je de juiste bronnen kiest (zoals bijvoorbeeld zalm) en je voldoende omega 3 vetten binnen krijgt is supplementatie niet nodig

Terug
Naar boven